  • 71. Data: 2011-03-07 21:30:59
    Temat: Re: A jednak "Oferta dla Ciebie" dziala, przynajmniej u mnie
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "witrak()" <w...@h...com> napisał w wiadomości
    news:il25s0$4pi$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

    > Właśnie - jak napisałem - nie chciałem Cię jeszcze obrażać. A
    > jeśli rzeczywiście miałeś więcej ode mnie do czynienia ze
    > słownikami, to pewnie w księgarni pracujesz ;-)

    Dossałeś się do kolegi, a to jest kolejna kalka z angielskiego, gdzie
    słowo process, processing ma dużo szersze znaczenie niż w języku polskim. I
    obecnie mamy
    właśnie do czynienia z rozszerzeniem znaczenia słowa, które w języku polskim
    występowało z dużo uboższą definicją znaczeniową.
    Tak na koniec, przecież od lat używało się zwrotu "proces produkcyjny", a
    nie "procedura produkcyjna". Tak więc z procesem w języku polskim jak
    widzisz można się spotkać nie tylko w sądzie, "proces wydawania karty /
    proces rozpatrywania wniosku" też wg mnie jest poprawnym wyrażeniem.

    I na koniec, żeby już całkiem Cię "pognębić":

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Proces
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Proces_(informatyka)

    Słowniki papierowe nie zawsze nadążają za dynamicznie zmieniającym się
    językiem.

  • 72. Data: 2011-03-08 08:46:40
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Marcin Wasilewski wrote:
    > Użytkownik "witrak()" <w...@h...com> napisał w wiadomości

    > Dossałeś się do kolegi,

    Istotnie, mam powody - i on wcale nie walczy przeciwko nim - ale
    żeby od razu nazywać to "przyssiewaniem się" ? ;-)

    a to jest kolejna kalka z angielskiego,
    > gdzie słowo process, processing ma dużo szersze znaczenie niż w
    > języku polskim.

    Ale mi się "nawinąłeś" ! Powinieneś, jak się już do poprawiania
    tatusia zabierasz, wiedzieć co najmniej tyle ile on ;-))

    > I obecnie mamy
    > właśnie do czynienia z rozszerzeniem znaczenia słowa, które w
    > języku polskim występowało z dużo uboższą definicją znaczeniową.

    Bynajmniej! Istnieją dwa słowa, o które w istocie rozgorzała ta
    dyskusja: procedować i procesować się.
    Drugi w języku polskim występuje *wyłącznie* w formie zwrotnej,
    tak więc użycie go bez "się" jest zwykłym burackim błędem
    ortograficznym - tym bardziej burackim, że powszechnym nie tylko
    wśród "bankowców", ale i znacznej części posłów RP. Chcesz do nich
    dołączyć ? ;-)

> [...]
    > języku polskim jak widzisz można się spotkać nie tylko w sądzie,
    > "proces wydawania karty / proces rozpatrywania wniosku" też wg

    Mówisz zupełnie nie na temat, bo o rzeczowniku, natomiast
    czasownik ma dużo węższe i ściśle określone znaczenie (jako
    czasownik zwrotny) - właśnie dlatego, że istnieje drugi czasownik
    (nie-zwrotny) o dopełniającym znaczeniu. Twój przykład jest
    zupełnie nieadekwatny właśnie z tego powodu.

    Jeśli idzie o kalkę z języka angielskiego to śmiem wątpić - raczej
    łacina się kłania. No, ale Ty zapewne się jej nie uczyłeś [na
    wszelki wypadek: lekarska się raczej nie liczy ;-) ], więc jesteś
    - jeśli idzie o niewiedzę - usprawiedliwiony.

    > I na koniec, żeby już całkiem Cię "pognębić":
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Proces
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Proces_(informatyka)

    Niestety, pognębiłeś siebie :-P bo to odnosi się do rzeczowników.

    > Słowniki papierowe nie zawsze nadążają za dynamicznie zmieniającym
    > się językiem.

    Hm, szkoła średnia nie zawsze prawidłowo przygotowuje do analizy
    nawet tylko językowej, że nie wspomnę o innych ;-)

    A żeby zakończyć sprawę, podaję na końcu listu znaczenia słów
    angielskich (za Merriam-Webster). Zwróć uwagę na kolejność (więc i
    wagę) poszczególnych znaczeń oraz przechodniość jednego i
    nieprzechodniość drugiego z tych czasowników.

    Polecam zwłaszcza analizę 1. (głównego) znaczenia PROCESS oraz 2.
    i 3. znaczenia PROCEED. Ponieważ w polskim czasownik "procesować
    się" ma tylko formę zwrotną, inne znaczenia PROCESS nie wchodzą w
    rachubę, natomiast są w naturalny sposób włączone do znaczenia
    czasownika "procedować", który obejmuje 2. znaczenie PROCESS i -
    bardzo podobne - 2., 3. i 4. znaczenie PROCEED (NB. wydaje się to
    bardziej logiczne niż w angielskim).

    :-P

    Pozdr.

    witrak()
    PS. Tenże słownik podaje, że /proceed/ pojawiło się w angielskim w
    14-tym, zaś /process/ w 16-tym wieku.

