    From: Relpp <n...@m...px>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: [OT] social lending, weksle itd.
    Date: Tue, 7 Apr 2009 17:48:01 +0000 (UTC)

    Dnia 07.04.2009 Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał/a:

    > Jaki to portal?

    Chodzi o http://weksel-bank.pl/ strona jest w trakcie modyfikacji, ma
    ruszyć podobno wszystko pod koniec kwietnia. Jeśli ktoś by był
    zainteresowany mogę podesłać zaproszenie.

    > Nic się nie zmienia - weksel jest wart tyle, ile podpis osoby, która
    > go wystawiła. Pewność weksla w praktyce jest podobna, jak innej umowy.
    > Czyli albo ktoś ma pieniądze i oddaje, albo nie ma i wtedy nawet tytuł
    > wykonawczy nie pomoże. Faktycznie weksel ułatwia przeprowadzenie
    > egzekucji (postępowanie nakazowe, zarzuty zazwyczaj nie wstrzymują
    > egzekucji), niemniej jednak są to - powiedział bym - niuanse, które
    > wykorzysta raczej tylko specjalista, dla zwykłego zjadacza chleba różnic
    > jest niewiele.

    A może chociaż łatwiej w razie problemów odsprzedać taki weksel jakiejś
    firmie zajmującej się handlem długami?

    > Czyli ważniejsze jest to, komu pożyczasz, a nie czy zabezpieczeniem
    > jest weksel lub umowa. Oczywiście lepiej mieć weksel niż coś innego (z
    > kolei lepiej mieć dobrowolne poddanie się egzekucji niż weksel),
    > niemniej jednak nieprawdą jest, że sam weksel coś Ci gwarantuje.

    Czyli wychodzi na to że ryzyko porównywalne do kokosa, procent trochę
    wyższy ale i płynność mniejsza. No nic pomyślę.
    --
    Relpp

    gg:7779457