  • 21. Data: 2002-04-07 10:09:24
    Temat: Re: PKO BP - pijawki lapczywe...
    Od: "Jamesi" <l...@f...onet.pl>

    > (nie
    > tylko
    >
    > No nie mow, ze PORP?
    > Bo jednak najweicej z tego co pisales, o zgrozo ma... SLD!

    SLD???? A kto konkretnie? Może bożyszcze i guru lewactwa Lesiunio M? A
    pamiętasz co ta miernota mówiła przed wyborami: żadnej liberalizacji K.P.
    "bo zamiast zatrudniac bedą zwalniać" - albo jakie miał Lesiunio pomysły
    dotyczące zmniejszenia bezrobocia na konferencji z udziałem pracodawców
    (było nawet w TV) - chciał mądrala ulg inwestycyjnych- o dziwo sami
    pracodawcy uczciwie przyznali, ze ulgi nic nie dadzą bo będą tylko pokusą do
    przekrętów! A Lesio na to:"Jak nie chcecie to nie korzystajcie - korzystać
    będą ci co chcą!" - ot mądrość ludowa Lesiunia! A może M.Dyduch z SLD co to
    chciał zawieszenia gospodarki rynkowej ze względu na sytuację w kraju? A
    może ta cała lewacka hałastra co głowsowała za uchwałą potępiającą RPP? Póki
    co monetaryzm trzyma się mocno i jak rzucić okiem jest podstawą rozwoju i
    stabiności najbogatszych krajów- czasy Keynesa odeszły w niepamięć.
    Co do liberalizacji KP to porównaj projekty PORP i rzadowy- tylko nam nie
    wmawiaj, że ten drugi jest bardziej liberalny!!!
    P.S.
    Broszury informacyjno-naprowadzająco-propagandowe SLD nie sa najlepszym
    źródłem informacji...

  • 22. Data: 2002-04-07 10:29:10
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

    > co monetaryzm trzyma się mocno i jak rzucić okiem jest podstawą rozwoju i
    > stabiności najbogatszych krajów- czasy Keynesa odeszły w niepamięć.

    Wiesz, nie bede dyskutowal z Toba. Bo nie warto nawet zaczynac.
    Co do monetaryzmu.. Oj. Slepy chyba jestes, ze nie widzisz tego prawie 20%
    bezrobocia i zapasci polskiej gospodarki...
    Trzeba chlodzic, chlodzic gospodarke mowil Lesio B. to chyba ja zachlodzil,
    oby nie na smierc.

    Realne stopy procentowe sa w Polsce jedne z najwyzszych na swiecie,
    inflacja - podobna jak w krajach Euro. Ale nie. Nasz profesor powiedzial, ze
    na efekty poprzednihc obnizek trzeba czekac dlugo... Oczywiscie wcale to nie
    przeszkadzalo RPP obnizyc wczesniej o 7 pp...

    Zaciag RPP to poprzedni sklad sejmu i senatu - czysta teoretyczna smietanka.
    UW i AWS wyladowalo poza parlamentem, ale oni graja wlasnie nie wiem na co
    graja.

  • 23. Data: 2002-04-07 11:18:26
    Od: "Jaco" <jaco@alphaSPAM___PREECZ.net.pl>

    Użytkownik "MichalL" <m...@n...isn.pl> napisał w wiadomości

    > że
    > publicznym

    > Tak moze wygladac spolka akcyjna. Nie koniecznie publiczna. Ale skupmy sie
    > na takich.
    > Wyobraz sobie zebranie 100 000 akcjonariuszy, a ktorych kazdy ma po 3
    akcje.
    > Powodzenia w podejmowaniu decyzji.

    Nie popadajmy w przesadę. Pewna część akcjonarjatu zazwyczaj bywa
    rozrobniona (bo część akcji jest w obrocie publicznym) ale zazwyczaj reszta
    może należy do dużych akcjonariuszy, obojetnie branzowych czy finansowych.
    itepe itd.