    -----------------
    Definition of PROCESS
    transitive verb
    1
    a : to proceed against by law : prosecute
    b (1) : to take out a summons against
    (2) : to serve a summons on

    2
    a : to subject to a special process or treatment (as in the course
    of manufacture or film development)

    b (1) : to subject to or handle through an established usually
    routine set of procedures <process insurance claims>
    (2) : to integrate sensory information received so that an
    action or response is generated <the brain processes visual images
    relayed from the retina>
    (3) : to subject to examination or analysis <computers process
    data>

    c : to work (hair) into a conk
    ----------------
    Definition of PROCEED
    intransitive verb
    1
    : to come forth from a source : issue <strange sounds proceeded
    from the room>
    2
    a : to continue after a pause or interruption b : to go on in an
    orderly regulated way
    3
    a : to begin and carry on an action, process, or movement
    b : to be in the process of being accomplished <the work is
    proceeding well>
    4
    : to move along a course : advance

  • 73. Data: 2011-03-09 19:21:48
    Temat: Re: A jednak "Oferta dla Ciebie" dziala, działa ale powoli
    Od: "mx" <@m...@o...pl@>

    >"neoniusz" wrote in message
    >I co, ruszylo sie cos z twoim wnioskiem?
    >U mnie pojawily sie 3 nowe statusy:

    Tak to się powoli toczy:
    Email z mBanku 09-03-2011, 19:34 Instrukcja
    kolejnych kroków, regulaminy, TPiOB, podany nr przesyłki
    Przekazanie umowy do Siódemki 09-03-2011, 11:13

    A w historii wniosku:
    Dokumenty u kuriera 07-03-2011, 07:32 Oczekiwanie na
    kontakt firmy kurierskiej z Klientem w celu podpisania dokumentów
    kredytowych
    Oczekiwanie na dokumenty 04-03-2011, 21:47 Oczekiwanie na dokumenty
    wymagane do dalszego procesowania wniosku
    Wstępna decyzja kredytowa 04-03-2011, 21:42 Oczekiwanie na wstępną
    decyzję kredytową
    Sprawdzenie wniosków w toku 04-03-2011, 21:42 Sprawdzenie czy do Klienta
    są przypisane inne wnioski, które są aktualnie procesowane
    Wniosek został złożony 04-03-2011, 21:42 Wniosek o kartę
    kredytową został złożony

  • 74. Data: 2011-03-09 20:36:47
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 11-03-09 20:21, mx pisze:

    > Tak to się powoli toczy:

    A ja dalej czekam. Nie doszla jeszcze ani umowa, ani karta.

  • 75. Data: 2011-03-09 22:38:08
    Od: osa <o...@n...onet.pl>

    W dniu 2011-03-09 21:36, neoniusz pisze:

    > A ja dalej czekam. Nie doszla jeszcze ani umowa, ani karta.

    Ja też nic nie dostałem... i mnie to nie dziwi ;) W poniedziałek pewnie
    dopiero zaczęli drukować i produkować co w połączeniu z pocztą oznacza,
    że doręczenie kompletu do końca tygodnia to będzie wyczyn ;) Chociaż
    chyba jedna z kart dotarła do mnie na 3 dzień od zakończenia procesu
    wydawania karty ;)

  • 76. Data: 2011-03-09 22:56:57
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    osa <o...@n...onet.pl> writes:

> [...]
    > oznacza, że doręczenie kompletu do końca tygodnia to będzie wyczyn ;)
    > Chociaż chyba jedna z kart dotarła do mnie na 3 dzień od zakończenia

    A u mnie (i to jest powtarzalne) jest tak, że karta przychodzi w ciągu
    1-2 tygodni, a umowy ... wczoraj przyszła umowa do karty aktywowanej na
    początku stycznia. Na 2 pozostałe czekam.

    BTW gdzie wy widzicie taką ładną historię wniosków?
    KJ

    Spokojnie... To tylko prowokacja.

  • 77. Data: 2011-03-10 06:04:31
    Od: neoniusz <n...@j...org>

    W dniu 11-03-09 23:56, Kamil Jońca pisze:
    > BTW gdzie wy widzicie taką ładną historię wniosków?

    Wnioski-->Złożone wnioski-->Historia

  • 78. Data: 2011-03-10 06:11:42
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    neoniusz <n...@j...org> writes:

    > Wnioski-->Złożone wnioski-->Historia
    Tak, przypuszczałem, ale u mnie historii wniosków nie ma nic więcej
    ponad "wniosek został złożony" :)
    Jakiś trefny klient jestem.

    KJ

    --
    http://blogdebart.pl/2010/03/17/dalsze-przygody-swin
    ki-w-new-jersey/

  • 79. Data: 2011-03-10 11:24:34
    Od: "NieLubieSpamu" <s...@o...eu>

    > "Procesować *się*" to możesz z sąsiadem o miedzę. Tu chciałeś

    > zapewne napisać "procedować" (= "postępować zgodnie z określoną

    > procedurą", jak mówi /słownik/ zapewne bliski Tobie i wielu innym

    > internautom).

    > Jak powyżej.

    Tylko że w tym przypadku to procesowanie pochodzi zapewne od tłumaczenia z
    processing, czyli przetwarzanie. Myślę że każdy kumaty człowiek znający
    angielski zrozumie o co chodzi. mBank zaproponował swoje słowo pochodzące od
    słowa angielskiego, choć faktycznie mógł napisać normalnie przetwarzanie.

  • 80. Data: 2011-03-10 11:48:28
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-03-09, neoniusz <n...@j...org> wrote:

    [...]

    > A ja dalej czekam. Nie doszla jeszcze ani umowa, ani karta.

    Mi karta dzisiaj przyszła, więc całkiem niezły czas mają.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl