  • 21. Data: 2019-07-06 11:38:02
    Temat: Re: Optima
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." sgyzk5syxf5w$....@4...net

    > IMO - tu nie miejsce na polityke, ale mnie zainteresowales.

    Tuż przed parlamentarnymi wyborami? -- każde miejsce jest dobre.

    > Dostal zaproszenie ... hm, to komu je wysylali ?

    Mnie nie wysłali...
    [może i jemu nie wysłali -- może znalazł cudze
    wystawione na okaziciela, lub ukradło komuś?...]

    > Bo dla wladzy JK byl wtedy nikim ... no moze nie calkiem nikim,

    [i był, i jest, spadkobiercą jedynych prawych
    właścicieli/posiadaczy państwa polskiego i narodu polskiego]

    Był politykiem?...

    > bo Solidarnosc ciagle nielegalna, ale wladza sie chciala zblizyc.

    Co miała czynić? -- niemal cały cywilizowany świat
    sprzeciwiał się WJaruzelskiemu, a i ZSRR nie miał sił...

    > Bylo juz po pierwszej rozmowie w Magdalence
    > http://okragly-stol.pl/magdalenka/
    > Ale spotkanie nieudane, i bral w nim udzial LK a nie JK.

    Któż ich rozróżniał?... ;) [śpiewano wówczas w Trzecim Oddechu Kaczuchy...]

    > Z drugiej strony Pieriestrojka w toku, moze i Gorbi chcial ocieplic
    > stosunki z alternatywnym srodowiskiem ...

    Komunistom uwierał zbyt mocno gorset ustrojowy/ideowy -- chcieli
    bogacić się i legalnie, i oficjalnie/jawnie, na co nie zezwalała
    im ich własna ideologia komunistyczna...

    Rzymski Kościół żył wyznawaniem wiary typu:
    Ojcze nasz
    lecz od setek lat zezwalał na nieskrępowane bogacenie
    się duchowieństwa kosztem biednego pospólstwa...
    Polscy komuniści też chcieli być makabrycznie bogaci...
    I (tak jak duchowni) chcieli publicznie afiszować się swym bogactwem...
    Polski naród uskuteczniał opór trudny do łamania -- pracował tak, by
    praca jego nie dawała zysków właścicielowi, czyli komunistycznemu państwu
    polskiemu... -- do takiej postawy głośno nawoływali liderzy zdelegalizowanego
    NSZZ Solidarność od czasu wprowadzenia stanu wojennego... Zachód obiecywał
    (i Polakom, i Rosjanom) owocną współpracę, ale domagał się: demokratyzacji,
    dekomunizacji, denuklearyzacji, pocięcia molocha, jakim był ZSRR...
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Związek_Socjalistyczny
    ch_Republik_Radzieckich#/media/Plik:New_Union_Treaty
    .svg
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Związek_Socjalistyczny
    ch_Republik_Radzieckich#/media/Plik:ZSRR_1989.png

    Gorbaczow i Wałęsa otrzymali pokojowe nagrody Nobla za pomoc w bezkrwawym
    przekształcaniu pozostałości imperium Lenina i Stalina... ZSRR po latach
    wyczerpującej zimnej wojny był w niezbyt dobrej kondycji...

    IMO przede wszystkim władcy zdawali sobie sprawę z niemożliwości
    skutecznego rządzenia opartego o mongolski terror... [miast o hipokryzję?]...

    Choć pierwsze sowieckie rakiety spadły (chyba dopiero w Qwejcie) za
    sprawą patriotów po 1988 roku, władze sowieckie zdawały sobie sprawę
    z przepaści technologicznej dzielącej Układ Warszawski i NATO...
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Operacja_Desert_Shield

    Rosjanie broń rakietową rozwijali od przełomu XIX i XX wieku...
    Pokładali w rakietach ogromne nadzieje...
    Pierwsi użyli rakiet bojowych, pierwsi umieścili sztucznego
    satelitę Ziemi, chyba pierwsi wysłali człowieka w kosmos,
    pierwsi zbudowali stację orbitalną (Mir), i wygrali niejeden
    etap wyścigu w podboju kosmosu...
    https://pl.wikipedia.org/wiki/Mir_(stacja_orbitalna)

    BTW -- Sputnik był kulisty... Dzisiejsze satelity są raczej kanciaste. ;)

    ZTCP Rosjanie w ekspresowym tempie zbudowali swoją termojądrową/wodorową
    car bombę... (swe postępy zawdzięczają rzecz jasna żydom -- Robert
    Oppenheimer kablował ruskim to i owo, by ,,nie było nudno''; za
    Rosjanami poszli inni, w tym: Chiny, Pakistan, Korea Północna...
    Polska też ;) ma zbudować elektrownie jądrowe -- MMOrawiecki
    chyba już zapowiedział budowę chyba 6 elektrowni do 2040 r.)

