  • 1. Data: 2009-04-07 15:05:24
    Temat: [OT] social lending, weksle itd.
    Od: Relpp <n...@m...px>

    Jakiś czas temu pytałem na grupie o fajną lokatę bezbelkową. W ten
    sposób większość moich środków znalazło się na lokacie siedmiodniowej w
    eurobanku.
    Jednak z belką czy bez 6% to dalej są kwoty na "podobnym poziomie".
    Szukając dalej jakiejś możliwości inwestycji, która dawała by większe
    zyski i była w miarę płynna trafiłem na portale social lendingowe. Na
    próbę żeby ocenić jak bardzo ryzykowna jest to inwestycja zainwestowałem
    małe pieniądze w kilka pożyczek na kokos.pl. Plus jest taki że że
    średnie oprocentowanie w skali roku mam 20.80%, natomiast minus jest
    taki że wystarczy że jeden pożyczkobiorca mi nie spłaci i jestem w
    plecy.
    A im więcej czytam o tych pożyczkach społecznościwoych tym mniej
    kolorowo to wygląda. Natomiast przy okazji tego wszystkiego. Trafiłem
    na portal, który ma zamiar pośredniczyć w sprzedaży weksli. Podobno
    sprzedaż ma wystartować pod koniec kwietnia. A od niedawna już są
    rozsyłane zaproszenia dla potencjalnych inwestorów.
    Jak się dowiedziałem weksle będzie można wykupić lub sprzedać na okres
    jednego roku lub dwóch lat. Zysk wyższy niż przy pożyczkach bo 36% w
    skali roku. Minimalna kwota inwestycji to 1000 zł.
    A teraz pytanie odnośnie tego wszystkiego. Czy warto w ogóle się w coś
    takiego pakować? Przy pożyczkach po nie spłaceniu wchodzi firma
    windykacyjna i wszystko dłuugo się ciągnie z raczej marną szansą na
    pozytywne zakończenie. Jak to wygląda w przypadku weksli? Czy inwestycja
    w nie jest pewniejsza?

    --
    Relpp

    Gadu-Gadu: 7779457

  • 2. Data: 2009-04-07 15:10:18
    Temat: Re: [OT] social lending, weksle itd.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Relpp pisze:

    > kolorowo to wygląda. Natomiast przy okazji tego wszystkiego. Trafiłem
    > na portal, który ma zamiar pośredniczyć w sprzedaży weksli. Podobno

    Jaki to portal?

> [...]
    > windykacyjna i wszystko dłuugo się ciągnie z raczej marną szansą na
    > pozytywne zakończenie. Jak to wygląda w przypadku weksli? Czy inwestycja

    Nic się nie zmienia - weksel jest wart tyle, ile podpis osoby, która
    go wystawiła. Pewność weksla w praktyce jest podobna, jak innej umowy.
    Czyli albo ktoś ma pieniądze i oddaje, albo nie ma i wtedy nawet tytuł
    wykonawczy nie pomoże. Faktycznie weksel ułatwia przeprowadzenie
    egzekucji (postępowanie nakazowe, zarzuty zazwyczaj nie wstrzymują
    egzekucji), niemniej jednak są to - powiedział bym - niuanse, które
    wykorzysta raczej tylko specjalista, dla zwykłego zjadacza chleba różnic
    jest niewiele.

    Czyli ważniejsze jest to, komu pożyczasz, a nie czy zabezpieczeniem
    jest weksel lub umowa. Oczywiście lepiej mieć weksel niż coś innego (z
    kolei lepiej mieć dobrowolne poddanie się egzekucji niż weksel),
    niemniej jednak nieprawdą jest, że sam weksel coś Ci gwarantuje.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-04-07 15:11:48
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Relpp" <n...@m...px> napisał w wiadomości

> [...]
    > windykacyjna i wszystko dłuugo się ciągnie z raczej marną szansą na
    > pozytywne zakończenie. Jak to wygląda w przypadku weksli? Czy inwestycja

    Weksle to bardzo dobry instrument. Ma wiele zalet w stosunku do zwykłej
    pożyczki, między innymi unika siępodatku PCC, jeśli jest opatrzony klauzulą
    bez protestu jest znacznie prostszy i tańszy w egzekucji niż umowa pożyczki.
    Dodatkowo jesli jest indosowany przez odpowiednie podmioty jest też znacznie
    bezpieczniejszy.

    Ale moja ogólna opinia na temat tych rzeczy typu kokos jest bardzo
    negatywna. To jest fajne jako zabawa, ale nie jako źródło zysków.

  • 4. Data: 2009-04-07 16:01:31
    Od: "Pafcik" <s...@s...pl>

    chcesz większych zysków - ponosisz wieksze ryzyko

    kokos jest fajnym pomysłem, tylko wystarczy przeczytać ich forum by
    zrozumieć że nie jest tak różowo, jedni płacą, inni się ociągają i płacą a
    jeszcze inni nie płacą,

    osobiście to już chyba wolę giełdę, jest szalona, logicznie
    nieprzewidywalna, ale też zysk potencjalnie jest dużo większy a moim
    zdaniem skoro mam ryzykować to za coś konkretnego - kokos moim zdaniem to
    ryzyko średnie, ale zysk też nie "rzuca na kolana"

  • 5. Data: 2009-04-07 17:48:01
    Od: Relpp <n...@m...px>

    Dnia 07.04.2009 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał/a:

    > Jaki to portal?

