  • 1. Data: 2009-04-07 11:41:12
    Temat: Zajęcie komornicze a KK
    Od: "WK" <w...@v...pl>

    Konto i KK w mBanku. Właśnie się dowiedziałem, że poszedł na mnie tytuł
    egzekucyjny. Na razie zajęcia na koncie nie mam, komornik się nie odezwał, ale
    pewnie od razu zajmie rachunek, żeby dostać swoją dolę.

    1. Jak zareaguje mBank? Wypowie umowę kredytu? (KK Radość Życia, jeśli ma znaczenie)
    2. Jak spłacić taką kartę (obojętnie czy po wypowiedzeniu czy bez) jeśli pojawi
    się zajęcie? mBank nie daje subkont dla spłaty zadłużenia z KK, spłacać można z
    rachunku. Przynajmniej tak mi się zdaje.

    Dzięki za info
    pzdr

  • 2. Data: 2009-04-07 11:44:41
    Temat: Re: Zajęcie komornicze a KK
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "WK" <w...@v...pl> napisał w wiadomości

    > 1. Jak zareaguje mBank? Wypowie umowę kredytu? (KK Radość Życia, jeśli ma
    > znaczenie)

    Wydaje się to całkowicie nieprawdopodobne. Umowa kredytowa nie została w
    żadnym razie złamana.

> [...]
    > można z
    > rachunku. Przynajmniej tak mi się zdaje.

    Jeżeli to są jakieś małe kwoty (do okolic 10.000 zł) zapewne nalezy na
    mLinii albo w CUF złożyć dyspozycję skorzystania z uprawnienia do kwoty
    wolnej od zajęcia i odblokowania rachunków w mBanku.

  • 3. Data: 2009-04-07 20:01:37
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    MarekZ pisze:
    > Użytkownik "WK" <w...@v...pl> napisał w wiadomości

    > Wydaje się to całkowicie nieprawdopodobne. Umowa kredytowa nie została w
    > żadnym razie złamana.

    nic się nie stanie

    > Jeżeli to są jakieś małe kwoty (do okolic 10.000 zł) zapewne nalezy na
    > mLinii albo w CUF złożyć dyspozycję skorzystania z uprawnienia do kwoty
    > wolnej od zajęcia i odblokowania rachunków w mBanku.

    Niestety, ale to tylko teoria. Miałem zajęcie w mBanku (to moje konto,
    które zna US) i taka dyspozycja nie zadziała. Pogadać możesz tylko z
    mLinią, a oni przekazują prośby/żądania do księgowości, następnie
    księgowość na mLinię, która odpisuje klientowi. Wszystko trwa strasznie
    długo.
    Bank zdejmie blokadę z konta dopiero jak uzyska takie info z US.
    Spłaciłem swoje zobowiązanie w zasadzie niezwłocznie (lepiej zapłacić
    samemu do US, bo bank potrąci dodatkowo kilkadziesiąt złoty opłaty) a
    konto i tak zostało odblokowane po kilku tygodniach...Zanim US
    zarejestrował wpłatę, wysłał pisemko, które dotarło do
    banku...kosmicznie długo to trwało chociaż wykazałem max. dobrej woli!

    Moja rada jest taka: spłać kartę zanim rachunek zostanie zablokowany i
    nie korzystaj z niej do momentu wyjaśnienia sprawy.
    Jeżeli masz zamiar zapłacić kwotę z tytułu to zrób to SAMODZIELNIE na
    konto US, wyjdzie sporo taniej niż jak bank to zrobi!!!

    mBank jest fatalny jeżeli chodzi o wyjaśnienie/załatwianie spraw
    związanych z zajęciem. W innym banku poszedłbym do oddziału i tam
    wszystko załatwił a tutaj NIE DA SIĘ!

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2009-04-07 20:13:25
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

> [...]
    > mLinią, a oni przekazują prośby/żądania do księgowości, następnie
    > księgowość na mLinię, która odpisuje klientowi. Wszystko trwa strasznie

    Taka dyspozycja powinna zadziałać w zasadzie on-line (przy czym powinna być
    ona potwierdzona pisemnie wraz z oświadczeniem, że nie korzysta się z kwoty
    wolnej od zajęcia w innym banku). Musiałeś być wybitnie mało asertywny,
    jeżeli było inaczej. :)

    > Bank zdejmie blokadę z konta dopiero jak uzyska takie info z US.

    Nic podobnego, a już na pewno nie jest to normą, zdejmie na podstawie
    dyspozycji właściciela rachunku.

    > Moja rada jest taka: spłać kartę zanim rachunek zostanie zablokowany i

    Dobry pomysł, do dyspozycji pozostanie większa część kwota wolna jak zajęcie
    już nastąpi.

    > nie korzystaj z niej do momentu wyjaśnienia sprawy.

    Niby dlaczego miałby nie korzystać?

    > mBank jest fatalny jeżeli chodzi o wyjaśnienie/załatwianie spraw
    > związanych z zajęciem. W innym banku poszedłbym do oddziału i tam wszystko
    > załatwił a tutaj NIE DA SIĘ!

    Da się, da się. Tylko pewnie trzeba by to w CUF a nie tylko przez telefon.