    Wodorowa (termojądrowa) bomba ma zapalnik ;) jądrowy i wodorowe ,,paliwo''.
    Car bomba miała eq 50 Mton, ale dzisiejsze bomby są znacznie słabsze...
    (na Hirosimę zrzucono z samolotu uranową bombę eq 15 kton -- to
    3 tysiące razy mniej niż odpalili Rosjanie car bombą)
    Obecnie chyba Rosjanie potrafią przenieść naraz (jedną
    rakietą międzykontynentalną) kilka głowic eq do kilkuset kton)

    Amerykanie swój program rakietowy oparli o dokonania zbrodniarza
    hitlerowskiego przejętego Spinaczem i uhonorowanego orderami
    amerykańskimi... Rosjanie mieli cichą nadzieję na upadek
    amerykańskich programów okołorakietowych, do którego niemal
    doszło -- przez wiele lat nie Amerykanie latali na ISS, lecz
    Rosjanie, a i ci -- choćby Francuzi z Ariane, którzy latali
    własnymi rakietami, niejednokrotnie używali rosyjskich silników...

    Piszę z białkowej pamięci -- być może coś niezbyt poprawnie...

    -=-

    Skuteczne zbudowanie patriotycznych systemów musiało zachwiać Rosjanami...
    Choć teraz Rosjanie nieźle sobie poczynają -- IMO Afrykańczyk wyciska im łzy z
    oczu...

    -=-

    Coś o bankach?... Hm... Wojny chyba są kosztowne... ;)

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 22. Data: 2019-07-06 23:46:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 6 Jul 2019 11:38:02 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał(a):
    > "J.F." sgyzk5syxf5w$....@4...net
    >
    > Mnie nie wysłali...
    > [może i jemu nie wysłali -- może znalazł cudze
    > wystawione na okaziciela, lub ukradło komuś?...]

    Jak Dyzma ?

    > [i był, i jest, spadkobiercą jedynych prawych
    > właścicieli/posiadaczy państwa polskiego i narodu polskiego]
    > Był politykiem?...

    W zasadzie nie. Dla wladzy to raczej byl wichrzycielem :-)

    > Co miała czynić? -- niemal cały cywilizowany świat
    > sprzeciwiał się WJaruzelskiemu, a i ZSRR nie miał sił...

    Jaruzelski "cywilizowany" swiat mial w 4 literach.
    No moze w 88 juz nie, ale tak troche głupio - najpierw pałowac, a
    potem prosic do ambasady.

    > Któż ich rozróżniał?... ;) [śpiewano wówczas w Trzecim Oddechu Kaczuchy...]

    Zaproszenia byly imienne. Moze wyslali obu, ale czytam, ze Lech
    rezydowal wtedy w Gdansku, a Jaroslaw w Warszawie ... to mial blisko.

> [...]
    > Polscy komuniści też chcieli być makabrycznie bogaci...
    > I (tak jak duchowni) chcieli publicznie afiszować się swym bogactwem...

    Moze, ale po co im wtedy bratac sie z pospolstwem jak Kaczynscy :-)

> [...]
    > polskiemu... -- do takiej postawy głośno nawoływali liderzy zdelegalizowanego
    > NSZZ Solidarność od czasu wprowadzenia stanu wojennego...

    No ale rzad sie utrzyma :-)

    >[...]
    > Coś o bankach?... Hm... Wojny chyba są kosztowne... ;)

    Odkad pieniadz papierowy, to wewnetrznie nie stanowi to problemu :-)

    J.

  • 23. Data: 2019-07-07 07:14:57
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." d...@4...net

    > Jak Dyzma ?

    [chyba nie czytał w moich myślach?...]

    Nie wiem... Jakoś mu leci... Powolutku...

