  • 1. Data: 2004-10-23 14:30:19
    Temat: Jak uniemozliwic komus wziecie kredytu?
    Od: Depeszek <depeszek_72__B-E-Z@TE-GO_go2.pl>

    Witam wszystkich,
    Wiem ze temat postu sugeruje ze chodzi mi o utrudnienie komus zycia, ale
    chodzi raczej o cos zupelnie odwrotnego. Juz tlumacze - chodzi o kogos, kto
    namietnie bierze kredyty/pozyczki czy jak to jeszcze nazwac, wszedzie na
    male kwoty (do 1-1,5k), najczesciej na 1,5-2 lata, a pieniadze te zostawia
    pozniej w kasynach lub w sklepach monopolowych. Facet ma czasami po 2-3
    kredyty na raz, a wiec jego zonie zyje sie z nim dosc ciezko, niestety ze
    wzgledu na dziecko nie chce na razie konczyc swojej przygody z nim (zreszta
    wiecie jakie sa czasami baby - "wazne zeby nie bil i dziecko kochal...").
    Facet zyje z renty powypadkowej (jakies 700 netto) + dorabia sobie troche
    na czarno, rente oddaje zonie, a reszta idzie na "rozrywki". Jako ze to co
    mu zostaje nie jest w stanie pokryc jego potrzeb, stad te kredyty. Kobita
    prosila mnie o pomoc, ale naprawde trudno cos tu wymyslic. Probowalismy
    wysylac do bankow (Lukas - bo tego sobie na poczatku upodobal) pisma, zeby
    bez zgody zony nie dawac mu kredytow - nie pomoglo, chyba przy tak niskich
    kwotach nie jest potrzebna zgoda wspolmalzonka... Probowalismy mocno
    spozniac sie ze splata rat (bo to kobitka je splaca) ale to tez nie
    przynioslo rezultatu, albo nie zglosili tego do BIK albo j/w - przy malych
    kredytach nic tam nie sprawdzaja. Teraz zona "zgubila" mu ksiazeczke
    wojskowa, ktora byla jego drugim dokumentem, ale jak to sie wyda to pewnie
    w domu kobitka bedzie miala niezly Sajgon.
    Moze Wy - spece od bankowosci - potraficie cos tu doradzic?
    Bardzo dziekuje w imieniu siostry.
    Pozdrawiam,

  • 2. Data: 2004-10-23 14:36:14
    Temat: Re: Jak uniemozliwic komus wziecie kredytu?
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    On 2004-10-23 16:30, Depeszek wrote:
> [...]
    > pozniej w kasynach lub w sklepach monopolowych. Facet ma czasami po 2-3
    [...]
    Wiem, ze to zabrzmi moralizatorsko, ale niech się z nim rozwiedzie.....
    A przynajmniej niech spiszą intercyze. Bo jak facio weźmie większy kredy
    i nie spłaci to wtedy będzie "płacz i zgrzytanie zębów"
    KJ

  • 3. Data: 2004-10-23 14:54:45
    Od: "Michal 'Amra' Macierzynski" <m...@p...pl>

    Depeszek <depeszek_72__B-E-Z@TE-GO_go2.pl> wrote:
    > Bardzo dziekuje w imieniu siostry.

    To jest choroba - wiec pyanie raczej na inna grupe.
    Jak nie wezmie w Lukasie to wezmie zastawic cos z domu w lombardzie itp.
    Na poczatek trzeba rozdzielnosc majatkowa ustanowic - tak, zeby komornik
    zony nie scigal...

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski || finansowy wortal public relations:
    http://www.PRnews.pl Najswiezsze informacje na temat banków i ich

  • 4. Data: 2004-10-23 14:58:41
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    On 2004-10-23 16:54, Michal 'Amra' Macierzynski wrote:
    [...]
    A ty Amra nie trzymasz miejsca ? :->

    KJ

  • 5. Data: 2004-10-23 15:04:25
    Od: "Krab" <_...@h...pl__>

    Użytkownik "Kamil Jońca" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Wiem, ze to zabrzmi moralizatorsko, ale niech się z nim rozwiedzie.....
    > A przynajmniej niech spiszą intercyze. Bo jak facio weźmie większy kredy
    > i nie spłaci to wtedy będzie "płacz i zgrzytanie zębów"

    no niestety ale czasem to jednak jest najlepsze

    ponadto wydaje sie, ze nie ma innej drogi przy kredytach mniejszych niz 4x
    dochod (o ile sie nie myle) poza odmowa splaty tego kredytu. jesli beda
    klopoty z odzyskaniem naleznosci to wreszcie braknie mu bankow ;-))
    a jesli dochody jego sa w wyskosci 700 zl, to komornik nie zajmie mu zbyt
    duzo :-)) i w konsekwencji moze sie to nawet bardziej oplacac niz splacanie
    tych kredytow, ale manewr jest bezpieczny tylko przy rozdzielczosci
    majatkowej