    > W praktyce, przy duzym rozdrobnieniu akcjonariatu, jest na przyklad ktos,
    > kto ma 20% akcji i stara sie rzadzic. Jest to trudne, ale zwykle sie da.
    > Luksus podejmowania decyzji daje wiekszosc glosow na walnym zebraniu.
    > A jezeli wszystko jest w jednych rekach ?
    > Wtedy na gieldzie firma jest dlatego, ze spolka gieldowa ma wieksze
    > zaufanie. Mozna ja przeswietlic i dac kredyt, albo podpisac kontrakt, albo
    > ja kupic.

    Również dlatego, że można zdobyć kasę na inwestycje przez emisję akcji. Ale
    tu jest właśnie pies pogrzebany. Jeśli firma ma silnego zachodniego
    inwestora to często nie potrzebuje kasy na inwestycje, inwestor wykłada kase
    żeby skupić akcje drobnych akcjonariuszy i wycofuje firmę z giełdy i pozbywa
    się związanych z giełdą obowiązków.

    > I jawnosc jest najwieksza wada spolki publicznej. Konlurencja tez
    > przeswietla wszelkie ruchy spolki.
    > Dlatego zachodnie firmy kupuja dobre spolki, daja swoja dobra marke, a
    > nastepnie wycofuja je z gieldy. Po co wtedy spolka ma byc jeszcze
    publiczna
    > ?

    Ja to wszystko rozumiem. To jest pewnie korzystne dla firm zachodnich (które
    same są przecież spółkami akcyjnymi tylko notowanymi gdzie indziej) ale
    pytanie czy to jest korzystne dla polskiego rynku kapitałowego. Przecież np
    cała reforma emerytalna sie na nim opiera. Jak się zwinie giełda to w co
    będą inwestować OFE? W obligacje państwowe? Przecież wtedy nic się nie
    zmieni i dalej emerytury będzie nam wypłacać państwo. Ale dyskusja powoli
    robi się OT więc sugeruję EOT.

    Jaco

  • 24. Data: 2002-04-07 12:39:16
    Od: Radosław Popławski <r...@a...net.pl>

    Sun, 7 Apr 2002 12:29:10 +0200, w <a8p71j$3d4$1@news.onet.pl>, "AMRA"
    <a...@a...com> napisał(-a):

> [...]

    W sumie celnie powiedzianie :). Jakbyś tak się przypatrzeć, to dużo
    więcej by się znalazło.

    > Wiesz, nie bede dyskutowal z Toba. Bo nie warto nawet zaczynac.
    > Co do monetaryzmu.. Oj. Slepy chyba jestes, ze nie widzisz tego prawie 20%
    > bezrobocia i zapasci polskiej gospodarki...

    I to z powodu monetaryzmu? LOL.

    > Trzeba chlodzic, chlodzic gospodarke mowil Lesio B. to chyba ja zachlodzil,
    > oby nie na smierc.

    A najlepiej rozgrzewać w sposób proponowany przez SLD/PSL/SO -- czyli
    zaciągać długi w bankach, a pieniądze wypłacać sferze budżetowej lub
    na roboty publiczne.

    Problem długów publicznych pozostawmy praprawnukom.

    > Realne stopy procentowe sa w Polsce jedne z najwyzszych na swiecie,
    > inflacja - podobna jak w krajach Euro.

    To bierz kredyt w Euro, USD lub jenach. Czy ktoś zmusza do brania
    kredytu w PLN?

    > Ale nie. Nasz profesor powiedzial, ze
    > na efekty poprzednihc obnizek trzeba czekac dlugo... Oczywiscie wcale to nie
    > przeszkadzalo RPP obnizyc wczesniej o 7 pp...

    Ale co chcesz przez to powiedzieć? Źle że nie obniża czy źle, że
    obniża, a mówi coś przeciwnego, czy taka modna krytyka dla krytyki?

    > Zaciag RPP to poprzedni sklad sejmu i senatu - czysta teoretyczna smietanka.
    > UW i AWS wyladowalo poza parlamentem, ale oni graja wlasnie nie wiem na co
    > graja.

    Bo nie rozumiesz. Trudno. Kwaśniewski "zrozumiał" dopiero, gdy się
    uwolnił od SLD :).

  • 25. Data: 2002-04-07 13:04:34
    Od: "Jamesi" <l...@f...onet.pl>

> [...]
    nie
    > przeszkadzalo RPP obnizyc wczesniej o 7 pp...

