    From: Relpp <n...@m...px>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: [OT] social lending, weksle itd.
    Date: Tue, 7 Apr 2009 15:05:24 +0000 (UTC)

    Jakiś czas temu pytałem na grupie o fajną lokatę bezbelkową. W ten
    sposób większość moich środków znalazło się na lokacie siedmiodniowej w
    eurobanku.
    Jednak z belką czy bez 6% to dalej są kwoty na "podobnym poziomie".
    Szukając dalej jakiejś możliwości inwestycji, która dawała by większe
    zyski i była w miarę płynna trafiłem na portale social lendingowe. Na
    próbę żeby ocenić jak bardzo ryzykowna jest to inwestycja zainwestowałem
    małe pieniądze w kilka pożyczek na kokos.pl. Plus jest taki że że
    średnie oprocentowanie w skali roku mam 20.80%, natomiast minus jest
    taki że wystarczy że jeden pożyczkobiorca mi nie spłaci i jestem w
    plecy.
    A im więcej czytam o tych pożyczkach społecznościwoych tym mniej
    kolorowo to wygląda. Natomiast przy okazji tego wszystkiego. Trafiłem
    na portal, który ma zamiar pośredniczyć w sprzedaży weksli. Podobno
    sprzedaż ma wystartować pod koniec kwietnia. A od niedawna już są
    rozsyłane zaproszenia dla potencjalnych inwestorów.
    Jak się dowiedziałem weksle będzie można wykupić lub sprzedać na okres
    jednego roku lub dwóch lat. Zysk wyższy niż przy pożyczkach bo 36% w
    skali roku. Minimalna kwota inwestycji to 1000 zł.
    A teraz pytanie odnośnie tego wszystkiego. Czy warto w ogóle się w coś
    takiego pakować? Przy pożyczkach po nie spłaceniu wchodzi firma
    windykacyjna i wszystko dłuugo się ciągnie z raczej marną szansą na
    pozytywne zakończenie. Jak to wygląda w przypadku weksli? Czy inwestycja
    w nie jest pewniejsza?

    --
    Relpp

    Gadu-Gadu: 7779457