  • Data: 2019-08-15 10:07:21
    Temat: Re: Alior Kantor karta wielowalutowa - ciekawostka DCC
    Od: Szymon <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Mowa jest o tym, jaka karta jest najlepsza dla kogoś, kto zarabia w euro, a chce
    płacić kartą w różnych miejscach w Europie.

    Nie bardzo widzę tu powiązanie. Jeśli mam kartę Aliora to co to za
    różnica w czym zarabiam? Mogę PLN zamienić po kursie bankowym na EUR,
    USD czy inną walutę. Potem korzystam z karty i już.

    Jedyne, co by mnie niepokoiło to rozliczenie podatków w takim układzie.
    Przykładowo: jeśli kupię 1000 EUR po 4,30, a sprzedam po 4,40 to zarobię
    100 zł. Mam potwierdzenie z kantoru, wpisuję w PIT i rozliczam podatek w
    odpowiedniej skali.

    Jeśli natomiast kupię 1000 EUR po 4,30 i wybiorę w bankomacie PLN, gdy
    zostanie rozliczone po 4,40 to obowiązek podatkowy jest czy nie?
    Stawiam, że tak i bankomat pełni tu funkcję kantoru. Może być problem z
    udokumentowaniem, no ale powiedzmy, że wyciąg z konta wystarczy.

    Jeśli kupię 1000 EUR po 4,30 i płacę za zakupy, a EUR rozliczane jest po
    4,40 to mam obowiązek podatkowy, czy nie? I tu już jest - moim zdaniem -
    kwestia bardzo sporna. Być może nie - bo wydaję na rzeczy i moją
    intencją nie jest dochód wynikający z różnicy kursów. Z drugiej strony -
    może US będzie się czepiał, iż zarobiłem na PLN-->EUR-->PLN.

    > Niby IKA nie zainteresuje się dziwnymi dużymi przelewami?

    Interesuje się. Obniża spread. ;-) Nie spotkałem się z blokadą konta,
    jakimiś wstrzymaniami przelewów na 60 dni celem wyjaśniania itd.

    > Chyba że czegoś w tej dyskusji nie widzę - może dlatego, że już późno - chętnie
    powitam wyjaśnienia.
    > Póki co widzę tylko "a u was biją murzynów" - stąd teza o zmyślaniu.

    Wszystko zależy od ilości wymienianej waluty. Jeśli wrzucasz sobie kilka
    EUR na piwo - nikt nie będzie robił problemów. Ew. jak zrobi - machniesz
    ręką i uznasz, że to cena edukacji ekonomicznej. ;-) Jeśli jednak
    wrzucasz większe kwoty, bo np. interesuje Cię wymiana walut albo masz
    fantazję trzymać w "banku" w UK czy DE swoje oszczędności - rodzi się
    dużo różnych problemów.