    Aha -znów ten wstrętny Balcerowicz!!! dawaj! -huzia na józia !!! Ciekaw
    jestem co Ty rozumiesz pod pojęciem "chłodzenia" gospodarki i jakimi
    środkami ten wstręciuch ochłodził gospodarkę.
    Na marginesie podpowiem Ci, że Polska doświadczyła tzw kryzysu na końcu
    wśród reformowanych gospodarek tzw. bloku wschodniego - co to jest cykl
    koniunktury i po co się łagodzi jego wahania- a zresztą... .
    Co do obiżek stóp to tez podpowiem Ci, ze sam prof. Balcerowicz o tym nie
    decyduje, co zdaje się chcesz nam zasugerować, tylko wynik głosowania
    członków Rady. Co do skutków obniżek stóp proc to tez trzeba swoje odczekać-
    póki co czasy PRL mnięły (modlę się by bezpowrotnie- jestem troche
    zaniepokojony) - centralizmu już nie ma - Polska nie jest autarkią gosp.
    Co do bezrobocia to nawet to Twoje "liberlane" SLD poszło w końcu po rozum
    (?) do głowy i zdecydowało się troszkę poluźnić KP (ale tylko troszkę -
    wszak vox populi- co by nie rozpieszczać tych krwiopijców i wyzyskiwaczy).
    Choć tyle dobrego - ale bedziemy oceniać po faktach.

    Co do składu RPP - to niby kto miał zasiadać - fachowcy od jedynie słusznych
    gospodarek centralnie sterowanych, a może ci wrażliwi społecznie ale nie
    ekonomicznie? Rozumiem, ze w następnym zaciągu będą "eksperci" z SLD, PSL,
    Samoobrony, LPR, AWS mający za sobą bagaż doświadczeń w innych bankach
    centralnych, ze sporym dorobkiem naukowym (hi hi ciekawe kto będzie ha
    ha)...

  • 26. Data: 2002-04-07 13:24:01
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]
    > wśród reformowanych gospodarek tzw. bloku wschodniego - co to jest cykl
    > koniunktury i po co się łagodzi jego wahania- a zresztą... .

    Co, w Pana Kaynesa sie bawisz? ;)
    Tak na marginesie czy wydatki rzadu USa na zbroijenia itp - zaliczysz do
    dzialan pod ktore podciagniesz monetarystow???
    Porownywanie gospodarek Polski i innych krajow tego bloku jest (za wlasnie
    prof. Balcerowiczem) raczej bezcelowe. Zupelnie inne byly warunki startowe,
    struktura gospodarek itp. to, ze jako ostatni wchodzimy w kryzys - trzeba
    sie z tego cieszyc??? Nie za bardzomi sie usmiecha. Bezrobocia nigdzie
    takiego nie bylo i nie ma jak u nas!
    Zobacz na strukture eksportu Polski i takich Wegier...
    Cykle koinkturalne?? A co ma teraz do zaproponowa Balcerowicz??? Trzymanie
    sie restrykcyjne wysokich stop procentowych, zeby zarzynac dalej
    gospodarke??? Popatrz madralo na naklady inwestycyjne w 1997 wzrosly o
    21,7%, a w czwartym kwartale ubieglego roku spadly 0 14,7%. I sobie skojarz
    ze stopami procentowymi jak to bylo...

    Branie na potege kredytow za granica?? Nie rozsmieszajcie mine - kto bedzie
    bral? Male i srednie przedsiebiorstwa, ktore zapewniaja gro miejsc pracy???
    Zenada!

> [...]
    > decyduje, co zdaje się chcesz nam zasugerować, tylko wynik głosowania
    > członków Rady. Co do skutków obniżek stóp proc to tez trzeba swoje

    NIE ROZSMIESZAJ MNIE! Czlonkowie rady to w 2/3 zaciag poprzedniego
    skompromitowanego ukladu, ktory obecnie jest albo poza parlamentem albo
    szczury pokryly sie w PiS, czy PORP.
    A swoje odczekac?? Tez argument chybiony. JEsli trzeba czekac na impuls
    spowodowany obnizeniem stop procentowych poltora roku (a tak twierdzi
    Balcerowicz), to dlaczego obnizano tyle razy stopy procentowe.. nie czekajac
    mna skutki wczenisjeszej obnizki???

