    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    <5d1f7766$0$538$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d1f7b5c$0$520$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d1fcf39$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
    <5d1ff2b4$0$17345$65785112@news.neostrada.pl>
    <sgyzk5syxf5w$.ixvzufboe85m.dlg@40tude.net>
    <5d206c00$0$17348$65785112@news.neostrada.pl>
    <d...@4...net>
    Subject: Re: Optima
    Date: Sun, 7 Jul 2019 07:14:57 +0200

    "J.F." d...@4...net

    > Jak Dyzma ?

    [chyba nie czytał w moich myślach?...]

    Nie wiem... Jakoś mu leci... Powolutku...

    > W zasadzie nie. Dla wladzy to raczej byl wichrzycielem :-)

    [prowokator -- chce, abym przypomniał, że JKaczyński spał, gdy inni
    byli ,,zrywani z łóżek, budzeni pałą, brani w piżamach -- tak jak
    się spało''... nie mogę znaleźć w Googlach całego tekstu -- mam
    i w nieulotnej pamięci białkowej, i na kompaktowych kasetach
    magnetofonowych -- dzisiejsi ludzie chyba nie wiedzą, czym
    są takie kasety...]

    Chyba nie był, skoro go nie internowano.

    [mam...]

    https://docplayer.pl/10081277-Antologia-wierszy-woje
    nnych.html

    Warczą plądrują na uszach piana
    Ile tysięcy zgarną do rana?
    Członkowie Związku i aktywiści
    Profesorowie, młodzież, artyści
    Ściągani z łóżek budzeni pałą
    Brani w piżamach tak jak się spało
    Do cel wtrącani i do namiotów
    Im więcej wziętych tym mniej kłopotów
    Na dworze zima i mróz się sroży
    Wchodzi do dziejów N o c D ł u g i c h N o ż y.

    Adam Mogielnicki

    ZAGADKOWA TRUMIENKA
    Przed Komitetem stoi trumienka
    Kto ją podrzucił? nieznana ręka
    Trzęsą się w strachu partyjne skryby
    Coraz to któryś zerka zza szyby:
    Z czym ta trumienka?
    Z trupem? Z cegłami?
    Może tam bomba, gaz lub dynamit?
    Stan alarmowy, sekretarz dzwoni
    Rzęsisty pot mu zalewa skronie
    Wnet po Komitet już w odsiecz bieży
    Milicja, wojsko, spece, saperzy
    Co w trumnie było?
    Nikt nie miał racji:
    Był stos p a r t y j n y c h legitymacji
    (fraszka oparta na autentycznym zdarzeniu w Bydgoszczy)

    > Jaruzelski "cywilizowany" swiat mial w 4 literach.

    Wiem, pamiętam -- WJaruzelskiemu zależało głównie na niklu z Karelii... ;)
    Bez tego niklu 'masakra i dla wszystkich wspólny grób'... ;)

    > No moze w 88 juz nie, ale tak troche głupio - najpierw
    > pałowac, a potem prosic do ambasady.

    Jkaczyńskiego pałowano?

    > Zaproszenia byly imienne. Moze wyslali obu, ale czytam, ze Lech
    > rezydowal wtedy w Gdansku, a Jaroslaw w Warszawie ... to mial blisko.

    [miał blisko do przyjaciół ze Związku Radzieckiego?]

    > Moze, ale po co im wtedy bratac sie z pospolstwem jak Kaczynscy :-)

    Kto z kim pobratał się? -- komunistom zależało na reformach
    ustrojowych, dzięki którym komuniści mogli kupić za bezcen
    to, czym zażądzali od dziesięcioleci...

    > No ale rzad sie utrzyma :-)

    Niekoniecznie -- PRL bankrutowała...

    https://www.youtube.com/watch?v=yVPvFWD8-_c <-- nudny pokój