  • Data: 2019-08-14 21:36:06
    Temat: Re: Alior Kantor karta wielowalutowa - ciekawostka DCC
    Od: Stiwi <s...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Wednesday, August 14, 2019 at 9:24:27 PM UTC+2, Dawid Rutkowski wrote:
    > Sam jesteś "EMI", N26 to bank, pod niemieckim nadzorem i z niemieckim
    odpowiednikiem BFG.
    > Inna sprawa, że nie obsługuje klientów spoza EEA (a nawet chyba nie działa jeszcze
    we wszystkich krajach EEA, zaś w części tych, w których działa, nie udostępnia
    wszystkich opcji, np. google pay) - ale nie wymaga rezydencji (choć potrzebujesz
    adresu, pod który można wysłać kartę), jedynie obywatelstwa (chyba że nie masz).
    > Więc jeśli masz kantor aliora i jego kartę, to możesz mieć i N26 - oba to banki.
    > I z kartą N26 na pewno nie nadziejesz się na DCC w strefie euro - a twierdzę, że
    wygląda w ogóle na "DCC-prone", w PL też nie było (choć jest jeszcze możliwość, że
    ustawili ją na "polską" kartę i mi jednak DCC w strefie euro wyskoczy ;).

    Fakt, N26 akurat ma licencje bankową, mój błąd. Nie zmienia to faktu, że lista krajów
    dla których otwierają konta jest mocno ograniczona i wyraźnie piszą "if you live" =
    rezydencja (chodzi im o raportowanie), a nie jeśli masz adres korespondencyjny:
    https://support.n26.com/en-eu/getting-started/accoun
    t/can-i-open-an-n26-account-in-my-country