    From: Sebastian <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Banki chcą się ustawowo obłowić.
    Date: Fri, 15 May 2009 10:13:10 +0200

    MarekZ pisze:
    > Użytkownik "Tristan" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Przecież ci już napisałem, że nic ci nie grozi.

    > Łomatko! Przecież już napisałem, że się poddaję. Wygrałeś! :-)

    Trochę z przymrożenie oka, ale niepokojąco prawdopodobne scenariusze:

    1. Znajomi o. Rydzyka dochodzą do władzy
    "Nigdy nie byliśmy za cenzurą, ale czy pornografia i gorszące treści
    muszą niszczyć umysły naszych dzieci? Proszę bardzo niech tzw. sztuka
    będzie dostępna dla ludzi, ale czy zawsze i wszędzie? Pan Tristan kupił
    ostatnio książki Gombrowicza i Żelińskiego. I gdzie je trzyma? Pewnie w
    domu. Czy tak postępuje odpowiedzialny rodzic dwójki dzieci? Kto
    zapewni, że dopilnuje przez 24 godziny dwoje nastolatków tak żeby ich
    przypadkowo nie znalazły? Niech sobie kupuje piwo na drugim końcu miasta
    w czasie parafialnych rekolekcji, to sprawa jego sumienia nie nasza, ale
    jego dzieci nie możemy jednak zostawić samych sobie ..."

    2. Kochająca ludzi pracy poprawna politycznie i kochająca równość lewica.
    "A więc prosi pan o dodatek edukacyjny dla dzieci? To chyba jakieś
    żarty. To pomoc państwa dla naprawdę potrzebujących. Wielkość dochodu
    pracowników pańskiej kategorii to nie jest jedyny warunek. To chyba
    normalne, że chcemy wiedzieć, że publiczne pieniądze zostaną
    wykorzystane dla dobra dzieci. Po co były te zakupy importowanej maty z
    wodorostów 3 miesiące temu? Nie stać pana na zajęcia pozalekcyjne a na
    sushi tak? Dobrze rozumiem, chwila słabości ale proszę wytłumaczyć te
    regularne od lat wpłaty na rzecz parafii na pańskim osiedlu. Mamy pełną
    wolność wyznanie w naszym państwie, to oczywiste. Ale czy możemy
    pozwolić żeby państwowe pieniądze trafiały do kieszeni jakiegoś klechy
    zamiast do potrzebujących?"

    Oczywiście opisy przerysowane (mam taką nadzieje :) ) ale pokazuje chyba
    rodzaj zagrożeń? W obu przypadkach intencje kontroli są dobre ale czy
    efekty oceń sam :)

    Sebastian