  • 61. Data: 2009-05-15 06:34:10
    Temat: Re: Banki chcą się ustawowo obłowić.
    Od: zly <b...@N...fm>

    Dnia Thu, 14 May 2009 19:35:03 +0200, Pete napisał(a):

    > A zamiast prosić, wystarczy złożyć NIP-1 czy też NIP-3 nie pamiętam i
    > zwroty zaczną automagicznie przychodzić przelewem....

    i automagicznie zaczna sie blokady srodkow na koncie z powodu
    niezaplaconych mandatow :(
    --
    marcin

  • 62. Data: 2009-05-15 06:45:07
    Od: Sebastian <n...@n...com>

    Tristan pisze:
    > W odpowiedzi na pismo z piątek 15 maj 2009 00:03
    > (autor Sebastian
    > publikowane na pl.biznes.banki,
    > wasz znak: <gui4k2$hsg$1@atlantis.news.neostrada.pl>):

    > Straaaaaaaaaaaszne. Bywam w sklepie osiedlowym i mam zainteresowania
    > bananami....

    > Jakie nieciekawe? Że BRE Bank będzie wiedział w jakich sklepach kupuję?
    > Od lat używam gotówki tylko tam, gdzie mnie zmuszają brakiem obsługi kart, a
    > ja nie mam wyjścia. Bo jak mam wyjście, to jadę w inne miejsce.

    Jeśli to szczera wypowiedź to rzeczywiście nie musisz się niczego
    obawiać. Ludzie pozbawienie wyobraźni będą bezpieczni. Jeśli niczym nie
    wyróżniasz się z tłumu i najbardziej egzotycznym zakupem są banany to
    możesz być spokojny. Polecam lekture "1984" Orwella i "Nowy wspaniały
    świat" Aldousa Huxley'a. Tam też większość nie miała nic przeciwko.

    Kupuje kartą zawsze jak się da i nie martwię się, że te transakcje są
    rejestrowane. Co innego możliwość zakupu a co innego system mający taką
    kontrole na całym życiem wszystkich obywateli. Jeśli politycy a nawet
    zwykli biurokratyczne urzędy dostaną taką możliwość kontroli i
    uprzykrzania życia obywateli to na pewno kiedyś z niej skorzystają.

    Sebastian

  • 63. Data: 2009-05-15 06:52:53
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    > Jakie nieciekawe? Że BRE Bank będzie wiedział w jakich sklepach kupuję?
    > Od lat używam gotówki tylko tam, gdzie mnie zmuszają brakiem obsługi kart,
    > ja nie mam wyjścia. Bo jak mam wyjście, to jadę w inne miejsce.

    Dodajmy dla pełnego obrazu sytuacji, że banknoty 200 zł uważasz
    zaniespotykane w obrocie oraz limit 10k na karcie kredytowej uważasz za
    wysoki.

    Kolego, podjąłeś dyskusję się w temacie, który Ciebie bezpośrednio
    przynajmniej na razie nie dotyczy. A jakby Cię kiedyś zaczął dotyczyć, to
    zapewne załapiesz o co tutaj chodzi. Miejmy nadzieję że teoretycznie, a nie
    praktycznie.

    Pieniądz elektroniczny jak najbardziej TAK, ale w wersji "anonimowych" kart
    przedpłaconych lub płatności z nierejestrowanych obowiązkowo kart SIM. A
    zobaczysz, że to nie będzie szło w tę stronę.

  • 64. Data: 2009-05-15 07:14:04
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 15 maj 2009 08:45
    wasz znak: <guj31h$48j$1@inews.gazeta.pl>):

    > Jeśli to szczera wypowiedź to rzeczywiście nie musisz się niczego
    > obawiać. Ludzie pozbawienie wyobraźni będą bezpieczni.

    Czyli problem leży tylko w umysłach paranoików. No w sumie to wiedziałem już
    dawno.

    > Jeśli niczym nie
    > wyróżniasz się z tłumu i najbardziej egzotycznym zakupem są banany to
    > możesz być spokojny.

    Przecie mówiłem, że nie jestem z mafii.

> [...]
    > zwykli biurokratyczne urzędy dostaną taką możliwość kontroli i
    > uprzykrzania życia obywateli to na pewno kiedyś z niej skorzystają.

    A kto mówi o kontroli? BRE ma listę moich transakcji, a Tusk nie.

    --
    Tristan

  • 65. Data: 2009-05-15 07:15:48
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 15 maj 2009 08:52
    (autor MarekZ
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <guj2te$nl2$1@srv.cyf-kr.edu.pl>):

    > Dodajmy dla pełnego obrazu sytuacji, że banknoty 200 zł uważasz
    > zaniespotykane w obrocie oraz limit 10k na karcie kredytowej uważasz za
    > wysoki.

