  • 1. Data: 2019-08-11 21:46:16
    Temat: Alior Kantor karta wielowalutowa - ciekawostka DCC
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    Postanowiłem założyć nowy wątek po tym jak "bardziej ynteligentni" nie potrafili
    empirycznie określić zmian o które pytałem w zakresie zmian dotyczącej karty
    wielowalutowej Alior Kantor, odsyłając mnie do regulaminu. Ponieważ w korespondencji
    do której dołączona jest karta napisane jest, że trzeba ją aktywować transakcją z
    PINem, próbowałem kilkukrotnie zbliżeniowo, jednak nie poszło. Poszedłem zatem do
    bankomatu (Bank Spółdzielczy) i wypłaciłem 50pln celem aktywacji karty. Teraz
    ciekawostka: BS zaproponował DCC (!) EUR (!) 12.84 - oczywiście odrzuciłem. Dziwi
    natomiast sama propozycja DCC EUR, jako że poprzednie karty proponowały rozliczenie
    DCC w PLN (poza Polską oczywiście). Wygląda zatem na to, że z kartą wielowalutowa nie
    będzie żadnych problemów w strefie EUR (posiadając EUR, nie będą nas terminale
    nagabywały na DCC via PLN)... Wygląda to tak jakby karta nie była wydana w Polsce (na
    odwrocie napisane jest AustriaCard). Na razie mam blokadę na EUR 11.56 (kurs
    międzybankowy, względem EUR 12.84 proponowanym przez BS DCC). Jeśli okaże się, że
    kurs rozliczeniowy takiej transakcji jest kursem Mastercard, to dla zarabiających lub
    osób posiadających EUR, może to być jedna z najkorzystniejszych form na rynku do
    wymiany waluty.

  • 2. Data: 2019-08-11 22:07:43
    Od: Bolek <b...@l...com>

    W dniu 2019-08-11 o 21:46, Stiwi pisze:
    Wygląda to tak jakby karta nie była wydana w Polsce (na odwrocie
    napisane jest AustriaCard).

    Możesz określić bank wydawcy i kraj na podstawie pierwszych sześciu cyfr
    https://www.bindb.com/bin-database.html

    --
    Bolek

  • 3. Data: 2019-08-11 22:25:06
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    On Sunday, August 11, 2019 at 10:07:46 PM UTC+2, Bolek wrote:
    > Możesz określić bank wydawcy i kraj na podstawie pierwszych sześciu cyfr
    > https://www.bindb.com/bin-database.html

    Sprawdziłem i teoretycznie wszystko się zgadza, tj. Alior Bank, Poland etc. I skoro
    tak jest, to skąd zapytanie DCC o EUR?

  • 4. Data: 2019-08-11 22:40:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 11 Aug 2019 13:25:06 -0700 (PDT), Stiwi napisał(a):

    > Sprawdziłem i teoretycznie wszystko się zgadza, tj. Alior Bank,
    > Poland etc. I skoro tak jest, to skąd zapytanie DCC o EUR?

    Gdzies w danych chipa jest kraj.
    Ciekawe co ma wpisane Alior, ze dobiera Euro.

    Bo zdaje sie, ze ma dobierac euro domyslnie.

    To "Austria Card" to producent kart i dostarcza np BZ.

    J.

  • 5. Data: 2019-08-12 10:15:45
    Od: Stiwi <s...@h...com>

    On Sunday, August 11, 2019 at 10:40:43 PM UTC+2, J.F. wrote:
    > Gdzies w danych chipa jest kraj.
    > Ciekawe co ma wpisane Alior, ze dobiera Euro.
    >
    > Bo zdaje sie, ze ma dobierac euro domyslnie.
    >
    > To "Austria Card" to producent kart i dostarcza np BZ.

    Tak, ma dobierać EUR domyślnie, ale poprzednie karty Alior Kantor podczas dokonywania
    płatności proponowały DCC w PLN. Poza tym czy nie jest tak, że to kraj wydania karty
    decyduje o domyślnej walucie? Osobiście myślałem, że zawsze tak to właśnie działa.
    Jak dla mnie to mega plus, że nowa karta jest domyślnie "widziana" jako EUR, a nie
    PLN. Przynajmniej w strefie krajów EUR odchodzi problem z DCC.