    Mamy stagnacje i zalamanie sie popyty wewnetrznego - prawda??? I zadne
    reformy finansow, kodeksu pracy i tak dalej nie pomoze. albo jak umarlemu
    kadzidlo pomoze!

> [...]
    > Samoobrony, LPR, AWS mający za sobą bagaż doświadczeń w innych bankach
    > centralnych, ze sporym dorobkiem naukowym (hi hi ciekawe kto będzie ha

    W ciagu 12 miesiecy (luty-luty)wzrost produkcji wyniosl 0,1% (strasznie
    duzo, nie???), nastapil realny spadek inwestycji, o ktorym wyzej pisalem.

    A moze tez jestes niezaleznym analitykiem na garnuszku jakiegos zachodniego
    kapitalisty???

    Azeby unaocznic ci, ze gdzie indziej mozna, tylko u nas nie, podam kilka
    liczb:

    Kraj / stopy procentowe (%) Inflacja ogolem (%) Inflacja w produkcji (%)
    Strefa Euro 3,3 2,2 -1,1
    USA 1,9 1,8 -2,6
    Rosja 17,8 18 21,4
    Czechy 4,3 3,7 0,6
    Węgry 8,6 6,6 -0,4
    Slowacja 7,8 6,2 3,4
    Polska 10,3 3,5 0,0

    I teraz BARDZO CIE prosze. Przekonaj mnie, ale nie bzdurna demagogia takie
    roznice.

    Pamietaj o stopie bezrobocia w Polsce i w tych krajach.

    Prosze bardzo - jesli podasz dobre argumenty przyznam Ci racje. Ale jak masz
    pisac a bo komuchy, a bo 50 lat. To nawet sie mecz....

  • 27. Data: 2002-04-07 22:16:42
    Od: "Jamesi" <l...@f...onet.pl>

    > Mamy stagnacje i zalamanie sie popyty wewnetrznego - prawda??? I zadne
    > reformy finansow, kodeksu pracy i tak dalej nie pomoze. albo jak umarlemu
    > kadzidlo pomoze!

    Totalna podłamka Stary- zapisz sie do Andrzeja L. lub Z. Wrzodaka - są
    ostatnio na topie - tylko nie róbcie nam drugiej rewolucji październikowej -
    no i wara od moich pieniędzy! rozdawajcie własne!

> [...]
    > duzo, nie???), nastapil realny spadek inwestycji, o ktorym wyzej pisalem.
    >
    > A moze tez jestes niezaleznym analitykiem na garnuszku jakiegos

    AAAAAAAAA zostałem zdemaskowany!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

> [...]
    > liczb:
    >
    > Kraj / stopy procentowe (%) Inflacja ogolem (%) Inflacja w produkcji (%)

    Sam pisałeś wcześniej, że nie należy porównywać Polski do innych krajów!!!
    Zdecyduj sie!!! Qrna zajebiste dane!!! Są dwie możliwośći: albo siedzą tam
    (tj RPP) nieuki albo nie mają jeszcze Twoich danych!!! (jest jeszcze
    trzecia - nie będę o niej pisał) Wyślij je RPP - chyba ich jeszcze nie
    mają!!! Taka prosta tabelka rozwiąze problem bezrobocia i wzrostu gosp.!!!
    Aha drobna korekta: w Polsce stopa referencyjna wynosi 10% ale rozumiem, że
    Ty masz swoje "alternatywne" źródła informacji (Ctrl-C Ctrl-V ha ha). Poza
    tym z tabelki rzeczywiście wynika, że można inaczej- można w lewo w prawo, w
    górę w doł, na plus i na minus- przekonałeś nas!!!

    > I teraz BARDZO CIE prosze. Przekonaj mnie, ale nie bzdurna demagogia takie
    > roznice.

    Patrz posty wcześniejsze...

    > Pamietaj o stopie bezrobocia w Polsce i w tych krajach.

    Patrz swoje spostrzeżenia wcześniejsze...