    > W zasadzie nie. Dla wladzy to raczej byl wichrzycielem :-)

    [prowokator -- chce, abym przypomniał, że JKaczyński spał, gdy inni
    byli ,,zrywani z łóżek, budzeni pałą, brani w piżamach -- tak jak
    się spało''... nie mogę znaleźć w Googlach całego tekstu -- mam
    i w nieulotnej pamięci białkowej, i na kompaktowych kasetach
    magnetofonowych -- dzisiejsi ludzie chyba nie wiedzą, czym
    są takie kasety...]

    Chyba nie był, skoro go nie internowano.

    [mam...]

    https://docplayer.pl/10081277-Antologia-wierszy-woje
    nnych.html

    Warczą plądrują na uszach piana
    Ile tysięcy zgarną do rana?
    Członkowie Związku i aktywiści
    Profesorowie, młodzież, artyści
    Ściągani z łóżek budzeni pałą
    Brani w piżamach tak jak się spało
    Do cel wtrącani i do namiotów
    Im więcej wziętych tym mniej kłopotów
    Na dworze zima i mróz się sroży
    Wchodzi do dziejów N o c D ł u g i c h N o ż y.

    Adam Mogielnicki

    ZAGADKOWA TRUMIENKA
    Przed Komitetem stoi trumienka
    Kto ją podrzucił? nieznana ręka
    Trzęsą się w strachu partyjne skryby
    Coraz to któryś zerka zza szyby:
    Z czym ta trumienka?
    Z trupem? Z cegłami?
    Może tam bomba, gaz lub dynamit?
    Stan alarmowy, sekretarz dzwoni
    Rzęsisty pot mu zalewa skronie
    Wnet po Komitet już w odsiecz bieży
    Milicja, wojsko, spece, saperzy
    Co w trumnie było?
    Nikt nie miał racji:
    Był stos p a r t y j n y c h legitymacji
    (fraszka oparta na autentycznym zdarzeniu w Bydgoszczy)

    > Jaruzelski "cywilizowany" swiat mial w 4 literach.

    Wiem, pamiętam -- WJaruzelskiemu zależało głównie na niklu z Karelii... ;)
    Bez tego niklu 'masakra i dla wszystkich wspólny grób'... ;)

    > No moze w 88 juz nie, ale tak troche głupio - najpierw
    > pałowac, a potem prosic do ambasady.

    Jkaczyńskiego pałowano?

    > Zaproszenia byly imienne. Moze wyslali obu, ale czytam, ze Lech
    > rezydowal wtedy w Gdansku, a Jaroslaw w Warszawie ... to mial blisko.

    [miał blisko do przyjaciół ze Związku Radzieckiego?]

    > Moze, ale po co im wtedy bratac sie z pospolstwem jak Kaczynscy :-)

    Kto z kim pobratał się? -- komunistom zależało na reformach
    ustrojowych, dzięki którym komuniści mogli kupić za bezcen
    to, czym zażądzali od dziesięcioleci...

    > No ale rzad sie utrzyma :-)

    Niekoniecznie -- PRL bankrutowała...

    https://www.youtube.com/watch?v=yVPvFWD8-_c <-- nudny pokój
    https://www.youtube.com/watch?v=XotRgGAWWe4 <-- ciekawe czasy

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 24. Data: 2019-07-07 10:24:51
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 7 Jul 2019 07:14:57 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał(a):
> [...]
    > byli ,,zrywani z łóżek, budzeni pałą, brani w piżamach -- tak jak
    > się spało''... nie mogę znaleźć w Googlach całego tekstu -- mam

    Ale chodzi o pazdziernik 1988 - gdy rozsylano zaproszenia.

    Byl wtedy chyba juz dosc wysoko postawiona figura w ciagle nielegalnej
    Solidarnosci.

    > Wiem, pamiętam -- WJaruzelskiemu zależało głównie na niklu z Karelii... ;)
    > Bez tego niklu 'masakra i dla wszystkich wspólny grób'... ;)

    > Jkaczyńskiego pałowano?

    po 1981 byly rozne protesty, ale kogo tam pałowano, a kogo nie, to juz
    sie pewnie nie dowiemy.

    > [miał blisko do przyjaciół ze Związku Radzieckiego?]

    Do ambasady, bo ewentualni przyjaciele to pewnie na Syberii :-)

    > Kto z kim pobratał się? -- komunistom zależało na reformach
    > ustrojowych, dzięki którym komuniści mogli kupić za bezcen
    > to, czym zażądzali od dziesięcioleci...

    To im chyba kiepsko wyszlo, skoro Miller pojechal po pozyczke.

