    From: Rafal Smyka <Z...@p...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Aquarius - pytanka
    Date: Fri, 19 Sep 2003 14:57:11 +0200

    Grzegorz Olbrys wrote:
    > Jako, że było to kilka miesięcy temu przed napisaniem tej wiadomości
    > zadzwoniłem też do infolinii teraz aby
    > upewnić się, czy nie zmienili interpretacji albo warunków. Nie ja to
    > wymyśliłem więc nie przekonujcie mnie tylko zadzwońcie na infolinię i po
    > prostu zadajcie pytanie.

    Zamiast dzwonić i naciągać bank na koszty zobaczmy co na ten temat mówi
    regulamin:

    ------------------
    § 16.
    1. MultiBank otwiera i prowadzi MultiKonta Aquarius dla osób, które
    spełniają przynajmniej jeden z poniższych warunków:
    1. posiadają średniomiesięczne wpływy na rachunek MultiKonto w
    wysokości nie mniejszej niż określona przez MultiBank - warunek ten
    zwany jest kryterium dochodowym,
    2. zadeklarują dokonywanie wpłat na rachunek MultiKonto
    Aquarius w wysokości nie mniejszej niż określona przez MultiBank i
    przedstawią MultiBankowi dokument/dokumenty potwierdzające zdolność do
    zasilania MultiKonta Aquarius zadeklarowaną kwotą średniomiesięcznych
    wpłat, nie mniejszą niż podana przez MultiBank - warunek ten zwany jest
    kryterium dochodowym,
    [ciach inne kryteria]
    ------------------
    Przy czym: "wpłata - każda dyspozycja powodująca uznanie MultiKonta
    Aquarius".
    Wpływu nie zdefiniowano. W szczególności nigdzie nie jest napisane, że
    są ograniczone do przelewów od pracodawcy.

    Czyli - IMHO - jeśli ktoś chce dokonywać wpłat, musi potwierdzić swoją
    zdolność do zasilania, czyli przedstawić jakieś zaświadczenie o
    dochodach (kryterium 2)
    Jeśli komuś pieniądze będą wpływały na konto (z dowolnego źródła) w
    żądanej wysokości, to spełnia kryterium 1 bez żadnych dodatkowych warunków.

    A od interpretowania to jest ewentualnie arbiter bankowy, a nie multilinia.

    --
    Pozdrawiam,
    Rafał