  • 241. Data: 2015-09-11 23:14:52
    Temat: Re: CHF cd
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Czy jednak w USA jest tak rozlozone, jak sie niektorym wydaje ?

    Owszem.
    Niektóre banki próbowały z tym walczyć, ale bez specjalnego skutku.

    > No - dopoki kredytobiorca wyplacalny.

    Jest zabezpieczenia, można zlicytować i np. tanio kupić. A dług nie
    znika.

    > Bo z pustego i bank nie naleje ...

    Tak by było bez zabezpieczenia. Wtedy (w np. kredytach konsumpcyjnych)
    spłacający płacą za niespłacających.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 242. Data: 2015-09-12 01:00:16
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Piotr Gałka p...@c...pl ...

    > Nie mam pojęcia jak do tego doszedłeś.

    Doszedłem do tego w ten sposób, ze sytuacje w ktorej w pracy jestes
    specjalista od wszystkiego opisałes, jak zrozumiałem, z niejaką dumą.
    A mnie się wydaje że na pewnym poziomie specjalizacji taniej jest
    skorzystać z usług fachowca.

    Dlatego tez pomimo ze np. umiem wymienic olej czy zmienic tarcze / klocki
    to jednak zawoze samochód do mechanika bo samemu mi sie nie chce, nie mam
    pod reka narzedzi i nie mam przygotowanego stanwiska pracy.

    I dlatego tez jak potrzebuje kredytu to opieram sie na wiedzy specjalistów
    w postaci banku.
    Oczywiście czytam umowe, sprawdzam warunki etc., ale jeżeli chodzi o jakies
    ogólne uwarunkowania, przewidywania - musze się opierać na wiedzy
    specjalistów. Dlatego tez zarzuty, ze klienci nie przewidzieli wzrostu
    kursu CHF gdzie banki zapewniały ze nie ma sie tego co obawiac wydaje mi
    sie smieszne zwłaszcza w kontekscie tego, ze w innych postach pisze sie, ze
    nawet banki nei przewidziały, w co zresztą coraz mniej wierze po tym co
    pisał jeden z dyskutantów oraz biorąc pod uwage kwestię tego co robił rząd
    Szwajcarii.

> [...]
    > stają się totalnie nieodpowiedzialni i nic im nie wolno, niczego od
    > nich nie można wymagać, przepisy mają ich chronić przed ich własną
    > głupotą. To zmierza do tego, że jak się człowiek skaleczy nożem w
    > przedramię to się okaże że w obowiązkowo dostarczanej z nożem ulotce
    > było o palcach i ręce, a nie było o przedramieniu więc wina producenta
    > noża bo nie był jasnowidzem, że ktoś może rozumieć rękę jako tylko
    > dłoń. No a poza tym sprzedawca nie ma dokumentu, że nabywca noża
    > zapoznał się z ulotką i dodatkowo, że zrozumiał jej treść i że rozumie

    Ok, i jak to odniesc teraz do wiedzy specjalistycznej z zakresu
    przewidywania kursu walut?
    Bo ja - co do zasady - zgadzam się z Tobą. Ale mam wrażenie ze rozmawiamy o
    dwóch róznych sprawach - Ty mówisz o dziecinnym braku wiedzy podstawowej
    (czy kawa w kubku jest gorąca), ja mówie o wiedzy duzo bardziej
    specjalistycznej połączonej z kłamstwami pracowników banku na temat tej
    wiedzy.
    No chyba ze przyjąc iz tą wiedzą ktorą kazde dziecko powinno miec jest fakt
    iz: BANK dla swojego zysku zawsze będzie cie próbował oszukać?

  • 243. Data: 2015-09-12 01:00:16
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kamil Jońca k...@p...onet.pl ...

    > Znajdziesz mi post gdzie tak napisałem?

    A nie Ty pisałes, ze kretobiorcy sami winni bo nie czytali umów?

  • 244. Data: 2015-09-12 01:00:16
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Krzysztof Halasa k...@p...waw.pl ...

    > Jasne że nie, przecież bym nie pytał.

    http://tvn24bis.pl/wiadomosci-walutowe,77/analitycy-
    o-uwolnieniu-kursu-
    franka-ryzykowna-decyzja,506477.html

    A z innej strony:
    16 STYCZNIA 2015, 8:55 ŹRÓDŁO: TVN24 BIŚ
    Prof. Jan Czekaj: kurs franka był utrzymywany sztucznie
    16.01 | - Kurs 1,2 franka do euro był od trzech lat utrzymywany sztucznie.
    Siły rynkowe były blokowane, bo w momencie, kiedy kurs franka zbliżał się
    do przekroczenia tej granicy, to Bank Centralny Szwajcarii interweniował
    nie dopuszczając do większego wzmocnienia się franka do euro - mówi prof.
    Jan Czekaj, były członek Rady Polityki Pieniężnej.

