  • Data: 2019-08-15 11:47:56
    Temat: Re: Alior Kantor karta wielowalutowa - ciekawostka DCC
    Od: Stiwi <s...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Thursday, August 15, 2019 at 12:22:56 AM UTC+2, Dawid Rutkowski wrote:
    > Tyle, że te wymagania totalnie nie przystają do tematu.
    > Mowa jest o tym, jaka karta jest najlepsza dla kogoś, kto zarabia w euro, a chce
    płacić kartą w różnych miejscach w Europie.
    > I nagle niby _N26_ jest złe, bo _transferwise_ robi problemy, gdy przychodzą tam
    wielkie przelewy.
    > Gdzie TW a gdzie N26? Brytyjskie EMI i niemiecki bank?
    > I skąd niby te wielkie przelewy? I jakaś wymiana walut?
    > Niby IKA nie zainteresuje się dziwnymi dużymi przelewami?
    > Chyba że czegoś w tej dyskusji nie widzę - może dlatego, że już późno - chętnie
    powitam wyjaśnienia.
    > Póki co widzę tylko "a u was biją murzynów" - stąd teza o zmyślaniu.

    Chodzi nie tylko w Europie, ale i do płacenia na świecie. Tak jak napisałem na
    początku, do tej pory trzeba było bardzo uważać z IKA i jego kartami walutowymi.
    Teraz mając EUR można szaleć w każdej walucie, nawet w PLN, bo i tak dostaniemy
    średni kurs MC. Chyba żaden inny polski bank nie ma takiego rozwiązania jak IKA
    obecnie z kartą wielowalutową i średnim kursem MC dla KAŻDEJ waluty, jeśli podstawą
    jest EUR. Zwykle dla GBP, USD, PLN trzeba uważać nawet jak podstawą jest EUR (np.
    Citi, mBank - podejrzewam że inne banki podobnie).

    Z IKA nie miałem nigdy problemów, ale nigdy też nie otrzymywałem tam przelewu od osób
    lub firm trzecich, tj. wpłaty i wypłaty zawsze z/na moje imie i nazwisko. Pytania
    mogą się jednak pojawić od wysokich wpływów od osób lub firm trzecich, podobnie jak w
    każdej instytucji finansowej.

    Co do N26, pamiętaj że jeśli zbyt łatwo jest gdzieś założyć konto, to znaczy że KYC
    nie zostało poprawnie zweryfikowane i prędzej czy później bank się o to upomni, jeśli
    coś im się nie spodoba, albo wysokość transakcji wzbudzi podejrzenia. Co do zasady,
    obywatel Polski, operujący dużą gotówką w niemieckim banku, zwraca na siebie większą
    uwagę takiego banku, niż obywatel Niemiec, którego zasadność posiadania takiego konta
    jest bardziej oczywista. Analogicznie mogłoby być w odwrotnym przypadku, czyli np.
    obywatel Niemiec (ale nierezydent Polski), operujący dużymi depozytami/transferami w
    IKA.