  • 1. Data: 2002-11-14 12:19:44
    Temat: Płatność kartą Inteligo ??????
    Od: "Adrian" <a...@w...pl>

    Około miesiąc temu dokonywałem płatności przez Internet za pomocą karty
    Inteligo. Walutą było kilkadziesiąt dolarów które miały iść za granicę. Po
    wpisaniu numeru karty, daty jej ważności itd dostałem od razu SMS z Inteligo
    informującego mnie o obciążeniu rachunku za transakcję wykonaną kartą (w
    wysokości 1,01 zł). Myślałem że wszystko jest w porządku, aż do dzisiaj gdy
    dowiedziałem się że żadna suma nie została do tej pory przesłana. Powiedzcie
    jak to jest możliwe że Inteligo reklamuje swoją kartę którą można płacić w
    necie, a okazuje się że nie można.

  • 2. Data: 2002-11-14 15:50:18
    Temat: Re: Płatność kartą Inteligo ??????
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...com>

    Użytkownik Adrian <a...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:ar04d9$cff$...@n...tpi.pl...
    > Około miesiąc temu dokonywałem płatności przez Internet za pomocą karty
    > Inteligo. Walutą było kilkadziesiąt dolarów które miały iść za granicę. Po

    Do USA?

> [...]
    Powiedzcie
    > jak to jest możliwe że Inteligo reklamuje swoją kartę którą można płacić w

    W tym akurat przypadku to moze nie byc wina Inteligo.
    W momencie transakcji system sprzedawcy dokonuje probnej blokady na twoim
    koncie na minimalna kwote (1PLN, po przeliczeniu z USD wyszlo 1,01PLN
    zamiast 1,00, zaokraglenie) zeby sprawdzic, czy ta karta wogole funkcjonuje.
    Blokady srodkow a nie ich pobrania!
    Po realizacji sprzedazy (np. po wyslaniu towaru) sprzedawca dokonuje
    faktycznego obciazenia karty.
    Wiele firm z USA (i nie tylko) nie handluje z mieszkancami naszego pieknego
    kraju. Zapewne i ten sprzedawca sie nie zdecydowal dokonac transakcji wiec i
    karty ci nie obciazyl.
    Skoro nie obciazyl to i nie bylo potrzeby przekazywania srodkow.
    To nie problem karty tylko adresu odbiorcy...
    I tyle.

    --
    Pozdrowienia
    ---

  • 3. Data: 2002-11-14 16:54:27
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    1,01 - to procedura sprawdzajaca, czy karta jest ok - stosowana przez
    wiele sklepow on-line.
    Czy jakas sunma jest tam jeszcze zablokowana oprocz tej zlotowki?
    w USA - moga obciazyc ci karte - dopiero jak wysla towar - wiec rownie
    dobrze - po sprawdzeniu, ze karta dziala - obciaza cie w chwili
    wyslania towaru. (i mozesz nie widziec tej kowty u siebie - wtedy
    lepoiej trzymaj ja na koncie).
    Najlepiej zas - napisz do skleu - nr swojego zamowienia podaj - i juz.

  • 4. Data: 2002-11-14 17:22:42
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:ar04d9$cff$1@news2.tpi.pl, Adrian wrote:

> [...]

    > Powiedzcie jak to jest możliwe że
    > Inteligo reklamuje swoją kartę którą można płacić w necie, a okazuje

    Właśnie wyżej udowodniłeś, że można :)
    A ten SMS to o czym informował niby? Nie o obciążeniu z USA?

    Zapytaj się sklepu, czemu nie obciążył jeszcze - może jeszcze nie wysłali
    przesyłki po prostu?

  • 5. Data: 2002-11-14 18:05:24
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > koncie na minimalna kwote (1PLN, po przeliczeniu z USD wyszlo 1,01PLN
    > zamiast 1,00, zaokraglenie) zeby sprawdzic, czy ta karta wogole

    Podobno praktykuje się takie kombinacje, ale prawdę mówiąc zupełnie nie
    rozumiem ich celu - przecież gdyby od razu zablokowali całą należną kwotę
    to efekt byłby taki sam (tzn. sprawdzanie wiarygodności).

    Pix

  • 6. Data: 2002-11-14 18:35:01
    Od: "Robert" <m...@w...pl>

    In news:ar0ors$2u3$1@news.tpi.pl, pix wrote:

> [...]
    > nie rozumiem ich celu - przecież gdyby od razu zablokowali całą
    > należną kwotę to efekt byłby taki sam (tzn. sprawdzanie

    Ale klient z reguły nie byłby zachwycony.
    I nie jestem pewien, czy prawo im na to pozwala.

