    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Optima
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <5d1f7766$0$538$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d1f7b5c$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d1fcf39$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d1ff2b4$0$17345$65785112@news.neostrada.pl>
    <sgyzk5syxf5w$.ixvzufboe85m.dlg@40tude.net>
    <5d206c00$0$17348$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: Sat, 6 Jul 2019 23:46:46 +0200

    Dnia Sat, 6 Jul 2019 11:38:02 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski
    napisał(a):
    > "J.F." sgyzk5syxf5w$....@4...net
    >
    > Mnie nie wysłali...
    > [może i jemu nie wysłali -- może znalazł cudze
    > wystawione na okaziciela, lub ukradło komuś?...]

    Jak Dyzma ?

    > [i był, i jest, spadkobiercą jedynych prawych
    > właścicieli/posiadaczy państwa polskiego i narodu polskiego]
    > Był politykiem?...

    W zasadzie nie. Dla wladzy to raczej byl wichrzycielem :-)

    > Co miała czynić? -- niemal cały cywilizowany świat
    > sprzeciwiał się WJaruzelskiemu, a i ZSRR nie miał sił...

    Jaruzelski "cywilizowany" swiat mial w 4 literach.
    No moze w 88 juz nie, ale tak troche głupio - najpierw pałowac, a
    potem prosic do ambasady.

    > Któż ich rozróżniał?... ;) [śpiewano wówczas w Trzecim Oddechu Kaczuchy...]

    Zaproszenia byly imienne. Moze wyslali obu, ale czytam, ze Lech
    rezydowal wtedy w Gdansku, a Jaroslaw w Warszawie ... to mial blisko.

    > Komunistom uwierał zbyt mocno gorset ustrojowy/ideowy -- chcieli
    > bogacić się i legalnie, i oficjalnie/jawnie, na co nie zezwalała
    > im ich własna ideologia komunistyczna...
    >
    > Rzymski Kościół żył wyznawaniem wiary typu:
    > Ojcze nasz
    > lecz od setek lat zezwalał na nieskrępowane bogacenie
    > się duchowieństwa kosztem biednego pospólstwa...
    > Polscy komuniści też chcieli być makabrycznie bogaci...
    > I (tak jak duchowni) chcieli publicznie afiszować się swym bogactwem...

    Moze, ale po co im wtedy bratac sie z pospolstwem jak Kaczynscy :-)

    > Polski naród uskuteczniał opór trudny do łamania -- pracował tak, by
    > praca jego nie dawała zysków właścicielowi, czyli komunistycznemu państwu
    > polskiemu... -- do takiej postawy głośno nawoływali liderzy zdelegalizowanego
    > NSZZ Solidarność od czasu wprowadzenia stanu wojennego...

    No ale rzad sie utrzyma :-)

    >[...]
    > Coś o bankach?... Hm... Wojny chyba są kosztowne... ;)

    Odkad pieniadz papierowy, to wewnetrznie nie stanowi to problemu :-)

    J.