  • Data: 2019-08-14 21:13:53
    Temat: Re: Alior Kantor karta wielowalutowa - ciekawostka DCC
    Od: Stiwi <s...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Wednesday, August 14, 2019 at 6:35:17 PM UTC+2, Dawid Rutkowski wrote:
> [...]
    Alior Kantor wielowalutowej?

    > Hmm, ja przynajmniej do kompletu proponowałbym jeszcze N26 - wg mnie trzymanie euro
    w polskim banku mija się z celem.
    > Do niedawna założenie konta w niemieckim banku było kłopotem - ale odkąd jest N26,
    jest to łatwiutkie i wg mnie warto.
    > Więc płacić i w PL można kartą N26 - koszt to kurs MC, który jest porównywalny z
    kursem IKA.
    > IKA oczywiście do wymiany eur->pln - przelew z N26 wysłany w piątek zaksięgowany
    został w IKA w poniedziałek, w drugą stronę też dochodzi w D+1.
    > Zaś ilość potrzebnych złotówek na przelewy czy wypłaty z bankomatów dość łatwo
    można oszacować z wyprzedzeniem.
    > Więc z IKA można zrobić potrzebne przelewy złotówkowe - np. rachunki - oraz kartą
    IKA wypłacić z bankomatu złotówki, np. raz na miesiąc (oczywiście jak ktoś chce, to
    może częściej).

    Ja jestem sceptyczny to tych wszystkich tzw. EMI (E-Money Institution), wolę banki,
    zwłaszcza co chodzi o większe kwoty. Z EMI jest po prostu za dużo problemów, AML,
    potrafią blokować konta na wiele tygodni "weryfikując dane" i źródło dochodów. Poza
    tym większość z tych EMI, w tym N26, akceptuje przeważnie rezydentów EEA, a ja nim
    nie jestem. Najlepszy test tej wielowalutowej karty IKA byłaby fizyczna płatność poza
    Polską (najlepiej w strefie EUR), wtedy można potwierdzić czy karta faktycznie jest
    domyślnie jest widziana jako EUR, czy znajdą się terminale oferujące DCC na PLN. Do
    sprawdzenia zatem pozostaje jeszcze czy Euronet widzi tą kartę jako zagraniczną, czy
    też nie.