  • 5. Data: 2009-04-07 20:21:10
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > być ona potwierdzona pisemnie wraz z oświadczeniem, że nie korzysta się
    > z kwoty wolnej od zajęcia w innym banku). Musiałeś być wybitnie mało

    Czy ja wiem, generalnie próbowałem i mLinka zdecydowanie nie chciała
    takiej dyspozycji przyjąć. Stwierdziła, że to księgowość decyduje...a
    klient z księgowością nie pogada.

    > Nic podobnego, a już na pewno nie jest to normą, zdejmie na podstawie
    > dyspozycji właściciela rachunku.

    To była informacja z samej księgowości, nawet otrzymałem ją w emailu...
    wiem, że teoretycznie powinno być inaczej, ale piszę o tym jak ja miałem.

    > Niby dlaczego miałby nie korzystać?

    Bo jeżeli ma zamiar "walczyć" z US i uchylać się od zapłaty to jeżeli
    bank konta nie odblokuje to będzie problem ze spłatą tej karty...

    > Da się, da się. Tylko pewnie trzeba by to w CUF a nie tylko przez telefon.

    Nie próbowałem więc nie będę się wypowiadał. W każdym razie przez
    telefon nie udało mi się tej sprawy załatwić ;-(

    Dodam też, że otrzymałem info o zajęciu zanim dostał je bank więc
    spokojnie mogłem wycofać wszystkie środki z banku i zostawić tam piękne
    zero zł...

    Jednak tego nie zrobiłem i niestety, ale bank wykazał się dużą
    bezwładnością.

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 6. Data: 2009-04-07 22:58:07
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    RobertS pisze:

    > Bo jeżeli ma zamiar "walczyć" z US i uchylać się od zapłaty to jeżeli
    > bank konta nie odblokuje to będzie problem ze spłatą tej karty...

    Jejku, idź do banku i wpłać pieniądze na kartę kredytową, spłać ją. Weź ją
    ze sobą. Muszą przyjąć pieniądze i wydać Ci pokwitowanie.
    Jak Ci wydadzą pokwitowanie to im zwróć kartę, tylko wcześniej wypełnij
    druczek albo napisz pisemko, że zwracasz kartę. Niech Ci pokwitują kopię
    tego pisemka i przetną przy Tobie kartę. Będziesz miał spokój.

    --
    animka

  • 7. Data: 2009-04-07 23:10:57
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > Czy ja wiem, generalnie próbowałem i mLinka zdecydowanie nie chciała
    > takiej dyspozycji przyjąć. Stwierdziła, że to księgowość decyduje...a
    > klient z księgowością nie pogada.

    mLinka nie ma tu żadnego wyboru. Jeżeli nie chciała przyjąć dyspozycji czy
    próbowałeś nadać temu status reklamacji?

    > To była informacja z samej księgowości, nawet otrzymałem ją w emailu...
    > wiem, że teoretycznie powinno być inaczej, ale piszę o tym jak ja miałem.

    Tragedia, poziomem tego banku można się momentami kompletnie załamać. Miejmy
    nadzieję, że ta osoba już się doszkoliła.

    > Bo jeżeli ma zamiar "walczyć" z US i uchylać się od zapłaty to jeżeli bank
    > konta nie odblokuje to będzie problem ze spłatą tej karty...

    G+J to są niskie limity, standardowo 5k, max 10k. Tytuły wykonawcze US czy
    tam ZUS wycofa przeciętnie rzecz biorąc po półtora roku nieskutecznej
    egzekucji. Kwota wolna to ponad 9k, imo karty może sobie spokojnie używać,
    byle nie nadmiernie inttensywnie, jeśli eKonto potraktuje tylko jako
    mechanizm do jej spłacania a jakieś większe wpływy zostaną przekierowane do
    innych banków lub na rachunki innych podmiotów/osób (aby nie zużywała się
    kwota wolna).

    > Nie próbowałem więc nie będę się wypowiadał. W każdym razie przez telefon
    > nie udało mi się tej sprawy załatwić ;-(

    Bank odmówił zrealizowania Twojego uprawnienia do kwoty wolnej? Kurde, w
    zasadzie to ma cechy przestępstwa. :)

    > Jednak tego nie zrobiłem i niestety, ale bank wykazał się dużą
    > bezwładnością.

    Miejmy nadzieję, że była to sytuacja wyjątkowa.

  • 8. Data: 2009-04-07 23:27:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    animka wrote:

    > Jejku, idź do banku i wpłać pieniądze na kartę kredytową,

    Animka
    Jak już zajdziesz do tego mBanku i staniesz w okienku to powiedz, w
    którą stronę się idzie żeby dojść.

    Podobno Mikołaje i prawdziwe blondynki nie istnieją, ale to jednak
    nieprawda.

  • 9. Data: 2009-04-08 00:13:17
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > Jak już zajdziesz do tego mBanku i staniesz w okienku to powiedz, w
    > którą stronę się idzie żeby dojść.

    BRE ma siedzibe chyba w Warszawie. Moze byc klopotliwe.
    --
    Krzysztof Halasa

  • 10. Data: 2009-04-08 02:28:13
    Od: animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    Krzysztof Halasa pisze:

    > BRE ma siedzibe chyba w Warszawie. Moze byc klopotliwe.

    mbank to ma swoje "stoiska' w supermarketach, inne pewnie też.

    Można też wypełnić przekaz na poczcie na konto karty i jak pieniądze dojdą
    do banku to bank musi zaksięgować. Przecież nie ukradną.

    --
    animka