  • 11. Data: 2003-09-19 11:55:39
    Temat: Re: Aquarius - pytanka
    Od: "Grzegorz Olbrys" <g...@p...onet.pl>

    "Darek" <g...@p...fm> wrote in message
    news:bkeo2a$9bt$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Tak sie sklada ze konto zakladalem w lutym w oddziale wlasnie przy
    > senatorskiej u Pani Niny i szczegolowo sie dopytywalem czy musza byc do
    > bezposrednie dochody od pracodawcy. Odpowiedz brzmiala : NIE!! A na
    > infolinie to nie ma co dzwonic bo to strata czasu, chyba ze w sprawach
    > oczywistych. Infolinia nie jest dla mnie miarodajna, nie ma to jak rozmowa
    > bezposrednia na zywo.

    Dzięki za info.
    Skoro różni doradcy z tego samego Banku interpretują regulamin w inny sposób
    to znaczy że albo doradcy są do niczego albo regulamin albo jedno i drugie.
    Dodatkowo jeżeli klienci korzystający z usług Multibanku (np. Ty) twierdzą,
    że infolinia to strata czasu to utwierdza mnie to w przekonaniu prawidłowego
    wyboru - rezygnacji z usług Multi.

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 12. Data: 2003-09-19 12:08:53
    Od: "Darek" <g...@p...fm>

    Akurat z uslug Multi jestem bardzo zadowolony.
    Najwyrazniej zle mnie zrozumiales. Kazda infolinia kazdego banku to strata
    czasu jesli chodzi o sprawy bardziej skomplikowane. wiec nalezy korzystac z
    niej rzadko i nie robic sobie nadziei. Rotacja ludzi w takiej infolinii jest
    bardzo duza.
    w sprawach prostych infolinia dziala bardzo dobrze.

  • 13. Data: 2003-09-19 12:57:11
    Od: Rafal Smyka <Z...@p...gazeta.pl>

    Grzegorz Olbrys wrote:
    > Jako, że było to kilka miesięcy temu przed napisaniem tej wiadomości
    > zadzwoniłem też do infolinii teraz aby
    > upewnić się, czy nie zmienili interpretacji albo warunków. Nie ja to
    > wymyśliłem więc nie przekonujcie mnie tylko zadzwońcie na infolinię i po
    > prostu zadajcie pytanie.

    Zamiast dzwonić i naciągać bank na koszty zobaczmy co na ten temat mówi
    regulamin:

    ------------------
    § 16.
    1. MultiBank otwiera i prowadzi MultiKonta Aquarius dla osób, które
    spełniają przynajmniej jeden z poniższych warunków:
    1. posiadają średniomiesięczne wpływy na rachunek MultiKonto w
    wysokości nie mniejszej niż określona przez MultiBank - warunek ten
    zwany jest kryterium dochodowym,
    2. zadeklarują dokonywanie wpłat na rachunek MultiKonto
    Aquarius w wysokości nie mniejszej niż określona przez MultiBank i
    przedstawią MultiBankowi dokument/dokumenty potwierdzające zdolność do
    zasilania MultiKonta Aquarius zadeklarowaną kwotą średniomiesięcznych
    wpłat, nie mniejszą niż podana przez MultiBank - warunek ten zwany jest
    kryterium dochodowym,
    [ciach inne kryteria]
    ------------------
    Przy czym: "wpłata - każda dyspozycja powodująca uznanie MultiKonta
    Aquarius".
    Wpływu nie zdefiniowano. W szczególności nigdzie nie jest napisane, że
    są ograniczone do przelewów od pracodawcy.

    Czyli - IMHO - jeśli ktoś chce dokonywać wpłat, musi potwierdzić swoją
    zdolność do zasilania, czyli przedstawić jakieś zaświadczenie o
    dochodach (kryterium 2)
    Jeśli komuś pieniądze będą wpływały na konto (z dowolnego źródła) w
    żądanej wysokości, to spełnia kryterium 1 bez żadnych dodatkowych warunków.

    A od interpretowania to jest ewentualnie arbiter bankowy, a nie multilinia.

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał

  • 14. Data: 2003-09-19 13:14:43
    Od: "Grzegorz Olbrys" <g...@p...onet.pl>

    "Darek" <g...@p...fm> wrote in message
> [...]
    jest
    > bardzo duza.
    > w sprawach prostych infolinia dziala bardzo dobrze.

    Nie spierajmy się :)) [sztama]
    Ty zostałeś widocznie potraktowany lepiej niż ja i każdy z nas ma inne
    doświadczenia w kontaktach z Multi. Mnie doradca Aquariusa (bezpośrednio w
    oddziale) przedstawił sprawę tak jak opisałem (nie jest to moja
    interpretacja ani wymysł). Skoro mają "dziwnych" doradców, których
    stwierdzenia potwierdza Infolinia to mają też co najmniej o jednego klienta
    mniej - mnie.

    Inną kwestią jest funkcja infolinii.
    Ja uważam że powinna być ona w 100% równoważna rozmowie bezpośrednio w
    oddziale.
    No ale każdy ma wolny wybór co do sposobu załatwiania spraw.

    pozdrawiam
    Grzegorz

  • 15. Data: 2003-09-19 13:26:56
    Od: "Grzegorz Olbrys" <g...@p...onet.pl>

    "Rafal Smyka" <Z...@p...gazeta.pl> wrote in message
> [...]
    warunków.

