  • Data: 2019-08-14 21:17:01
    Temat: Re: Alior Kantor karta wielowalutowa - ciekawostka DCC
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 14 sierpnia 2019 19:56:06 UTC+2 użytkownik Szymon napisał:
> [...]
    0,35%, więc mogło spokojnie przykryć narzut MC) - wieczorem zaś wróciło do kursu z
    rana.

    > Porównując
    > https://www.mastercard.us/en-us/consumers/get-suppor
    t/convert-currency.html
    > do Cinkciarza stwierdzam, iż w tym drugim można kupić EUR jakieś 0,4
    > grosza taniej.

    Dziś nie jest dobry dzień na porównania, szczególnie miejsc, gdzie ustalają jeden
    kurs do miejsc, gdzie jest płynny - euro skoczyło dziś o 1% - i, w przeciwieństwie do
    wczoraj, nie spadło.

    docelowego - narzut IKA jest porównywalny z MC (chyba że na kunach - większy - czy
    rublach - duużo większy) więc płatność via euro kosztuje dwa razy drożej.

    > Na stronie powyżej proponują teraz 1000 RUB za 13,81 EUR. Kurs
    > dzisiejszy. I dziś EUR stoi po 4,368 (Cinkciarz) lub 4,3724 (średni
    > stooq). Innymi słowy te 1000 RUB kosztuje 0,0603/0,0604. Tymczasem RUB
    > można nabyć w Aliorze za 0,06.

    OK, błędnie założyłem, że MC ma porównywalne spready dla wszystkich walut - a nie ma.
    Np. dla rubla ma 1,6%, IKA ma ok. 2%. Felerny ten rubel.

    > Tu widzę pewien potencjał. Płacę kartą - nie zostają mi monety, które
    > zazwyczaj są bezwartościowe w PL.

    Tylko wartość pamiątkowa lub na następny wyjazd (o ile nie szaleje inflacja ;).
    Do takich krajów "po drodze" też nie warto kupować osobno walut, bo potem też mogą
    zostać resztki, których się nie wymieni - np. w IKA min. suma dla eur czy usd to 5, a
    dla PLN 20.

    jeszcze niedawno - tak robił. Oczywiście na dni wolne/weekendy nadal zwiększa.

    > Nadal zwiększa - czasami także w ciągu dnia. Teraz na USD/PLN mam 1,71,
    > podczas gdy standard przy dobrej płynności to 1,56.

    Hmm, na wykresie tego nie widać - a weekendy widać wyraźnie.
    Może oszukują? A może właśnie skończyły Ci się preferencyjne kursy?