    From: m...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Płatność kartą Inteligo ??????
    Date: 15 Nov 2002 12:13:35 +0100

    > Podobno praktykuje się takie kombinacje, ale prawdę mówiąc zupełnie nie
    > rozumiem ich celu - przecież gdyby od razu zablokowali całą należną kwotę
    > to efekt byłby taki sam (tzn. sprawdzanie wiarygodności).

    Zwróć uwagę, że sama blokada nic nie mówi sprzedawcy o posiadaczu karty.
    Stwierdza jedynie, że karta istnieje ale może być przecież w posiadaniu
    złodzieja, który na koszt właściciela chce dokonać zakupów. Dlatego bardzo
    godny pochwały jest sposób weryfikacji klienta stosowany na przykład przez
    system płatności www.anypay.com. Klienta musi tylko raz zweryfikować swoją
    kartę płatniczą. W tym celu konto karty jest obciążane dwoma kwotami z
    przedziału 0,01 do 0,99 euro. Po rozliczeniu karty na wyciągu (czy to on-line
    czy też papierowym) pojawią się dwie kwoty wyrażone w eurocentach. Tworzą one
    czterocyfrowy kod, który należy wprowadzić w systemie AnypPay. Złodziej karty
    oczywiście nie będzie mógł zweryfikować karty bo nie ma dostępu do rachunku
    karty a właściciel od tej pory uzyskuje w AnyPay status zweryfikowanego,
    uzyskuje w nagrodę 5 Euro premii do wykorzystania i może płacić osobom
    fizycznym i firmom, które jako jeden ze sposobów płatności pozwalają używać
    systemy AnyPay. Używałem tego serwisu również w odniesieniu do karty VE
    Inteligo.

    MK