    > Natomiast jeśli masz na myśli późniejsze interwencje SNB

    Raczej zaprzestanie interwencji...

    >, to odpowiedź
    > jest prosta - banki nie mogły o tym wiedzieć, mogły co najwyżej to
    > planować.

    To znaczy dokładnie to samo.

  • 245. Data: 2015-09-12 06:12:06
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> writes:

    > Użytkownik Kamil Jońca k...@p...onet.pl ...

    > A nie Ty pisałes, ze kretobiorcy sami winni bo nie czytali umów?

    No cóż, jeśli tak potrafisz wyinterpretować moje słowa ...
    KJ

    "BTW, does Jesus know you flame?"
    -- Diane Holt, d...@b...UUCP, to Ed Carp

  • 246. Data: 2015-09-12 10:36:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    0.0.1...
> [...]

    >Prof. Jan Czekaj: kurs franka był utrzymywany sztucznie
    >16.01 | - Kurs 1,2 franka do euro był od trzech lat utrzymywany

    Od trzech.
    A nie od 2008, 7 czy 6.

    >Raczej zaprzestanie interwencji...

    >To znaczy dokładnie to samo.

    A nie, to nie to samo.

    Skok po ogloszeniu komunikatu sugeruje, ze banki nie wiedzialy.
    Ale kto wie - moze i niektore wiedzialy.

    Dalej - wiedzac ze kurs jest sztucznie zanizany ... trzeba bylo
    przewalutowac 13 stycznia :-)

    J.

  • 247. Data: 2015-09-12 12:41:27
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

> [...]

    > Prof. Jan Czekaj: kurs franka był utrzymywany sztucznie
    > 16.01 | - Kurs 1,2 franka do euro był od trzech lat utrzymywany

    Myślę że nawet nieco dłużej niż 3 lata.

    Czyli jaki z tego wniosek?

    Ktoś wziął kredyt np. w 2008 roku (lub wcześniej) - po "rynkowym" kursie
    CHF (uczciwie, sprawiedliwie, a kurs nie był przez nikogo zaniżany).

    Następnie SNB - zaczął interweniować zmniejszając kurs CHF, m.in.
    "sztucznie" zmniejszając zadłużenie oraz wysokość rat kredytobiorcom
    (wyrażone w PLN). I zresztą, z przerwami, interweniuje tak do dziś.

    To jest ten zarzut? Tzn. chciałbyś płacić więcej?

    No jasne.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 248. Data: 2015-09-12 13:00:29
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Ze bedzie splacal co miesiac rate w ustalonej we franku wysokosci,
    > przeliczana na zlotowki po kursie banku.

    No i?
    W 8 bankach powiedziano mi na ten temat cos takiego: najwyzej rata wzrosnie
    panu o 200 zł. Frank jest stabilny, dlatego go wybralismy i nie ma sie co
    obawiac znaczacych zmian kursu. Troche spadnie, troche wzrosnie - przez x
    lat to sie usredni.

    > No coz, jestes chyba najlepszym przykladem, ze az tek bardzo nie
    > klamali.

    Bo?
    Bo sie nie zdecydowałem? Jedno z drugim nie ma nic wspolnego.
    Gdybym słuchał *i wierzył* w to co mówią to bym się na 100% zdecydował.

  • 250. Data: 2015-09-12 13:00:30
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    y-o-uwolnieniu-kursu-

    > Od trzech.
    > A nie od 2008, 7 czy 6.

    Zwracam honor - tego nie zauważyłem. A zatem tutaj celowości banków być nie
    mogło - ok. Swoją droga ciekawe, ze jak Szwajcarzy wprowadzali te działania
    w 2011 roku to pomimo tego, ze w Polsce bło tak duzo frankowych kredytów -
    jakoś ta wiadomość nie specjalnie pojawiała się w mediach.

  • 249. Data: 2015-09-12 13:00:30
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Absolutnie tak nie pisze.
    > A banki udzielaly kredytow frankowych i wczesniej, gdy frank spadal i
    > spadal i spadal i rata w zlotowkach malala.

    Majac set specjalistów, zapewne wiedzieli kiedy udzielac prawdziwych
    frankowych a kiedy denominowanych do franka.

    > Natomiast owszem - kto wzial kredyt przy najnizszym kursie, ten sie na
    > niezla mine wpakowal.
    > Tylko kto wiedzial, ze to jest najnizszy kurs.

    No na pewno nie Kowalski :(