  • 6. Data: 2019-08-12 11:49:09
    Od: xbartx <x...@b...net>

    On 12/08/2019 10:15, Stiwi wrote:

> [...]
    jako EUR, a nie PLN. Przynajmniej w strefie krajów EUR odchodzi problem z DCC.

    Może z uwagi na powszechną wielowalutowość i różne Revoluty to
    wprowadzono dodatkowo do parametrów, że jest kraj i waluta zapisana dla
    danej karty.

    Xenocide

  • 7. Data: 2019-08-12 11:51:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "xbartx" napisał w wiadomości grup

    >Może z uwagi na powszechną wielowalutowość i różne Revoluty to
    >wprowadzono dodatkowo do parametrów, że jest kraj i waluta zapisana
    >dla danej karty.

    Jest waluta ?
    Bo jak kiedys patrzylem, to byl kraj, ale waluty nie bylo.

    J.

  • 8. Data: 2019-08-13 22:36:22
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Też mam tą nową wielowalutową z IKA i się pobawiłem bankomatem, wygląda to nieźle z
    małym "ale".
    Bankomat santander przy wypłacie też proponuje DCC.

    Pierwszy test zrobiłem mając tylko 9,37 euro (złotówkowe puste) i parę dolarów.
    Wypłata 10zł zablokowała 2,31 euro.
    Potem przelałem 40zł i zrobiłem 3 wypłaty (czyli na początek było 40zł i 7,06 euro):
    - 20zł - zablokowało 20zł,
    - 30zł - zablokowało 6,94 euro,
    - 20zł - zablokowało 20zł.
    Następnej wypłaty 10zł, zgodnie z przewidywaniami, nie udało się zrobić (choć były
    jeszcze dolary warte więcej niż 10zł).

    Póki co więc wygląda na to, że działa zgodnie z zapowiedziami - ale zobaczymy, po
    jakim kursie rozliczą się blokady, obstawiam oczywiście dodanie min. 0,2% od
    mastercarda, więc pewnie kilka centów urwie, ale gorzej być nie powinno.

    Ciekawe, jaki to mocarz umysłowy wymyślił, by blokady robić po kursie średnim, skoro
    wiadomo, że rozliczenie będzie po kursie MC (N26 ma tak samo)?
    Oczywiście również _może_ zmienić się kurs - ale narzut MC będzie _na pewno_.
    Co prawda to tylko kilka centów, ale jak sobie między transakcją a rozliczeniem konto
    wyczyścisz to mogą być problemy.

    Zaś to małe "ale" to propozycja DCC w PL - cóż, coś za coś, jeśli już DCC nie da się
    uniknąć (choć N26 potrafi, w PL mi nigdy nie wyskoczyło - chyba że moją kartę
    zaprogramowali na "polską" i się okaże, że zacznie DCC w strefie euro wyskakiwać z
    propozycją obciążeń w PLN...) to lepiej dla takiej karty, żeby wolna od DCC była
    strefa euro a nie PL (echhh, jak znalazł do wprowadzenia euro w PL ;) - jedynie
    utrudnia to korzystania z IKA jako konta 3*0.

    Zaś co do produkcji karty przez austria card to poprzednie karty z IKA też były z tej
    firmy. Ciekawsze jest to, że moja karta ma miesiąc produkcji 01/19 - więc alior już
    dawno wiedział, że to wprowadzą, a jeszcze pół roku czekali, żeby zgodnie z dobrą,
    PRLowską tradycją, do której nawiązuje "dojna zmiana", zmiany wprowadzać w lipcu...
    A może oni chcieli tak, jak we Francji - tam w sierpniu wszystko jest pozamykane,
    albo w ogóle w remoncie, bo Francuzi w sierpniu jadą na urlopy i nic ich nie
    obchodzi, że wtedy reszta świata chciałaby zwiedzić Paryż...

  • 9. Data: 2019-08-13 22:52:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 13 Aug 2019 13:36:22 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski
    napisał(a):

> [...]
    > wprowadzą, a jeszcze pół roku czekali, żeby zgodnie z dobrą,
    > PRLowską tradycją, do której nawiązuje "dojna zmiana", zmiany

    Ale moze to nie ma z karta nic wspolnego - tzn karta jest "ogolna", a
    w karcie/serwerze mozna ustawic dowolnie.

    J.

  • 10. Data: 2019-08-13 23:15:03
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    No ale najważniejsze: czy ta karta daje płacić wprost bez przeliczeń złotówkami z
    konta złotówkowego AliKa?