  • 11. Data: 2004-01-07 17:47:40
    Temat: Re: Przelew za auto do Pekao nie dotarł - co robić dalej?
    Od: "Witek" <j...@c...barg.sv>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info> napisał:

    > Użytkownik <u...@p...onet.pl> napisał:
    > > Nie, w starym formacie.

    W takim razie to jest na 99% wina pekao -oni mają problemy z przelewami na stary
    numer w oddziałach gdzie jest juz nowy system. Zob. archiwum - było już spooooro
    takich przypadków.

    > Całkiem możliwe, że wróci.

    Do 19.00 jeszcze parę minut ;)

    > Wtedy wyrwij od nich numer NRB - muszą go mieć. Z
    > NRB nie ma już prawa być żadnych problemów.

    Dokładnie.

  • 12. Data: 2004-01-07 17:49:42
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik "Uran" <u...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Wysłałem przelew z Mbanku do Pekao Sa za auto, minęło wiecej 48 godzin na
    > eliksir, Mbank twierdzi że poszedł, zrealizowany poprawnie, u dilera Forda
    > sprawdzają konto - nie dotarło.
    > Poradźcie jak mam reklamować najskuteczniej.

    Moze najpierw troche konkretow:
    1. Nie wyslales tylko zleciles przelew. Konkretnie ktorego dnia i o ktorej
    godzinie? Nazwijmy to dzien X
    2. mBank przelew wyslal zapewne najblizszym eliksirem. Ale moze ten
    najblizszy byl nastepnego dnia? (X+1) Patrz pytanie z p.1
    3. Nie raz tu czytalem, ze Pekao SA ksieguje niekoniecznie natychmiast
    przelewy przychodzace. Zatem mogli zaksiegowac w dniu X+2.
    4. Nie wiem czy to jeszcze aktualne, ale kiedys Pekao udostepnialo
    posiadaczowi rachunku srodki z przychodzacych wplat i przelewow nastepnego
    dnia po zaksiegowaniu.
    Wychodzi X+3 i jeszcze NIC sie nie stalo...;-))
    I na dodatek nie uwzglednilem sobot, niedziel i inych swiat ktorych ostatnio
    mielismy multum, bo nie znam odpowiedzi na p.1
    Moze po prostu usiadz sobie, napij sie herbaty (z cytryna, dobra na
    przeziebienia) i poczekaj spokojnie...
    Dzien w ta czy w ta - samochodem i tak zamierzasz pare LAT pojezdziec
    zapewne...
    IMHO bardzo rozsadnie wybrales wplate (wiekszej zapewne kwoty) przelewem,
    jako bezpieczniejszy sposob niz targanie reklamowki banknotow z banku do
    salonu. No, ale cos (bezpieczenstwo) za cos (czas).
    Relax

    --
    Pozdrowienia

  • 13. Data: 2004-01-07 19:12:38
    Od: "krab" <_...@k...pl>

    Użytkownik "Wojciech Nawara" <[WYTNIJTO]usenet@nawara.info> napisał w
    wiadomości
    > prostu. Albo Pekao tak długo księguje. mBank raczej winny nie jest - co
    nie

    jakosc obslugi klienta w OBU bankach jest na mniej wiecej tym samym
    poziomie, mozna by oczywiscie dyskutiwac ktory z nich daje wiecej ciala, -
    ale ja stawiam na mbank :-) oczywiscie jak ktos bardzo chce to moze zmienic
    ze pekao - jedno do 2-go podobne i tu i tu nic nie wiedza i sa straaaassznie
    niewinni

  • 14. Data: 2004-01-07 23:20:17
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_IT.krak.eu.org>

    7 Jan 2004 17:12:16 +0100, na pl.biznes.banki, Uran w wiadomości
    <news:636d.0000053b.3ffc2fdf@newsgate.onet.pl> napisał(a):

    > Wysłałem przelew z Mbanku do Pekao Sa za auto, minęło wiecej 48 godzin na
    > eliksir, Mbank twierdzi że poszedł, zrealizowany poprawnie, u dilera Forda
    > sprawdzają konto - nie dotarło.

    Pekao SA ma taki zwyczaj, że nie spieszy się z księgowaniem
    przychodzących przelewów - sam to ze dwa razy przerabiałem.

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj

  • 15. Data: 2004-01-08 12:12:25
    Od: u...@p...onet.pl

    > W takim razie to jest na 99% wina pekao -oni mają problemy z przelewami na stary
    > numer w oddziałach gdzie jest juz nowy system. Zob. archiwum - było już spooooro
    > takich przypadków.

    Przelew "odnalazł sie" po 10.00 w Pekao. Po prawie 3 dniach. Jeszcze raz
    dziękuje za rady.
    Uran

  • 16. Data: 2004-01-08 13:26:42
    Od: Marek Madej <m...@w...INTERIA.i-to.PL>

    Krzysztof K. Maj dnia 2004-01-08 00:20 napisał(a) co następuje:

    > Pekao SA ma taki zwyczaj, że nie spieszy się z księgowaniem
    > przychodzących przelewów - sam to ze dwa razy przerabiałem.

