  • Data: 2019-08-14 22:50:30
    Temat: Re: Alior Kantor karta wielowalutowa - ciekawostka DCC
    Od: Stiwi <s...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Wednesday, August 14, 2019 at 10:05:42 PM UTC+2, Dawid Rutkowski wrote:
    > Hmmm, IKA też może założyć polski rezydent, a masz.
    > Za granicą też na pewno nie znajdziesz bankomatu banku spółdzielczego ;P
    > Więc sztuczne problemy tworzysz.
    > Możesz mieszkać gdziekolwiek, ale jeśli masz polskie obywatelstwo i jakąkolwiek
    rodzinę czy nawet znajomych w PL to N26 możesz mieć - tak samo jak IKA.

    IKA akceptuje nierezydentów, mam tam konto otwarte na nie-europejski adres. Nie wiem
    o co chodzi z tym BS za granicą, ale przecież Polacy nierezydenci nie zrezygnowali z
    odwiedzin swojego ojczystego kraju. Nie tworzę sztucznych problemów, tylko wyraźnie
    jest napisane "if you live" i na pewno nie jedyne co mogą sprawdzać to adres
    korespondencji, ale także dowód zamieszkania w podanym kraju, np. w postaci rachunku
    za prąd. Te pytania i problemy wyjdą przy dużych przelewach (powyżej EUR 15,000).
    Komuś kto nie mieszka w Polsce i nie jest rezydentem, naprawdę nie na rękę jest
    podawanie w jakiejkolwiek zagranicznej instytucji finansowej polskiego adresu, z
    powodu m.in. automatycznego raportowania przez banki do "wskazanego kraju
    zamieszkania". Więc o ile N26 można "oszukać", to po co zwracać na siebie uwagę
    "skarbówki"?