    No i? Ty jesteś miliarderem i co z tego? Jesteś przez to, co najwyżej
    gorszy. Zwłaszcza jeśli wykorzystujesz to do naśmiewania się z innych, że
    nie są tak bogaci jak ty.

> [...]
    > przynajmniej na razie nie dotyczy. A jakby Cię kiedyś zaczął dotyczyć, to
    > zapewne załapiesz o co tutaj chodzi. Miejmy nadzieję że teoretycznie, a

    Co mnie nie dotyczy?

    > Pieniądz elektroniczny jak najbardziej TAK, ale w wersji "anonimowych"
    > kart przedpłaconych lub płatności z nierejestrowanych obowiązkowo kart
    > SIM.

    Może być i tak, jeśli faktycznie mafia tak lubi. Przecie nie będę się kopał
    z mafią.

    --
    Tristan

  • 66. Data: 2009-05-15 07:17:07
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 15 maj 2009 08:16
    (autor MacGregor
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <guj1cm$j7h$1@news.telbank.pl>):

    > Jasne, już widzę jak na targowisku w małej wsi pani na straganie z
    > pietruszką wyciąga czytnik do kart ...
    > oczywiście na GSM, bo inaczej nie ma jak....

    Wystarczy dopuścić małe kwoty do nieautoryzowanego akceptowania. 10zł to nie
    majątek, budka nie obłowi się jak szalona i nie zniknie w 2 dni.

    --
    Tristan

  • 67. Data: 2009-05-15 07:21:55
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    > No i? Ty jesteś miliarderem i co z tego? Jesteś przez to, co najwyżej
    > gorszy. Zwłaszcza jeśli wykorzystujesz to do naśmiewania się z innych, że
    > nie są tak bogaci jak ty.

    Przepraszam jeżeli tak to zabrzmiało, nie było to w żadnym razie moim
    zamiarem. Poza tym do milliardera mi naprawdę daleko. Niemniej jednak tutaj
    nie chodzi o stan posiadania tylko o wyobraźnię.

    > Co mnie nie dotyczy?

    Nie dotyczą Cię potencjalnie negatywne skutki tego, że ktoś będzie posiadał
    informacje o twoich wydatkach.

    > Może być i tak, jeśli faktycznie mafia tak lubi. Przecie nie będę się
    > kopał
    > z mafią.

    I to jest ten moment, w którym piszę: poddaję się. :)

  • 68. Data: 2009-05-15 07:22:22
    Od: Sebastian <n...@n...com>

    MacGregor pisze:
> [...]
    > pietruszką wyciąga czytnik do kart ...
    > oczywiście na GSM, bo inaczej nie ma jak....

    Co do możliwości płatności to w niektórych krajach tak jest. Banki nie
    chcą żeby wszędzie była możliwości płatności kartą. One chcą obowiązku
    posiadania konta.

    Wyprzedaż garażowa, USA , zdecydowanie mało ekskluzywne przedmieścia,
    mieszkańcy to głownie Murzyni i Latynosi trochę Azjatów i ludzie z
    Europy wschodniej. Gość kupuje lampę za 20$ od jakiegoś dziwnego typa po
    wyglądzie widać, że fana Boba Marleya. Kupujący wyciąga kartę kredytową,
    sprzedający odbija ją na żelazku. Opad szczeny :)

    Pomysł ustawy jest żenujący, w USA premie dla prezesów banków wypłaca
    budżet federalny, nasi w Polsce chcą żeby emeryci się zrzucili.
    Dodatkowo taka ustawa to koniec darmowych kont bo pojawią się miliony
    nowych klientów, którzy nie będą zmieniali konta bo nawet porównanie
    ofert będzie dla nich dużym problem.

    Sebastian

  • 69. Data: 2009-05-15 07:24:18
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek 15 maj 2009 09:21
    (autor MarekZ
    publikowane na pl.biznes.banki,
    wasz znak: <guj4jr$psj$1@srv.cyf-kr.edu.pl>):

    > Przepraszam jeżeli tak to zabrzmiało, nie było to w żadnym razie moim
    > zamiarem. Poza tym do milliardera mi naprawdę daleko. Niemniej jednak
    > tutaj nie chodzi o stan posiadania tylko o wyobraźnię.

    No więc jestem bez wyobraźni. I mogę opublikować w Necie moją historię
    konta. Co mi grozi?

    > Nie dotyczą Cię potencjalnie negatywne skutki tego, że ktoś będzie
    > posiadał informacje o twoich wydatkach.

    Jakie skutki? że Bank wie gdzie jadłem i gdzie kupowałem?

    --
    Tristan

  • 70. Data: 2009-05-15 07:26:15
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    > No więc jestem bez wyobraźni. I mogę opublikować w Necie moją historię
    > konta. Co mi grozi?

    Przecież ci już napisałem, że nic ci nie grozi.