  • 1. Data: 2011-10-07 19:23:19
    Temat: Przelew z norweskiej Nordei na zamknięty rachunek w BGŻ
    Od: Łukasz Bujko <b...@g...com>

    Witam serdecznie.

    Mam nadzieję, że znajdzie się choć jedna osoba, która mnie troszkę
    uspokoi bo problem dla mnie jest dosyć duży, ale po kolei.
    Pieniążki z norweskiej nordei zostały wysłane dokładnie 22 września
    2011 roku ok 7:00 rano. Mamy dziś 7 października 2011 a pieniążki
    jeszcze nie wróciły z powrotem do Nordei w Norwegii. Wszelkie próby
    odszukania jakichkolwiek informacji co się z nimi dzieje graniczą z
    cudem. Żeby było wszystko jasne to ja w tej sytuacji chciałbym
    wiedzieć tylko gdzie one (te pieniądze) teraz mogą się podziewać i w
    którą stronę zmierzają. Głęboko wierzę, że do Norwegii wrócą na pewno
    tylko ile to jeszcze może potrwać. Obsługa w Banku BGŻ oznajmiła, że
    oni nie widzą żeby te pieniądze w ogóle chciały wejść na zamknięte
    konto, po czym dodano, że oni wcale nie muszą już ze mną rozmawiać bo
    ja przecież nie jestem już ich klientem (głęboko ubolewam, że nie było
    dyrektora). Czy jest możliwe, żeby Bank centralny w Polsce czy coś
    takiego przetrzymywał pieniądze z jakiegoś powodu? Ile średnio to
    trwa? Zaczyna się już trzeci tydzień i nie bardzo wiem co w tej
    sytuacji robić. Dodam, że konto w tej norweskiej nordei jest
    obserwowanie non stop po kątem powrotu. Bardzo proszę o pomoc i z góry
    dziękuję.

  • 2. Data: 2011-10-07 19:43:17
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Fri, 7 Oct 2011 12:23:19 -0700 (PDT), Łukasz Bujko <b...@g...com>
    wklepał(-a):

> [...]
    >sytuacji robić. Dodam, że konto w tej norweskiej nordei jest
    >obserwowanie non stop po kątem powrotu. Bardzo proszę o pomoc i z góry

    No cóż, znam podobną sytuację (tyle, że konto jest aktywne) i sprawa się ciągnie
    od 3 tygodni, a końca nie widać. Generalnie trzeba nękać ludzi w oddziale, żeby
    kontaktowali się z osobami w centrali zajmującymi się przelewami zagranicznymi
    (dobrze jest znać kwotę, nadawcę, bank nadawcy przelewu), to oni będą coś tam
    wiedzieć.
    Może to leżeć na jakimś koncie technicznym i czekać na upłynięcie terminu, w
    którym pieniądze zostaną zwrócone do nadawcy. Ale jaki to termin i jakie są
    warunki zwrotu, to musisz dowiedzieć się w oddziale.
    Najlepiej kontaktować się zawsze z tą samą osobą w oddziale, a w razie czego
    eskalować sprawę wyżej (kierownik placówki).

    --
    Sławomir Szyszło

  • 3. Data: 2011-10-07 20:00:11
    Od: Łukasz Bujko <b...@g...com>

    Najgorsze jest to, że obsługa w oddziale BGŻ w którym moje konto jest
    już zamknięte nie chce już ze mną rozmawiać. Nie będę dodawał, ze
    rezygnacja z konta w BGŻ była w większej mierze z powodu obsługi
    (według mnie mało kompetentnej i cynicznej) niż z warunków tego banku.
    Wracając do tematu to wydawałoby się, że ja wcale tak wiele nie
    oczekuję. Chciałbym tylko poświadczenia, że pieniądze się znajdą na
    pewno. Chciałbym, żeby ktoś mi wytłumaczył, gdzie one są i dlaczego to
    trwa aż tyle czasu. Okazuje się, że takie procedury z Polskich Bankach
    nieco się mogą różnić i dlatego nawet obsługa w Banku w którym teraz
    mam konto nie bardzo jest w stanie mi pomóc. Różne myśli już mi po
    głowie chodzą i nie wiem czy powinienem zacząć się martwić (bo o nie
    małą kwotę dla mnie chodzi) czy dalej cierpliwie czekać?

  • 4. Data: 2011-10-07 20:47:40
    Od: Sławomir Szyszło <s...@C...pl>

    Dnia Fri, 7 Oct 2011 13:00:11 -0700 (PDT), Łukasz Bujko <b...@g...com>
    wklepał(-a):

> [...]
    >oczekuję. Chciałbym tylko poświadczenia, że pieniądze się znajdą na
    >pewno. Chciałbym, żeby ktoś mi wytłumaczył, gdzie one są i dlaczego to

    To może staraj się dowiedzieć jakie regulacje określają termin zwrócenia
    przelewu w przypadku jak powyżej. Czy są to jakieś umowy międzybankowe (SWIFT?)
    czy też wewnętrzne ich procedury. Albo czy starają się skontaktować z
    właścicielem tego zamkniętego konta.

