  • Data: 2019-08-15 09:54:51
    Temat: Re: Alior Kantor karta wielowalutowa - ciekawostka DCC
    Od: Szymon <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2019-08-14 o 23:19, Stiwi pisze:

    > Pytanie o źródła dochodów pojawia się wszędzie, coraz częściej na świecie. To Ty
    musisz to udokumentować, nie bank.

    No dobrze, ale jak? Kowalski robi przelew na 100.000 PLN. Pojawia się
    pytanie o źródło dochodu. Ma podać np. dochody roczne 40.000 brutto i
    wystarczy? Czy te algorytmy obliczania są jakoś dostępne, w miarę jasne?

    Jest dla mnie jasne, iż 20-latek zarabiający 50.000 rocznie może zostać
    poproszony o źródło dochodu, gdy przelewa np. 10 mln. Rozumiem, iż
    wykazanie się np. darowizną czy spadkiem załatwia sprawę.

    Otrzymując duży przelew, banki nie tylko pytają co to jest, ale proszą o
    przesłanie dokumentów potwierdzających że tak jest jak piszesz w
    wyjaśnieniu. Jak wysyłasz podobnie duży przelew, również potrafi pojawić
    się pytanie w jakim celu. Jeśli nie jesteś w stanie udokumentować skąd
    masz pieniądze, albo za co ten przelew otrzymujesz: banki mogą go
    odrzucić, Twoje konto może pójść pod obserwacje i docelowo zostać
    zamknięte. Możesz teoretyzować, ja mam wiedzę praktyczną. Podkreślam, że
    problemy i pytania pojawiają się przy dużych kwotach. Dopóki wysyłasz po
    kilka tysięcy euro, to nikt się o to raczej nie spyta.

    OK. Rozumiem procedury, ale w PL nigdy się z czymś takim nie spotkałem.
    Dlatego ciekawy jestem ściślejszych określeń tych procedur. Jakichś...
    hmm... przeliczników? Osoba o dochodach 50.000 rocznie ile jednorazowo
    może przesłać ze swojego konta na swoje?

    > Różnica jest taka, że solidne banki robią szczegółowe KYC przed przyjęciem klienta,
    a te co o nic nie pytają, to w końcu zaczną pytać utrudniając życie np. blokując
    transfery. To właśnie nagminnie dzieje się z popularnymi tzw. EMI, np TransferWise
    itp. Działając wedle brytyjskiego prawa, mogą zamrozić środki na 60 dni roboczych
    celem wyjaśnienia i sobie wiadomej wewnętrznej analizy klienta. Klient ewentualną
    skargę do FCA może złożyć nie wcześniej jak po 60 dniach roboczych. Zwykle po tym
    okresie TW oddaje pieniądze, często zamykając konto jak im się coś nie podoba.

    Rzeczywiście słychać o tym coraz częściej i dlatego trudno mi sobie
    wyobrazić trzymanie środków poza PL. Takie zamrożenie na 60 dni to
    straty, które mogą iść w tysiące.