    Raczej miało. Tzn. nadal ma, w oddziałach działających w "starym"
    systemie (nie posiadających numerów NRB).

    Jak do tej pory tylko oddziały "prawdziwego" Pekao przeszły na tzw. nowy
    system/numerację NRB/onlajnowość księgowań i sald karty Maestro. A
    oddziały dawnego PBG, BDK i ... (no właśnie - jaki był czwarty bank z
    "Grupy Pekao SA"?) nadal pracują w starym systemie, nadal nie numerują
    rachunków w NRB i nadal księgują przelewy ręcznie... Być może oddziały
    dziłające w nowym systemie księgują w ten sposób również przelewy
    wysłane na stare numery rachunków. A że "pań od księgowań" jest teraz
    mniej - cóż, trochę to może potrwać :)

    Swoją drogą - tyle lat minęło od fuzji, a nadal w obrębie banku istnieją
    takie podziały. Eh. Że nie wspomnę o tym, że od 1.01.2004 wszystkie
    banki powinny numerować swoje rachunki zgodnie z NRB.

    Marek

  • 17. Data: 2004-01-08 14:25:20
    Od: "Radek" <o...@p...onet.pl>

> [...]
    > sprawdzają konto - nie dotarło.
    > Poradźcie jak mam reklamować najskuteczniej.

    Mam podobna sytuacje, dzisiaj sie dowiedzialem ze nie dotarla rata za kredyt
    z mbanku, Pekao SA raczylo na poczatku listopada zmienic system komputerowy
    i teraz czasem gdzies przepadaja przelewy ktore sa wysylane na stare numery
    kont.
    W pekao powiedziano mi ze mam reklamowac u nich w ksiegowosci!!! :((((.

    Pozdrawiam
    Radek

  • 18. Data: 2004-01-08 14:52:04
    Temat: Re: Przelew za auto do Pekao nie dotarł - co robić dalej? Rekamacja
    Od: "Uran" <u...@p...onet.pl>

    > Przelew "odnalazł sie" po 10.00 w Pekao. Po prawie 3 dniach. Jeszcze raz
    > dziękuje za rady.

    No pochwaliłem za wcześnie, choroba, jednak po przyjeździe na miejsce okazało
    sie ze to nie mój. Złozyłem juz reklamacje w mBanku! Diler ma relamować w Pekao.

    Niepokojące jest że na ten stary numer Pekao przelewali w tym samym czasie tez
    inni klienci z PKO, WBK, i Lukasa i ich przelewy były ksiegowane nastepnego dnia!

    Tylko ja wpadłem na pomysł zeby płacic z mBanku i jak sie okazuje bład!
    Jak sie dowiedziałem czas rozpatrzenia reklamacji 14 dni!

  • 19. Data: 2004-01-08 18:00:15
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_IT.krak.eu.org>

    8 Jan 2004 15:52:04 +0100, na pl.biznes.banki, Uran w wiadomości
    <news:636d.00000940.3ffd6e94@newsgate.onet.pl> napisał(a):

    > Tylko ja wpadłem na pomysł zeby płacic z mBanku i jak sie okazuje bład!

    Nie wierzę, że to mBank zawalił. Przelew zaginął albo w Pekao SA, albo u
    dealera.
    Zażądaj od dealera oświadczenia na piśmie, że przelew nie wpłynął. Gdyby
    się wzbraniał, to niech wydaje samochód! Albo jedno, albo drugie.
    Jeśli sprawy nie postawisz ostro, to potem pieniądze się znajdą, ale nie
    będzie winnego.

    > Jak sie dowiedziałem czas rozpatrzenia reklamacji 14 dni!

    Wspomnij im, że za każdy dzień zwłoki w przekazaniu pieniędzy będziesz
    domagał się odszkodowania - to ich powinno zmobilizować.

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj

  • 20. Data: 2004-01-09 21:05:07
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "Krzysztof K. Maj" <kmaj@REMOVE_IT.krak.eu.org> writes:

    > Nie wierzę, że to mBank zawalił. Przelew zaginął albo w Pekao SA, albo u
    > dealera.

    Mysle ze mala szansa ze to mBank, bo tam przelewy wychodza automagicznie,
    wiec nie za bardzo mial okazje by zawinic. Byc moze to problem z Pekao
    + jakies tam kombinacje z IBANami itd. U dealera - male szanse, bo wtedy
    pewnie inne przelewy takze by nie przychodzily - kiepsko, i pewnie
    by o tym wiedzial.

    Co za do dealer BTW?

> [...]
    > się wzbraniał, to niech wydaje samochód! Albo jedno, albo drugie.
    > Jeśli sprawy nie postawisz ostro, to potem pieniądze się znajdą, ale nie

    Przeciez to prawie na pewno nie wina sprzedawcy. Naturalnie zapewne
    podpisze takie oswiadczenie bez problemow.
    Co oczywiscie nie oznacza, ze przelew nie zostanie zaksiegowany
    pozniej z wczesniejsza data.

    Tak czy owak przed klientem odpowiedzialnosc ponosi mBank.
    --
    Krzysztof Halasa, B*FH