  • Data: 2019-08-14 23:59:31
    Temat: Re: Alior Kantor karta wielowalutowa - ciekawostka DCC
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 14 sierpnia 2019 22:50:32 UTC+2 użytkownik Stiwi napisał:

    > IKA akceptuje nierezydentów, mam tam konto otwarte na nie-europejski adres.

    I co, wysłał Ci kartę za granicę? Normalnie inny świat.

    > Nie wiem o co chodzi z tym BS za granicą, ale przecież Polacy nierezydenci nie
    zrezygnowali z odwiedzin swojego ojczystego kraju. Nie tworzę sztucznych problemów,
    tylko wyraźnie jest napisane "if you live" i na pewno nie jedyne co mogą sprawdzać to
    adres korespondencji, ale także dowód zamieszkania w podanym kraju, np. w postaci
    rachunku za prąd. Te pytania i problemy wyjdą przy dużych przelewach (powyżej EUR
    15,000). Komuś kto nie mieszka w Polsce i nie jest rezydentem, naprawdę nie na rękę
    jest podawanie w jakiejkolwiek zagranicznej instytucji finansowej polskiego adresu, z
    powodu m.in. automatycznego raportowania przez banki do "wskazanego kraju
    zamieszkania". Więc o ile N26 można "oszukać", to po co zwracać na siebie uwagę
    "skarbówki"?

    Ale co Ty chcesz robić w tym N26? Prać kupę kasy?
    Mowa była o koncie z kartą do płacenia dla osób zarabiających w euro. Niekoniecznie
    całe zarobki muszą spływać do N26 - przelew SEPA w strefie euro jest zwykle
    bezpłatny.
    Albo nawet ogólniej o sensownej karcie do płacenia na świecie.
    A nie o rachunku do zarabiania na wymianie dużych ilości walut - N26 nawet czegoś
    takiego nie umożliwia, prowadzi rachunki wyłącznie w euro.

    Póki co N26 nie chciał ode mnie ani od żony niczego poza dowodem - ja zakładałem
    jeszcze przez wideorozmowę, w przypadku żony wystarczyło już selfie i 4 fotki dowodu
    (każda strona z góry oraz pod kątem, żeby było widać efekty od zabezpieczeń, np.
    hologramu).

    Tak że jednak zmyślasz i/lub wynajdujesz sztuczne problemy.