  • 71. Data: 2009-05-15 07:44:12
    Temat: Re: Banki chcą się ustawowo obłowić.
    Od: Sebastian <n...@n...com>

    Tristan pisze:
    > W odpowiedzi na pismo z piątek 15 maj 2009 08:45
    > (autor Sebastian
    > publikowane na pl.biznes.banki,
    > wasz znak: <guj31h$48j$1@inews.gazeta.pl>):

    > Czyli problem leży tylko w umysłach paranoików. No w sumie to wiedziałem już
    > dawno.

    Trochę w tym racji, ale możliwości nadużyć w taki systemie są tak
    kuszące, że to bardziej gorzki realizm a nie paranoja. Naprawdę uważasz,
    że jedyna różnica po wycofaniu gotówki z obiegu to większa akceptacja kart.

    > [...]
    >
    > A kto mówi o kontroli? BRE ma listę moich transakcji, a Tusk nie.
    :) Naprawdę tak uważasz? :)
    Państwo ma możliwość dostępu do tych danych już teraz, legalnie zgodnie
    z prawem. Wszędzie na świecie tak jest. W pełni elektroniczny obieg
    pieniądza zmieni radykalnie ilość informacji w jaki ten sposób można
    uzyskać o obywatelach.

    Sebastian

  • 72. Data: 2009-05-15 07:50:46
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    szczurwa wrote:

    > Ze środków ZUS-u, a te pochodzą ze składek. A to nie podatki, ponieważ
    > jakąś tam ekwiwalentność zachowują...

    A ta tzw. "składka zus" to niby nie podatek jest? No nie wygłupiaj się...

    --
    MiCHA

  • 73. Data: 2009-05-15 07:53:59
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    MarcinF wrote:

    > zwiazane z proponowanym przez Ciebie nakazem posiadania
    > rachunku bankowego, bo z tego co sie orientuje to prawo
    > nie nakazuje bankom posiadania w ofercie darmowych
    > rachunkow

    Przecież pisałem, że można konta nie mieć i wypłacać sobie samemu w
    kasie urzędu.

    --
    MiCHA

  • 74. Data: 2009-05-15 08:11:47
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "MarekZ" <b...@a...pl> writes:

    > Dodajmy dla pełnego obrazu sytuacji, że banknoty 200 zł uważasz
    > zaniespotykane w obrocie oraz limit 10k na karcie kredytowej uważasz
    > za wysoki.

    A nie jest wysoki? Ilu ludzi w Polsce ma wyższy? 1%? 0.1%?

    MJ

  • 75. Data: 2009-05-15 08:13:10
    Od: Sebastian <n...@n...com>

    MarekZ pisze:
    > Użytkownik "Tristan" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Przecież ci już napisałem, że nic ci nie grozi.

    > Łomatko! Przecież już napisałem, że się poddaję. Wygrałeś! :-)

    Trochę z przymrożenie oka, ale niepokojąco prawdopodobne scenariusze:

    1. Znajomi o. Rydzyka dochodzą do władzy
    "Nigdy nie byliśmy za cenzurą, ale czy pornografia i gorszące treści
    muszą niszczyć umysły naszych dzieci? Proszę bardzo niech tzw. sztuka
    będzie dostępna dla ludzi, ale czy zawsze i wszędzie? Pan Tristan kupił
    ostatnio książki Gombrowicza i Żelińskiego. I gdzie je trzyma? Pewnie w
    domu. Czy tak postępuje odpowiedzialny rodzic dwójki dzieci? Kto
    zapewni, że dopilnuje przez 24 godziny dwoje nastolatków tak żeby ich
    przypadkowo nie znalazły? Niech sobie kupuje piwo na drugim końcu miasta
    w czasie parafialnych rekolekcji, to sprawa jego sumienia nie nasza, ale
    jego dzieci nie możemy jednak zostawić samych sobie ..."

    2. Kochająca ludzi pracy poprawna politycznie i kochająca równość lewica.
    "A więc prosi pan o dodatek edukacyjny dla dzieci? To chyba jakieś
    żarty. To pomoc państwa dla naprawdę potrzebujących. Wielkość dochodu
    pracowników pańskiej kategorii to nie jest jedyny warunek. To chyba
    normalne, że chcemy wiedzieć, że publiczne pieniądze zostaną
    wykorzystane dla dobra dzieci. Po co były te zakupy importowanej maty z
    wodorostów 3 miesiące temu? Nie stać pana na zajęcia pozalekcyjne a na
    sushi tak? Dobrze rozumiem, chwila słabości ale proszę wytłumaczyć te
    regularne od lat wpłaty na rzecz parafii na pańskim osiedlu. Mamy pełną
    wolność wyznanie w naszym państwie, to oczywiste. Ale czy możemy
    pozwolić żeby państwowe pieniądze trafiały do kieszeni jakiegoś klechy
    zamiast do potrzebujących?"