    > Niekoniecznie -- PRL bankrutowała...

    Technicznie rzecz biorac, to zbankrutowala - przestala splacac raty
    kredytow. Wina chyba jeszcze Gierka.

    Tym niemniej - dla rzadu starczy, jak to mawial Urban.

    > https://www.youtube.com/watch?v=XotRgGAWWe4 <-- ciekawe czasy

    A tak swoja droga - ile lat mieli najmlodsi w ACz ?

    Albo w AK/Powstaniu.
    Harcerze walczyli tez w 39 - patriotyzm podstawa jeszcze scoutingu.

    J.

  • 25. Data: 2019-07-08 00:48:19
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 1cvxc59fbc4rs.f6v19ur8xt9i$....@4...net

    > Ale chodzi o pazdziernik 1988 - gdy rozsylano zaproszenia.

    Zaczął wichrzyć po latach?
    Na początku SW nie wichrzył, skoro nie został dobrany do reszty...
    Więc kiedy zaczął? Zaproszenia rzesłali na tydzień przed?
    Spisywali listę gości kiedy?...

    > Byl wtedy chyba juz dosc wysoko postawiona figura w ciagle
    > nielegalnej Solidarnosci.

    W 1983 nawiązał współpracę z niejawnymi władzami NSZZ
    ,,S" - Tymczasową Komisją Koordynacyjną, został kierownikiem
    Biura Społeczno-Politycznego TKK ,,S"[12]. Publikował
    w podziemnych pismach ,,Przegląd Polityczny" i ,,Głos Ursusa"[12].
    Od 1987 był sekretarzem Krajowej Komisji Wykonawczej NSZZ
    ,,Solidarność"[12]. Uczestniczył w pracach działającego
    legalnie od sierpnia 1988 Klubu Myśli Politycznej
    ,,Dziekania"[15]. W trakcie strajków w 1988 w maju
    i sierpniu doradzał, razem z bratem Lechem Kaczyńskim[16],
    strajkującym w Stoczni Gdańskiej im. Lenina[10].
    Od 1988 należał do Komitetu Obywatelskiego ,,Solidarność"[12].

    https://pl.wikipedia.org/wiki/Jaros%C5%82aw_Kaczy%C5
    %84ski#Działalność_polityczna_w_Polskiej_Rzeczypospo
    litej_Ludowej

    IMO niekoniecznie aż wichrzyciel...
    IMO człowiek do wzięcia -- trochę jak MMK z nagrodą Kisiela...

    > po 1981 byly rozne protesty, ale kogo tam pałowano,
    > a kogo nie, to juz sie pewnie nie dowiemy.

    Nie słyszałem o dosłownym pałowaniu JK.

    > Do ambasady, bo ewentualni przyjaciele to pewnie na Syberii :-)

    W Magadanie?

    > To im chyba kiepsko wyszlo, skoro Miller pojechal po pozyczke.

    Nie wiem, jak wyszło, ale ponoć dawni komuniści dziś nie kiblują.

    > Technicznie rzecz biorac, to zbankrutowala - przestala
    > splacac raty kredytow. Wina chyba jeszcze Gierka.

    > Tym niemniej - dla rzadu starczy, jak to mawial Urban.

    Starczyłoby, gdyby rząd miał naród ;) i potencjalnych wierzycieli.
    Dlaczego wielcy tego świata rozmawiali z władcami PRL? -- bo władcy
    mieli w swych rękach nie tylko ulotną władzę, lecz także twardy szmal
    (władcy PeeReLi rozporządzali majątkiem narodowym) czerpany z fabryk,
    ale tylko wtedy mieli ów szmal, gdy fabryki dawały zysk...

    > A tak swoja droga - ile lat mieli najmlodsi w ACz ?

    Pojęcia nie mam.

    https://youtu.be/NtL-qcBsp28 <-- Ocean Spokojny, ale bez spokoju...

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 26. Data: 2019-12-13 13:06:14
    Od: q...@t...no1 (Queequeg)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A jakies plotki mi sie obily o uszy ... no moze za duzo powiedziane
    >
    > https://obiektywnefinanse.pl/2019/03/bgz-optima-zost
    aje-przynajmniej-do-wakacji-a-pozniej/

    > Czyli zarzad ma swietlane perspektywy.

