  • Data: 2019-08-14 22:24:19
    Temat: Re: Alior Kantor karta wielowalutowa - ciekawostka DCC
    Od: Szymon <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    t/convert-currency.html

    > Dziś nie jest dobry dzień na porównania, szczególnie miejsc, gdzie ustalają jeden
    kurs do miejsc, gdzie jest płynny - euro skoczyło dziś o 1% - i, w przeciwieństwie do
    wczoraj, nie spadło.

    Porównałem kilka dni, gdzie kurs był stabilny. Oczywiście w przypadku
    dużych wahań czasami zyskasz, czasami stracisz. W sumie i tak wyjdzie
    uśredniony w przypadku częstego operowania kartą.

    > OK, błędnie założyłem, że MC ma porównywalne spready dla wszystkich walut - a nie
    ma. Np. dla rubla ma 1,6%, IKA ma ok. 2%. Felerny ten rubel.

    Z drugiej strony dziś MC wprowadził kurs w godz. popołudniowych. Może
    uśredniają dzienne wahania?
    W każdym razie według informacji z tej strony za 1000 PLN można dostać
    230,70 EUR. Kurs 4,3346. Tymczasem dzień zakończył się 4,368 w kantorze.
    Czyli tak: gdybym kupił 230,70 EUR w kantorze to musiałbym zapłacić
    1007,70 zł. Po czym wybrałbym 1000 zł. Jestem -7,70.
    Z samego rana EUR było po 4,328. Kupione rano za 998,47 zł, wybrane 1000
    zł. Na plusie 1,53 zł.

    Ciekawa mogłaby być sytuacja, gdy kurs idzie ostro do góry. Powiedzmy,
    że kupiłem po 4,30zł 3480 EUR. Wydałem 14.964 zł. Kurs idzie na 4,33.
    Wyciągam 15068,4. Zysk ponad 100 zł.

    > Hmm, na wykresie tego nie widać - a weekendy widać wyraźnie.

    Ja mam preferencyjny spread - może to inaczej działa niż w ogólnych, ale
    na pewno zmieniają. Oczywiście masz rację - w weekend to jest potężny
    skok. Na tę chwilę mam 1,72 na USD/PLN. No widzisz... podwyższyli o 0,01
    grosza ;-)

    > Może oszukują? A może właśnie skończyły Ci się preferencyjne kursy?

    To zależy chyba od płynności i standardowo - przed danymi mogą trochę
    bardziej szaleć. Różnica nie jest jednak wielka w tygodniu.