    Oczywiście opisy przerysowane (mam taką nadzieje :) ) ale pokazuje chyba
    rodzaj zagrożeń? W obu przypadkach intencje kontroli są dobre ale czy
    efekty oceń sam :)

    Sebastian

  • 76. Data: 2009-05-15 08:32:08
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    > A nie jest wysoki? Ilu ludzi w Polsce ma wyższy? 1%? 0.1%?

    Źle zrobiłem, że w ogóle użyłem tego argumentu, ale jeśli już to na pewno
    więcej niż 1%. Poza tym to chyba raczej nie jest kwestia "jaka część osób"
    tylko bardziej "jaka część obrotu" jest wykonywana przez te osoby. Jest
    naturalne, że mało kogo będą interesować obroty osób o niskich wydatkach
    (ciężko je "okraść" bardziej niż to się robi dotychczas). Bardziej
    interesująca dla wszelkiego rodzaju "aparatów przemocy" jest potencjalna
    możliwość kontroli wydatków osób, których poziom wydatków jest wysoki.

    A realna "mafia", którą tak się epatuje jeden z dyskutantów raczej poradzi
    sobie zawsze. Taki to będzie mieć wpływ na bezpieczeństwo jak i to, że
    szamponu nie można do bagażu podręcznego za dużo zabrać w samolocie ma wpływ
    na bezpieczeństwo antyterorystyczne, a to, że banany muszą być odpowiednio
    zakręcone czy tam, że na chlebie musi być naklejka, a torebka ekologiczna,
    na bezpieczeństwo zdrowotne.

    No i pozostaje jeszcze sprawa natury psychologicznej: potrzeba anonimowości,
    potrzeba istnienia jakiejś strefy prywatności itp.

  • 77. Data: 2009-05-15 08:50:32
    Od: s...@c...onet.pl

    > sześćset sześćdziesiąt sześć
    > Tak się zastanawiam, Św. Jan posługiwał się systemem dziesiętnym?
    > Zapisane cyframi rzymskimi nie wygląda jakoś szczególnie: DCLXVI
    > Jakoś sobie nie wyobrażam żeby Iron Maiden nagrało piosenkę o tych
    > literkach :)

    Przepraszam za OT-a, ale:
    Biblia została przełożona na łacinę dopiero w IV w. Św. Jan posługiwał się
    zapewne aramejskim lub greką, a zatem 666 wyglądało u niego chyba tak:
    &#935;&#926;&#988; -
    jeśli komuś się nie wyświetla to: chi, ksi, diagamma.

    Pozdrawiam
    scholastyk

  • 78. Data: 2009-05-15 08:56:04
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "MarekZ" <b...@a...pl> writes:

> [...]
    >
    > Źle zrobiłem, że w ogóle użyłem tego argumentu, ale jeśli już to na
    > pewno więcej niż 1%. Poza tym to chyba raczej nie jest kwestia "jaka

    400 tys. osób ma takie karty? Wątpię, ale może. Podatek PIT od
    dochodów powyżej 80 tys. rocznie płaci ok. 200 tys.

    Ale nie o tym napisałeś 8-).

    MJ

  • 79. Data: 2009-05-15 09:09:11
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    > 400 tys. osób ma takie karty? Wątpię, ale może. Podatek PIT od
    > dochodów powyżej 80 tys. rocznie płaci ok. 200 tys.

    Moja intuicja mi podpowiada, że jest kilka milionów kart o limitach nie
    niższych niż 10k (celowałbym w około 2,5 miliona, zwróćmy uwagę, że
    pojedyncza osoba może mieć wiele takich kart). Przecież "rozdawali" to
    praktycznie każdemu kto chciał brać i dalej rozdają. Z wysokością płaconego
    PIT jak sądzę nie jest to silnie skorelowane.

  • 80. Data: 2009-05-15 09:20:24
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "MarekZ" <b...@a...pl> writes:

> [...]
    > że pojedyncza osoba może mieć wiele takich kart). Przecież "rozdawali"
    > to praktycznie każdemu kto chciał brać i dalej rozdają. Z wysokością

    Żyjesz w kompletnie innym świecie niż ja. Nikt "z ulicy" takiej karty
    nie dostanie, a w podnoszenie limitów metodą przenoszenia karty bez
    likwidacji karty przenoszonej bawi się może 1000 osób w skali kraju.

    MJ