    From: "MarekZ" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [OT] social lending, weksle itd.
    Date: Tue, 7 Apr 2009 17:11:48 +0200

    Użytkownik "Relpp" <n...@m...px> napisał w wiadomości
    news:grfq3k$e1f$1@news.onet.pl...

    > A teraz pytanie odnośnie tego wszystkiego. Czy warto w ogóle się w coś
    > takiego pakować? Przy pożyczkach po nie spłaceniu wchodzi firma
    > windykacyjna i wszystko dłuugo się ciągnie z raczej marną szansą na
    > pozytywne zakończenie. Jak to wygląda w przypadku weksli? Czy inwestycja
    > w nie jest pewniejsza?

    Weksle to bardzo dobry instrument. Ma wiele zalet w stosunku do zwykłej
    pożyczki, między innymi unika siępodatku PCC, jeśli jest opatrzony klauzulą
    bez protestu jest znacznie prostszy i tańszy w egzekucji niż umowa pożyczki.
    Dodatkowo jesli jest indosowany przez odpowiednie podmioty jest też znacznie
    bezpieczniejszy.

    Ale moja ogólna opinia na temat tych rzeczy typu kokos jest bardzo
    negatywna. To jest fajne jako zabawa, ale nie jako źródło zysków.