    Wakacje minęły, jest środek zimy, a Optima dalej działa :)

  • 27. Data: 2019-12-13 13:57:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Queequeg" napisał w wiadomości grup
    ust.no1...
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
    aje-przynajmniej-do-wakacji-a-pozniej/

    >Wakacje minęły, jest środek zimy, a Optima dalej działa :)

    Przypomnij sie za kwartal. Hm ... oni publikuja jakies raporty ?

    Bo na razie widze tylko wzmianke w BNP
    https://www.bnpparibas.pl/relacje-inwestorskie/rapor
    ty-gieldowe/raporty-okresowe

    "Spadek wolumenu depozytów pozyskiwanych przez BGŻOptima w wyniku
    optymalizacji polityki cenowej
    do poziomu 4,4 mld zł (-38,1% r/r)."

    Ktos tam jeszcze pieniadze trzyma ?
    Czy tylko "osad", ewentualnie jakies fundusze ... resztki lokat chyba
    nie ?

    J.

  • 28. Data: 2020-10-06 15:05:40
    Od: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Przypomnij sie za kwartal. Hm ... oni publikuja jakies raporty ?

    No to się przypominam, nawet trochę więcej.

    Dostałem maila:

    Uprzejmie informujemy, że 4 grudnia 2020 r. BGŻOptima zostanie zastąpiona
    GOoptimą i nastąpi zmiana systemu bankowości internetowej BGŻOptima na
    system bankowości internetowej GOoptima, co spowoduje zmianę
    funkcjonalności usług i produktów. W związku z powyższym konieczne jest
    wprowadzenie zmian w Umowie ramowej Rachunków bankowych oraz
    Elektronicznych Kanałów Dostępu BGŻOptima, które dotyczą w szczególności:

    * listy dyspozycji i zleceń oraz kanałów obsługi ? informacja o
    dostępności poszczególnych kanałów została przeniesiona do Komunikatu
    publikowanego na stronie internetowej GOoptima pod docelowym adresem:
    https://www.bnpparibas.pl/gooptima, Komunikat stanowi integralną część
    Umowy;

    * obsługi produktów Banku BNP Paribas, dla Klientów korzystających
    jednocześnie z oferty BGŻOptima oraz oferty Banku BNP Paribas.

    --
    Dzwoni jegomosc do akademika:
    - Czy mozna z Maryska?

  • 29. Data: 2020-10-06 16:23:45
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Arnold Ziffel" napisał w wiadomości grup
    oterville.invalid...
    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]

    >* obsługi produktów Banku BNP Paribas, dla Klientów korzystających
    >jednocześnie z oferty BGŻOptima oraz oferty Banku BNP Paribas.

    Tylko powyzsze jest wyjatkowo niejasne - co oni chca, a czego nie chca
    :-)
    bgzoptima.pl prowadzi teraz do https://www.bnpparibas.pl/bgzoptima

    A tam 14 wrzesnia napisali

    "
    -Czy moje rachunki zostaną przeniesione do BNP Paribas?

    Nie. Wszystkie Rachunki oszczędnościowe BGŻOptima:
    Rachunek Główny, Rachunek Celowy, Rachunek Smart,
    Rachunek Optima Saver,
    prowadzone będą nadal na dotychczasowych zasadach. W zakresie obsługi
    ww. rachunków nic się nie zmienia.

    -Czy moje lokaty zostaną przeniesione do BNP Paribas?

    Nie. Lokaty będą nadal prowadzone w ramach usług BGŻOptima.

    -Posiadam Lokaty terminowe. Czy zostaną zerwane?

    Nie. Lokaty założone przed 14 września 2020 r. będą prowadzone do
    końca okresu ich trwania na warunkach określonych w dniu założenia.
    Lokaty będą się odnawiać, jeśli taka była Państwa dyspozycja, na
    zasadach określonych w Tabeli Oprocentowania obowiązującej w dniu
    odnowienia.

    -Czy mogę założyć kolejne Lokaty terminowe?

    Nie. Od 14 września 2020 r. lokat terminowych nie ma już w ofercie
    BGŻOptima i nie możliwości otwierania nowych lokat. Lokaty są dostępne
    tylko w ofercie BNP Paribas, "

    Przy czym z tego co widze - to BGZ sie z sfuzjowal z BNPPBPL jeszcze w
    2015, wiec teraz to tylko "wygaszenie oddzialu", konta i tak byly w
    banku ... nie podam nazwy, bo sie pogubilem :-)

    J.