  • 181. Data: 2019-08-20 00:07:04
    Temat: Re: PSD2 mBank i pewnie nie tylko...
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    Wojciech Bancer <w...@g...com> writes:

    > Jest szyfrowane kluczem wewnętrzny urządzenia (przechowywany w chipie)
    > połączonym z passcodem. Przy nie-wyjętym dysku i działającym
    > urządzeniu masz do złamania faktycznie tylko passcode, przy czym
    > po 3 próbach urządzenie na godzinę się blokuje, a przy ustawieniu
    > paranoicznym - po 10-ciu się zeruje.

    To nie wiem dlaczego szyfrowanie wymaga ustawionego PINu. Ale może nie
    wymaga?
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 182. Data: 2019-08-20 00:08:42
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Owszem, ale ... zakladamy, ze ktos ukradnie 10 tys iphonow, zeby
    > zlapac dostep do konta ?

    To po prostu różnica między tymi PINami, wnioski nie do mnie należą :-)
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 183. Data: 2019-08-20 00:27:26
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Z drugiej strony to jednak porzadne tokeny byly, amerykanskie.
    > To nie moglo byc zbyt tanie ... hm ... $9.99 w hurcie ?

    Przesuń kropkę o jedno miejsce w prawo.
    Przy czym to nawet nie zależało specjalnie od producenta.

    > Nawiasem mowiac - bateria starczala na ~3 lata.
    > Tzn moze i dluzej dzialala, ale token po 3 latach wygaszal ekran.
    >
    > Producent sobie zapewnil staly dochod ?

    No ba.
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 184. Data: 2019-08-20 11:58:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    >Przesuń kropkę o jedno miejsce w prawo.
    >Przy czym to nawet nie zależało specjalnie od producenta.

    Widac taka cena rynkowa :-)
    Ale ten token RSA ... maly i na oko prosty, wiec tani.

    Cena dla bankow w hurcie nie spadala ? Bo $99 .. sporo jakos.
    Szczegolnie ze wtedy $ byl wiecej warty.

    I wcale sie nie dziwie, ze banki byly niechetne.

    J.

  • 185. Data: 2019-08-20 12:15:26
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    O, epitety, czas albo po czipsy i kolę albo zbanować.

    Swoją drogą przypomina mi się szkolenie z bezpieczeństwa odbyte w pewnych urzędach
    samorządowych:
    "Jako zabezpieczenie danych przed pożarem czy powodzią/zalaniem na koniec dnia
    zgrywamy wszystkie dane z danego dnia na twardy dysk
    i przewozimy je do innego z kilku innych urzędów, wg algorytmu którego teraz nie
    ujawnię.".

    -----

  • 186. Data: 2019-08-20 12:21:30
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    A podczas wpłaty do bankomatu nie ubezpieczają?
    To była kiedyś sytuacja w środku nocy, w której najbardziej się bałem, od kiedy
    właściwie każdy może wejść do pomieszczenia z
    bankomatami (w starych dobrych czasach otwierane kartą).

    -----
    > Swego czasu niektóre banki ubezpieczały klienta od rabunku gotówki podczas wypłaty
    z bankomatu.

  • 187. Data: 2019-08-20 12:37:45
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-08-20 o 12:15, ąćęłńóśźż pisze:

    Więcej:
    http://www.komunikaty.pl/komunikaty/p/Przetargi/5067
    495/zakup+280+sztuk+sprzetowych+tokenow+rsa+securi

    To przetarg na tokeny RSA - te same, które były w bankach. Ministerstwo
    Finansów jakoś nie miało oporów by je używać.

    Co do szkoleń i urzędów... W świecie Wojciecha B. właściwie matura
    mogłaby się odbyć na komputerze. Od biedy arkusze mogłyby być dostępne w
    chmurze - to ściągnięcia przez dyrektorów. A jednak na razie nikt nie
    wymyślił nic lepszego niż drukowanie centralne arkuszy (tak maturalnych,
    jak 8-klasisty, a wcześniej gimnazjalnych), wysyłanie kurierem i
    przechowywanie w sejfie. Gotowe prace są przesyłane w ten sam sposób w
    tzw. bezpiecznych kopertach. Czyli po oddaniu do bezpiecznej koperty,
    potem do sejfu, potem kurierowi.
    Jako ciekawostkę podam, iż ważne dane w wojsku, policji, dyplomacji etc.
    także przesyłane są przez zaufanego kuriera, a nie elektronicznie. W
    świecie Wojciecha B. właściwie poczta dyplomatyczna nie miałaby racji
    bytu. A jednak nadal papier/sejf uważa się za najlepsze zabezpieczanie.

  • 188. Data: 2019-08-20 12:39:36
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-08-20 o 12:21, ąćęłńóśźż pisze:
    > A podczas wpłaty do bankomatu nie ubezpieczają?

    Nie. Ryzyko rozboju zdecydowanie mniejsze.

    > To była kiedyś sytuacja w środku nocy, w której najbardziej się bałem,
    > od kiedy właściwie każdy może wejść do pomieszczenia z bankomatami (w
    > starych dobrych czasach otwierane kartą).

    No tak, ale czas od momentu wypłaty gotówki do np. powrotu do mieszkania
    jest zdecydowanie dłuższy niż od wyjęcia gotówki, włożenia do wpłatomatu.

  • 189. Data: 2019-08-20 12:42:27
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-08-20 o 11:58, J.F. pisze:

    > Widac taka cena rynkowa :-)

    Wątpliwe.

    RSA Security ma również bardzo duży udział w rynku (kilkadziesiąt
    procent), co powinno wpływać na poziom dopracowania oferowanych
    produktów. Z drugiej jednak strony nie ma co ukrywać, że tokeny tej
    firmy są kosztowną "zabawką" w porównaniu z konkurencją. Szczególnie
    nieciekawie wypada to w zderzeniu z tokenami IdentityGuard firmy
    Entrust, która wprowadzając je w tym roku w cenie ok. 5 USD za sztukę
    zachwiała rynkiem. Trochę droższe, ale w dalszym ciągu tanie "breloczki"
    (w porównaniu z RSA, za które zapłacimy 20 USD) oferuje firma Vasco -
    kosztują ok. 8 USD.
    ---------

    20 USD. Dodajmy do tego promocje, np.
    https://www.events.arrowecs.pl/rsa-wiosna

    Dodatkowe rabaty na zakup tokenów w ilości min. 100 szt.

    Wreszcie przy zakupie setek, może tysięcy w skali banku cena
    niewątpliwie jeszcze mocno spadnie.
    Tu masz przykład przetargu Ministerstwa Finansów:

  • 190. Data: 2019-08-20 13:05:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Szymon" napisał w wiadomości grup

> [...]
    >nieciekawie wypada to w zderzeniu z tokenami IdentityGuard firmy
    >Entrust, która wprowadzając je w tym roku w cenie ok. 5 USD za sztukę

    Ciekawe bylby jeszcze ceny z okolic roku 2000, gdy sie to decydowalo w
    bankach ...

> [...]

    >http://www.komunikaty.pl/komunikaty/p/Przetargi/506
    7495/zakup+280+sztuk+sprzetowych+tokenow+rsa+securi

    ale to jest 280 sztuk. Przy 280 tys sztuk promocja jest caly czas :-)

    I to model z klawiaturką, wiec drozszy.

    Swoja droga - jest ten pin jakis zmienny, czy po pewnym czasie bedzie
    widac gdzie bardziej wytarte ?

    A propos ... a ten seed to jest jakos zabezpieczony, ze ministerstwo
    sie nie boi, ze dostawca bedzie go znal ?

    J.