  • 1. Data: 2004-01-07 15:48:11
    Temat: Kasa z ubezpieczenia a komornik na koncie
    Od: "atik" <a...@a...pl>

    Prosze szanownych grupowiczow o rade!
    Sytuacja nastepujaca: zrezygnowalem z ubezpieczenia na zycie i dostalem zwrot
    tejze (zainwestowanej) kasy na konto. Bank doliczyl otrzymana kwote do kwoty
    WSZYSTKICH wplywow na konto zsumowana od poczatku roku kalendarzowego (oprocz
    ww. ubezpieczenia byly to TYLKO wplywy z wynagrodzenia i rentz, a konto na 2
    osoby - a policzyli limit wolny od zajecia jako od JEDNEJ osoby!), a jako ze
    (tak to tlumacza) ta suma przewyzszyla kwote wolna od zajecia komornika, to
    CALA kwote z ubezpieczenia wzial komornik. Nota bene - bank to zrobil dopiero
    po trzech dniach, przez ten czas kasa byla dostepna na koncie.
    Nie wyplacilem jej przez ten czas, gdyz wyczytalem w k.p.c., ze kwota z
    UBEZPIECZENIA jest WOLNA od zajecia komornika.
    Na moja skarge bank (BPHPBK) odpisal, ze to nie jest odszkodowanie z
    ubepieczenia, tylko zwrot skladki.
    Jaka jest prawda? Bo wyczytalem tu na forum, ze do wplywow na konto NIE zalicza
    sie wplywow z wynagrodzenia - w kontekscie kwoty wolnej od zajecia komornika.
    A poza tym, to ten roczny limit wolny od zajecia komornika to czy nie liczy sie
    podwojnie, jesli konto jest na 2 osoby?!? I od tych dwoch osob wplywalo
    wynagrodzenie?!?

    Prosze o info!:))

  • 2. Data: 2004-01-07 19:07:43
    Temat: Re: Kasa z ubezpieczenia a komornik na koncie
    Od: "krab" <_...@k...pl>

    Użytkownik "atik" <a...@a...pl> napisał w wiadomości
    > Nie wyplacilem jej przez ten czas, gdyz wyczytalem w k.p.c., ze kwota z
    > UBEZPIECZENIA jest WOLNA od zajecia komornika.

    sam napisales ze nie jest to wyplata ubezpieczenia - iwec mogli,
    na skutek rezygnacji otrzymales zwrot skladek (zreszta zapewne mozcno
    pomniejszony wzgledem oryginalu wplat dokonanych)