    Amerykańce - naród ponoć głupi ale za to do bólu praktyczny wytępił po II WŚ
    zwiazki zawodowe i lewactwo maści wszelakiej, wolny liberalny handel
    międzynarodwy doprowadził ich kraj do pozycji mocarstwa (tylko mi nie wracaj
    do Keynesizmu - do lat 70 się sprawdzał- potem była kicha).
    W Hiszpani -jak bezrobocie sięgało 20 % lewackie tłumoki doszły do wniosku
    by w końcu ograniczyć lewackie zapędy i zliberalizować rynki - na ich
    szczęście UE im pomogła.. - Prostych reguł nie ma (vide stopy %) - w takiej
    Portugalii bezrobocie jest dużo dużo mniejsze - problem jest złożony
    niemniej jednak kierunki postępowania znane...(mam co innego na myśli- nie
    stopy%)

    > Prosze bardzo - jesli podasz dobre argumenty przyznam Ci racje. Ale jak
    masz
    > pisac a bo komuchy, a bo 50 lat. To nawet sie mecz....

    Nie k...a , komuna była neutralna i nie miała absolutnie żadnego wpływu na
    dzień dzisiejszy... tylko przypałętał się taki Balcerowicz i popsuł
    wszystko. Na szczęscie w 1993 lud mądry się połapał na tej sknerze i oddał
    głos na Lewicę. Niestety zniszczenia były tak daleko posunięte, ze nie udało
    się przywrócić świetności kraju z przed 1989...

  • 28. Data: 2002-04-07 22:28:20
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]

    > Portugalii bezrobocie jest dużo dużo mniejsze - problem jest złożony
    > niemniej jednak kierunki postępowania znane...(mam co innego na myśli- nie

    Czekaj chlopie. A czy ja gdzies powiedzialem, ze jestem za zwiazkami
    zawodowymi???
    Wolny liberalny handel miedzynarodowy? Nie kpij. Poczytaj sobie wiecej jaki
    on byl wolny jak sie USA i Japonia rozwijaly. Teraz to nagle chca wolnego
    handlu, jak maja niekwestionowana pozycje mocarstwowa.
    Zreszta ostatnie wprowadzenie cel na stal... chyba mowi wszystko za siebie,
    jak oni traktuja wolny handel.
    Wiec prosze, nie wyjezdza mi z takimi.

    Widzisz ja kierunki tez znam, tylko, ze twierdze, ze:
    1) samo obnizenie stop gowno za przeproszniem da
    2) same dzialania liberalizujace kodeks pracy, itp. itd tez nic nie da (BTW
    jak sie obronisz przed argumentem, ze kiedy mielismy 7% wzrost gospodarczy,
    spadajaca inflacje, to kodeks dzialal, a nagle teraz go trzeba zmienic??)

    Dla mnie powinno isc to razem. Bez obnizenia i to znacznego stop
    procentowych i jednocznesnej liberalizacji kodeksu pracy, obnizeniu podatkow
    i akcyzy, uproszczenia procedur i likwidacji biurokracji NIE da sie nic
    ruszyc.

    Wyczekiwanie - najpier wy to moze my - jest glupota!!!

    A twierdzenie, ze przy tak niskim poziomie inflacji nalezy urtzymywac tak
    wysokie stopy procentowe - albo nieuctwem albo celowym dzialaniem - w czyim
    interesie???

    Popatrzmy na Argentyne jak to MFW caly czas stanowczo podtrzymywal tamtejszy
    kurs gospodarczy. I pozyczal kase - az... Az panstwo jedno z najbogatszych
    na poczatku wieku stalo sie bankrutem.

    Dalej jednak nie wytlumaczyles mi nic. Takis madry, a jedynie cos tam
    banialuki ogolnie wiadome popisales, lub jakies docinki w moim kierunku.

    Dalej prosze Cie - podaj mi argumenty, uprawniajace Cie do twierdzenia, ze
    stopy procentowe powinny byc na takim poziomie. bo ja tego nie rozumiem i
    twierdze, ze powinny byc nizsze.

    Jezeli sa na tak wysokim niespotykanym na swiecie poziomie - to cyba musi
    byc ku temu jakis powod.

    Badz tka dobry i mi go wyluszcz!