    > A od interpretowania to jest ewentualnie arbiter bankowy, a nie

    :))
    O rany. Ale jesteście uparci. Przeczytajcie najpierw wszystko co napisałem.
    Taką interpretację przedstawił mi _doradca_ Aquarius w oddziale Multi. Też
    się z nim (z nią) spierałem przez pół godziny że ja inaczej rozumiem ten
    zapis regulaminu (tak jak Ty Rafał to opisałeś) ale ona stanowczo
    twierdziła, że się mylę. Nie tłumacz więc tego mnie tylko doradcom Aquariusa
    i ich Infolinii. Nawet jeżeli arbitraż też tak by to zinterpretował to po co
    świadomie szukać "dymu". Wolę wybrać ofertę jasną dla Banku i dla mnie bez
    zakładania z góry dochodzenia swoich praw przy pomocy różnych instytucji.
    Nie tak ?

    pozdrawiam
    Grzegorz

  • 16. Data: 2003-09-19 20:26:24
    Od: Jarosław Lech <j...@a...net.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Olbrys" <g...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:bkevmv$cn$1@news.onet.pl...

> [...]
    bez
    > zakładania z góry dochodzenia swoich praw przy pomocy różnych

    Może powinieneś był poprosić doradczynię, żeby zweryfikowała swoje
    twierdzenie w centrali, bo na mój gust interpretacja regulaminu wg
    Rafała jest jedyną słuszną. Niedawno otwierałem synowi znajomych
    Multikonto młodzieżowe. Miałem tam być pełnomocnikiem, dzięki czemu
    młodzieżowe byłoby bezpłatne (rodzice chłopaka nie mają konta w Multi),
    chociaż nie jestem z nim spokrewniony ani jego opiekunem prawnym. Nawet
    pokazanie doradcy strony Multibanku z opisanymi procedurami nie zmusiło
    go do założenia konta, bo twierdził, że tak się nie da. Poprzestaliśmy
    na tym, że się skonsultuje z centralą i dowie co i jak. Po 1,5 dnia
    konsultacji sam zadzwonił do mnie i okazało się, że się da. Inna sprawa,
    że mój podopieczny był pierwszym w kraju klientem Multi, który zakładał
    konto młodzieżowe w takiej konfiguracji.

    --
    Lejak
    j...@a...net.pl

  • 17. Data: 2003-09-20 08:52:50
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Grzegorz Olbrys <g...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > się z nim (z nią) spierałem przez pół godziny że ja inaczej rozumiem ten

    Ty to chyba lubisz tracić czas. Nie prościej było podejść kawałek na
    Królewską?

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 18. Data: 2003-09-20 11:45:41
    Od: "Grzegorz Olbrys" <g...@p...onet.pl>

    "Przemysław Maciuszko" <s...@h...pl> wrote in message

    Też

    > Ty to chyba lubisz tracić czas. Nie prościej było podejść kawałek na
    > Królewską?
    >

    > --
    > Przemysław Maciuszko

    A co by to zmieniło?
    Zresztą wychodzę z założenia, że o wiarygodności każdej instytucji (nie
    tylko banku) świadczą głównie ludzie a w drugiej kolejności procedury,
    kapitał itd. Niepoważne było by zakładanie, że w innym oddziale powiedzą mi
    coś innego i chodzenie po oddziałach z nadzieją uzyskania satysfakcjonującej
    mnie odpowiedzi. Jeżeli tak jest w Multi to świadczy to tylko o nie
    profesjonalnym doborze pracowników i sposobie traktowania klienta.
    (przepraszam w tym momencie wszystkich pracowników Multi, którzy starają się
    zachować profesjonalizm - nie wiem ilu ich jest)

    GO

  • 19. Data: 2003-09-21 08:22:51
    Od: Przemysław Maciuszko <s...@h...pl>

    Grzegorz Olbrys <g...@p...onet.pl> wrote:

    > A co by to zmieniło?

    Może nie musiałbyś tutaj tyle razy pisać o niekompetencji jednego pracownika
    Multibanku?

    > mnie odpowiedzi. Jeżeli tak jest w Multi to świadczy to tylko o nie
    > profesjonalnym doborze pracowników i sposobie traktowania klienta.

    Oczywiście, Ty nie chciałeś otworzyć tego rachunku, prawda?

    > (przepraszam w tym momencie wszystkich pracowników Multi, którzy starają się
    > zachować profesjonalizm - nie wiem ilu ich jest)

    Wielu.

    --
    Przemysław Maciuszko

  • 20. Data: 2003-09-21 22:41:30
    Od: "Grzegorz Olbrys" <g...@p...onet.pl>

    > Może nie musiałbyś tutaj tyle razy pisać o niekompetencji jednego
    pracownika
    > Multibanku?
    > Przemysław Maciuszko

    Jednego ? - a którego masz na myśli.
    Tego który kiedyś przedstawił mi taką a nie inną interpretację regulaminu
    Multi, czy tego który teraz potwierdził tą interpretację?

    Zresztą to nie jest koniec tej "historii". W innym wątku napisałem, że
    rachunek jednak został mi otwarty ! (NIE podpisałem umowy - więc bez mojej
    wiedzy i zgody) o czym dowiedziałem się przypadkowo w miniony piątek,
    pytając w oddziale o możliwość otwarcia rachunku walutowego. Do tego
    otwartego w lutym rachunku naliczono mi opłaty i NIKT w oddziale nie mógł
    (nie chciał ?) mi pomóc w wyjaśnieniu sprawy odsyłając do MultiLinii, gdzie
    zostałem odesłany do ... oddziału.

    Pytanie - który z tych pracowników był niekompetentny ?

    Pozdrawiam
    Grzegorz