    Chodzi o http://weksel-bank.pl/ strona jest w trakcie modyfikacji, ma
    ruszyć podobno wszystko pod koniec kwietnia. Jeśli ktoś by był
    zainteresowany mogę podesłać zaproszenie.

> [...]
    > egzekucji), niemniej jednak są to - powiedział bym - niuanse, które
    > wykorzysta raczej tylko specjalista, dla zwykłego zjadacza chleba różnic

    A może chociaż łatwiej w razie problemów odsprzedać taki weksel jakiejś
    firmie zajmującej się handlem długami?

> [...]
    > kolei lepiej mieć dobrowolne poddanie się egzekucji niż weksel),
    > niemniej jednak nieprawdą jest, że sam weksel coś Ci gwarantuje.

    Czyli wychodzi na to że ryzyko porównywalne do kokosa, procent trochę
    wyższy ale i płynność mniejsza. No nic pomyślę.
    --
    Relpp

    gg:7779457

  • 6. Data: 2009-04-07 17:49:20
    Od: Relpp <n...@m...px>

    Dnia 07.04.2009 Pafcik <s...@s...pl> napisał/a:

    > osobi?cie to ju? chyba wol? gie?d?, jest szalona, logicznie
    > nieprzewidywalna, ale te? zysk potencjalnie jest du?o wi?kszy a moim
    > zdaniem skoro mam ryzykowa? to za co? konkretnego - kokos moim zdaniem to
    > ryzyko ?rednie, ale zysk te? nie "rzuca na kolana"

    Niby na giełcie zysk potencjalnie wyższy, ale to już jednak dla mnie
    bardziej ruletka... Giełdy nie chcę za bardzo ruszać. Nie czuję się na
    siłach. :-)
    --
    Relpp

  • 7. Data: 2009-04-07 17:50:52
    Od: Relpp <n...@m...px>

    Dnia 07.04.2009 MarekZ <m...@i...pl> napisał/a:

> [...]
    > Dodatkowo jesli jest indosowany przez odpowiednie podmioty jest też znacznie

    Dzięki za informację. Widzę że jeszcze muszę się bardziej zaznajomić z
    tematem.

    > Ale moja ogólna opinia na temat tych rzeczy typu kokos jest bardzo
    > negatywna. To jest fajne jako zabawa, ale nie jako źródło zysków.

    Trochę tak... ale co byś polecił w zastępstwie kokosów itd?
    --
    Relpp

  • 8. Data: 2009-04-07 18:20:15
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Relpp wrote:
    > Na
    > próbę żeby ocenić jak bardzo ryzykowna jest to inwestycja zainwestowałem
    > małe pieniądze w kilka pożyczek na kokos.pl.

    http://www.lendingstats.com/
    25% idzie sie bujac

    weź poprawkę na Polskę i przemnóż razy dwa.

    Plus jest taki że że
    > średnie oprocentowanie w skali roku mam 20.80%, natomiast minus jest
    > taki że wystarczy że jeden pożyczkobiorca mi nie spłaci i jestem w
    > plecy.

    no właśnie

    > A im więcej czytam o tych pożyczkach społecznościwoych tym mniej
    > kolorowo to wygląda.

    świetnie, że zauważyłeś przed a nie po.
    http://www.lendingstats.com/lenders/carrey79

    taki gościu np. zainwestował równy milion dolarów i wtopił połowę. :)

    Na dłuższ metę szkoda czasu.
    Zainwestuj lepiej na giełdzie,

  • 9. Data: 2009-04-07 18:38:55
    Od: Relpp <n...@m...px>

    Dnia 07.04.2009 witek <w...@g...pl.invalid> napisał/a:

    > świetnie, że zauważyłeś przed a nie po.
    > http://www.lendingstats.com/lenders/carrey79
    >
    > taki gościu np. zainwestował równy milion dolarów i wtopił połowę. :)

    Na kokosie sporo ludzi też powtapiało... szczególnie na początku, kiedy
    jeszcze nie wiedzieli czym to pachnie. Sporo takich przypadków można
    wyczytać na forum.kokos.pl.

    > Na dłuższ metę szkoda czasu.
    > Zainwestuj lepiej na giełdzie,

    Hm... Co do giełdy to nie jestem przekonany. Ostatnio można było całkiem
    łatwo sporo stracić. A żeby czegoś takiego uniknąć chyba trzeba mieć
    sporą wiedzę i na bieżąco śledzić co się dzieje... W każdym razie w tej
    chwili nie bardzo się czuję na siłach.
    --
    Relpp

  • 10. Data: 2009-04-07 19:20:39
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > Trochę tak... ale co byś polecił w zastępstwie kokosów itd?

    Fundusze inwestycyjne, wgpw, prawdziwe giełdy, forex, handel żywym towarem
    :)