  • 29. Data: 2002-04-08 13:27:40
    Od: "Jaco" <j...@a...net.pl>

    Pozwolę się wtrącić do dyskusji...

> [...]
    > on byl wolny jak sie USA i Japonia rozwijaly. Teraz to nagle chca wolnego
    > handlu, jak maja niekwestionowana pozycje mocarstwowa.

    Tutaj masz dużo racji. Kraje jak Japonia czy Korea na poczatku rozwoju,
    jedyne co importowały to technologie z zachodu.

    > Zreszta ostatnie wprowadzenie cel na stal... chyba mowi wszystko za
    siebie,
    > jak oni traktuja wolny handel.

    Kolejny IMHO celny argument. Stalownie w USA są zacofane w porównaniu do
    europejskich i tu nawet wrodzony liberalizm republikanów nie przeszkodził im
    w chronieniu własnego rynku.

    Z drugiej jednak strony, przez lata chroniony był nasz rynek samochodowy.
    Przepłacalismy na cle za importowane samochody. I co z tego mamy? Nic. Jedno
    wielkie nic.

    Wynika z tego że nie ma prostych recept.

> [...]
    gospodarczy,
    > spadajaca inflacje, to kodeks dzialal, a nagle teraz go trzeba zmienic??)

    Po prostu były inne impulsy wzrostu, które teraz uległy wyczerpaniu.
    Pracodawcom opłacało się zatrudniac pracowników pomimo krępującego ich
    gorsetu w postaci kodeksu pracy. Oprócz tego na początku lat 90 gospodarka
    gospodarka była mniej zbiurokratyzowana, mniej koncesji, zezwoleń itepe co
    pozwalało się lepiej rozwijać. Duża w tym zasługa Balcerowicza. Nie
    zapominajmy też jaką rolę odgrywał export na wschód.

> [...]
    podatkow
    > i akcyzy, uproszczenia procedur i likwidacji biurokracji NIE da sie nic

    Gwałtowne ruchy typu obniżenie skokowe stóp procentowych jeszcze nikomu nie
    wyszły na dobre... Spowodują gwałtowny wzrost inflacji, którego ograniczanie
    będzie bardzo kosztowne. RPP redukuje stopy a to ze czyni to stopniowo i
    ostroznie nie powinno być zarzutem. Nie zapomnij że to nie Balcerowicz jest
    winien wysokich kredytów w bankach tylko wysoki deficyt budżetowy
    finansowany przez banki i sprawiający że nie opłaca im się ryzykować i
    rozwijać szerokiej akcji kredytowej wśród przedsiębiorstw. Kasa z budżetu
    wypływa na wszelkie możliwe sposoby (np przez różne agencje pozwalajace
    napchać kasę kolesiom) a rząd Millera pozoruje tylko ruchy zeby ten wypływ
    ograniczyć.

    Jaco

  • 30. Data: 2002-04-08 21:13:53
    Od: "AMRA" <a...@a...com>

> [...]
    > napchać kasę kolesiom) a rząd Millera pozoruje tylko ruchy zeby ten wypływ

    aj - to ja wiem, ze nic na sile i w ogole.
    Ale niestety teraz wyglada to na przepychanki i pokazanie kto sie ugnie a
    kto nie.... Niestety.
    Co do inflacji - tak masz racje, tylko... przeciez w kazdych planach taka
    inflacja miala byc za kilka lat - wiec znowu nic nie staloby sie tak
    nagle...

    Kolejna rzecz- bezrobocie - przeciez gospodarka jakakolwiek opiera sie na
    popycie wewnetrznym, ktory u nas jest hamowany na maksa - firmy nie moga
    sprzefdac na rynku wewnetrzym na sile eksportuja - a zloty jest silny - za
    silny - bo nie ma podstaw, zeby byl az tak silny.
    Jest silny bo kapital zagraniczny kupuje polskie obligacje - wymienia
    dolary. Rzad placi cene rynkowa - bo nikt inaczej nie kupilby - a sprzedawac
    musi - bo kase na zalatanie dziury musi znalezc.

    Jednym slowem jestesmy w kolku. A jedynym w tym momencuie szybkim i realnym
    roziwazaniem byloby wlasnie obnizenie stop procentowych....