  • 7. Data: 2002-11-15 11:13:35
    Od: m...@p...onet.pl

    > Podobno praktykuje się takie kombinacje, ale prawdę mówiąc zupełnie nie
    > rozumiem ich celu - przecież gdyby od razu zablokowali całą należną kwotę
    > to efekt byłby taki sam (tzn. sprawdzanie wiarygodności).

    Zwróć uwagę, że sama blokada nic nie mówi sprzedawcy o posiadaczu karty.
    Stwierdza jedynie, że karta istnieje ale może być przecież w posiadaniu
    złodzieja, który na koszt właściciela chce dokonać zakupów. Dlatego bardzo
    godny pochwały jest sposób weryfikacji klienta stosowany na przykład przez
    system płatności www.anypay.com. Klienta musi tylko raz zweryfikować swoją
    kartę płatniczą. W tym celu konto karty jest obciążane dwoma kwotami z
    przedziału 0,01 do 0,99 euro. Po rozliczeniu karty na wyciągu (czy to on-line
    czy też papierowym) pojawią się dwie kwoty wyrażone w eurocentach. Tworzą one
    czterocyfrowy kod, który należy wprowadzić w systemie AnypPay. Złodziej karty
    oczywiście nie będzie mógł zweryfikować karty bo nie ma dostępu do rachunku
    karty a właściciel od tej pory uzyskuje w AnyPay status zweryfikowanego,
    uzyskuje w nagrodę 5 Euro premii do wykorzystania i może płacić osobom
    fizycznym i firmom, które jako jeden ze sposobów płatności pozwalają używać
    systemy AnyPay. Używałem tego serwisu również w odniesieniu do karty VE
    Inteligo.

    MK

  • 8. Data: 2002-11-15 14:46:09
    Od: "Adrian" <a...@w...pl>

    napisał w wiadomości news:ar0ki2$k40$1@news.onet.pl...
> [...]
    > dobrze - po sprawdzeniu, ze karta dziala - obciaza cie w chwili
    > wyslania towaru. (i mozesz nie widziec tej kowty u siebie - wtedy

    To 1,01 zł było zablokowane przez parę dni, a potem znikło. Teraz będę
    chciał powtórzyć transakcję, boje się tylko że sklep może mnie obciążyć
    podwójnie (raz za tą starą transakcję i teraz za nową). Po jakim w ogóle
    czasie sklep może obciążyć moje konto? Minął już miesiąc od transakcji i
    ciągle nic. Nie chciałbym być zaskoczony gdyby np w grudniu "sklep"
    przypomniał sobie o mnie i wtedy obciążył moje konto.

  • 9. Data: 2002-11-15 14:49:17
    Temat: Re: Re: Płatnośćkartą Inteligo ??????
    Od: w...@p...waw.pl (Wojtek Piecek)

    On Fri, Nov 15, 2002 at 03:46:09PM +0100, Adrian wrote:

> [...]
    >ciągle nic. Nie chciałbym być zaskoczony gdyby np w grudniu "sklep"
    >przypomniał sobie o mnie i wtedy obciążył moje konto.

    Towar dostales? Jesli nie, to lepiej poczekaj, a jesli jestes
    niecierpliwy to napisz do nich. Drugi raz bym nie kupowal ;-)

    --

    --w

  • 10. Data: 2002-11-15 15:17:23
    Od: "pix" <p...@w...pl>

    > Ale klient z reguły nie byłby zachwycony.

    Hmm... czy ja wiem...
    W takim przypadku klient musi pamiętać, że kiedyś w przyszłości
    pojawi się obciążenie karty i powinny być zapewione środki. Jeśli dużo
    i często kupuje w ten sposób to chyba musi to sobie gdzieś zapisywać
    aby się nie pogubić i nie porobić jakichś debetów.
    A co z kartą Inteligo, która debetu nie dopuszcza (osobiście nie testowałem
    ale tak piszą) - wtedy dla pustego konta transakcja w ogóle nie dochodzi do
    skutku czy jak ?
    Gdyby kwota była od razu blokowana to można chyba uniknąć w ten sposób
    różnych problemów.

    > I nie jestem pewien, czy prawo im na to pozwala.

    A jesli tak, to sprawa jest bezdyskusyjna, choć należałoby przeczytać
    dokładnie czego im właściwie nie wolno - obciążać karty przed wydaniem
    towaru, czy również i blokować kwotę.

    Pix