    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Chargeback to fikcja
    Date: Thu, 16 Jul 2020 19:08:20 +0200

    Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
    W dniu 2020-07-16 o 13:29, Liwiusz pisze:

    >Ważność karty nie została aktywowana. Karta utraciła ważność z powodu
    >upływu terminu jej ważności.
    >Została wydana nowa karta. Nowa karta ma ten sam numer karty imię i
    >nazwisko posiadacza. Ma inną datę wydania, inną datę ważności i inny
    >kod CVV/CVV2.

    >Specjalnie w celu eksperymentu spróbowałem zapłacić starą kartą i nie
    >dało się. Karta nie zadziałała. Tzn. nastąpiła odmowa realizacji
    >zapłaty.

    Ale to nowa platnosc. Przy ktorej ktos sprawdza date waznosci i moze
    nawet banku nie pyta - bo od razu widzi, ze po terminie.

    Musialbys jakąc cykliczną płatność zainicjowac na karcie, ktorej sie
    wkrotce skonczy waznosc.

    >Czy próbowałeś kiedyś zapłacić kartą, której termin ważności już
    >minął?
    >Jak już wspomniałem wcześniej - wszystkie inne serwisy z odnawialną
    >subskrypcją po upływie daty ważności starej karty przysłały monity o
    >aktualizację danych dot. płatności. Także siłownia. Jeżeli nie
    >zaktualizowałem, to zablokowały usługę i nie odblokowały aż do chwili
    >podania danych nowej karty.

    Teraz moze nieglupio, dawniej ... karta wazna rok ... czy jednak dwa
    lata ?

> [...]
    >zwrotu pieniędzy. Bank się tym w ogóle nie zajął. Po raz następny
    >piszę, że bank odmówił _rozpatrzenia_ reklamacji (nie odmówił
    >uznania, ani nie wydał decyzji odmownej). Bank uzależnił możliwość
    >_rozpatrzenia_ reklamacji od tego, czy dokonam zastrzeżenia karty.
    >Jeżeli to jest niezrozumiałe, to mogę napisać jeszcze raz, albo kilka
    >razy. Bank zarejestrował wpłynięcie reklamacji, nadał sprawie swój
    >numer, a potem odpisał, że nie będzie zajmował się kwestią tego, czy
    >oddać pieniądze na rachunek, czy nie oddać jeżeli najpierw nie złożę

    ale moze za duzo napisales - ze jakas karta, co to nie byla aktywowana

    https://www.mbank.pl/indywidualny/karty/pytania-i-od
    powiedzi/chargeback/

    aczkolwiek

    "Zależnie od powodu złożenia reklamacji, obowiązują różne dodatkowe
    wymogi dotyczące uruchomienia procedury chargeback, jak np.:
    zastrzeżenie karty, uprzednie wystąpienie o kopię dowodu dokonania
    transakcji, załączenie podpisanego przez posiadacza karty
    oświadczenia, dokonanie zgłoszenia sytuacji Policji, próba
    samodzielnego wyjaśnienia sprawy ze sprzedawcą lub załączenie
    dodatkowych dokumentów potwierdzających rację klienta.

    W związku z powyższym, posiadacz lub użytkownik karty wydanej przez
    mBank powinien być świadomy, że bank może się do niego zwrócić z
    prośbą o dostarczenie dodatkowych dokumentów lub wykonanie określonych
    czynności."

> [...]
    >dyspozycję zastrzeżenia karty, a potem reklamacja będzie podlegała
    >rozpatrzeniu. Bank tego wprost nie napisał, ale zgaduję, że chodzi o
    >tą kartę, którą teraz posiadam i która jest ważna. Chociaż do
    >obciążenia posłużono się danymi innej karty, która utraciła ważność
    >kilka miesięcy przed obciążeniem.
    >Jeżeli złożę dyspozycję zastrzeżenia karty, to wtedy bank ROZPATRZY
    >reklamację i zakomunikuje swoją decyzję, czy odda pieniądze, czy nie
    >odda. Ale ja nie jestem chętny, aby złożyć dyspozycję zastrzeżenia
    >karty, gdyż zapłaciłem opłatę za rok z góry i na bieżąco korzystam z

    a to nie byla ta karta, co jej nie aktywowales ?

    J.