    Albo z powrotem załóż konto na jakiś miesiąc. :)

    --
    Sławomir Szyszło

  • 5. Data: 2011-10-07 22:46:48
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Łukasz Bujko" a...@m...goo
    glegroups.com

[...]

    Ponoć banki długo nie zwalniają numerów, dlatego odpowiedź dziwna. :)

    IMO jesteś klientem banku po wejściu do tego banku. Jeśli wejdziesz do
    jakiegoś (Aliora na przykład) banku, w którym nie masz swego konta, aby
    wpłacić pieniądze (zapłacić za gaz -- na przykład) lub zapytać o warunki
    prowadzenia konta w tym banku -- będziesz klientem czy nie?

    IMO klientem banku stajesz się po przekroczeniu progu tego banku,
    o ile wchodzisz w godzinach pracy banku i nie jesteś pracownikiem
    tegoż banku czy osobą tego rodzaju...

    : (głęboko ubolewam, że nie było

    IMO można napisać prośbę o wyjaśnienie.

    : dyrektora). Czy jest możliwe, żeby Bank centralny w Polsce czy coś

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 6. Data: 2011-10-08 09:17:59
    Od: "Kris" <k...@W...PL>

    >Użytkownik "Łukasz Bujko" napisał w wiadomości grup
    8g2000yqd.googlegroups.com...

    >Różne myśli już mi po
    >głowie chodzą i nie wiem czy powinienem zacząć się martwić (bo o nie
    >małą kwotę dla mnie chodzi) czy dalej cierpliwie czekać?

    Myślę ze od zlej strony chcesz załatwić sprawę.
    Reklamuj w Nordei że zlecony przelew nie dotarł na docelowe konto.

  • 7. Data: 2011-10-08 13:47:53
    Od: Łukasz Bujko <b...@g...com>

    Przede wszystkim dziękuję Wam za zainteresowanie się tematem. Co do
    tego czy jestem klientem czy nie, to się zgadzam z Panem, że klientem
    stajemy się już po przekroczeniu progu w Banku. Niemniej jednak po
    usłyszeniu słów, że ja dla nich klientem już nie jestem delikatnie
    mnie zamurowało i pomyślałem, że tej Pani niech sam dyrektor wyjaśni
    pojęcie "klient" (niestety dyrektora nie było). Niestety nie mogę
    sprawy reklamować w Nordei bo tam to już na pewno klientem nie jestem.
    Dodam, że norweska Nordea poinformowała jedynie, że pieniądze leżą
    jeszcze gdzieś w Polsce, ale nie potrafią niczego więcej się
    dowiedzieć.

  • 8. Data: 2011-10-08 13:50:31
    Od: Łukasz Bujko <b...@g...com>

    Jeszcze jedna rzecz. Ja nie chcę składać reklamacji w BGŻ bo to nie
    ich wina przecież i dobrze sobie z tego zdaję sprawę. Oczekuję tylko
    pomocy i jakiejkolwiek informacji czy swoją osobą mogę jakoś wpłynąć
    na przyspieszenie tematu.

  • 9. Data: 2011-10-08 13:56:42
    Od: gostek <g...@g...pl>

    W dniu 2011-10-08 15:50, Łukasz Bujko pisze:
> [...]
    > ich wina przecież i dobrze sobie z tego zdaję sprawę. Oczekuję tylko
    > pomocy i jakiejkolwiek informacji czy swoją osobą mogę jakoś wpłynąć

    tym niemniej pisemna reklamacja nie zaszkodzi, zawsze traktuja to powazniej

    ale moga odpowiedziec tyle, ze nic - reklamowac powinien nadawca, ze
    przelew nie dotarl i tyle

  • 10. Data: 2011-10-08 17:27:12
    Od: Łukasz Bujko <b...@g...com>

    On 8 Paź, 15:56, gostek <g...@g...pl> wrote:

    > tym niemniej pisemna reklamacja nie zaszkodzi, zawsze traktuja to powazniej
    >
    > ale moga odpowiedziec tyle, ze nic - reklamowac powinien nadawca, ze
    > przelew nie dotarl i tyle

    I może to jest właśnie myśl. Przecież nadawca zawsze może udać, że nie
    wie nic o zamkniętym rachunku w BGŻ i po reklamacji to Nordea powinna
    nadawcę o tym poinformować i pieniążki cofnąć jakoś. Ja to liczę mocno
    na to, że wszystko się wyjaśni jeszcze w tym tygodniu. Pociesza mnie
    natomiast myśl, że żaden z Was nie wspomina nic, że pieniądze mogą tak
    po prostu gdzieś przepaść. Wiem, że to raczej nie możliwe, natomiast
    uwierzcie mi, że ta cisza o takim scenariuszu naprawdę dodaje mi
    otuchy. hehehe