  • 6. Data: 2004-10-23 15:18:03
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Kamil Jońca <k...@g...pl> wrote:
    > A ty Amra nie trzymasz miejsca ? :->
    > KJ

    Wychodze, wychodze. Dopije tylko jagurcik, bo wczoraj poszalalem i dzisiaj
    sie kuruje ;)
    ale jak to sie mowi klinem kaca, klinem! :)

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || finansowy wortal public relations:
    http://www.PRnews.pl Najświeższe informacje na temat banków i ich

  • 7. Data: 2004-10-23 17:12:04
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl>

    On Sat, 23 Oct 2004 16:30:19 +0200, Depeszek
> [...]
    >wzgledu na dziecko nie chce na razie konczyc swojej przygody z nim (zreszta

    Wystarczy, żeby każdą umowę kredytową oprotestowywała jako
    niepurawnione zadysponowanie majątkiem.
    --
    ___________ (R)

  • 8. Data: 2004-10-23 18:37:34
    Od: "Dan" <n...@p...pl>

    Uzytkownik "Depeszek" <depeszek_72__B-E-Z@TE-GO_go2.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > bez zgody zony nie dawac mu kredytow - nie pomoglo, chyba przy tak niskich
    > kwotach nie jest potrzebna zgoda wspolmalzonka...

    tak przy niskch kwotach zgoda nie jest potrzebna. Zaden tez bank przy
    systematycznyh splatach nie jest zainteresowany nieudzieleniem kredytu,
    ktory bedzie sie splacac.

    > Probowalismy mocno
    > spozniac sie ze splata rat (bo to kobitka je splaca) ale to tez nie
    > przynioslo rezultatu, albo nie zglosili tego do BIK albo j/w - przy malych
    > kredytach nic tam nie sprawdzaja.

    Lukas nie wysyla informacji do BIK, wiec nikt poza Lukasem o tych
    opoznieniach sie nie dowiedzial, ale jesli byly zauwazalne, to juz kredytu
    powtornie nie dostal, pewnie stad zainteresowanie innymi bankami.

    > Teraz zona "zgubila" mu ksiazeczke
    > wojskowa, ktora byla jego drugim dokumentem, ale jak to sie wyda to pewnie
    > w domu kobitka bedzie miala niezly Sajgon.

    Zgubiebie drugiego dokumentu, to tylko rozwiazanie dorazne i niczego nie
    zalatwia. Spoznianie sie z ratami to generowanie sobie dodatkowych kosztow i
    co nawyzej zamkniecie sciezki pozyczki w konkretnym banku, bo jak slusznie
    zauwazyles, przy malych kwotach wiekszosc bankow nie pobiera raportu
    kredytowego (co najwyzej MIG-BR, bo to tania informacja, ale by tam sie
    znalezc, to trzeba naprawde przegiac z niesplacaniem kredytu (tak z 8
    miesiecy nie splacac) co wiecej, po splacie bank moze usunac dane).

    Jedynym dobrym zabezpieczeniem bedzie rozdzielnosc majatkowa - zabezpieczy
    to dzieci przed nedza z winy choroby ojca.

    Dan

    ---

  • 9. Data: 2004-10-23 21:04:48
    Od: wizardx12 <w...@p...onet.pl>

    Dnia 10/23/2004 4:54 PM, Użytkownik Michal 'Amra' Macierzynski napisał :

> [...]
    > Jak nie wezmie w Lukasie to wezmie zastawic cos z domu w lombardzie itp.
    > Na poczatek trzeba rozdzielnosc majatkowa ustanowic - tak, zeby komornik

    Popieram. Tym bardziej, że nawet gdyby został przyciśnięty do muru przez
    banki i komornik zająłby ten kawałek renty który może (w tym przypadku
    akurat niewielki) to zawsze pozostaje mu wiele innych możliwości
    (bardzo, lub jeszcze bardziej kosztownych). Tego się nie da
    wyeliminować, jeżeli on sam tego nie zrozumie, a bez fachowego leczenia
    to się po prostu nie uda. Poza tym hazard jest zazwyczaj "rozwojowy".
    Sam miałem taki przypadek w rodzinie. Sytuacja trwała przez kilka lat.
    Za każdym razem było "dawanie szansy". Możesz mi wierzyć - to nie
    działa. Kilka miesięcy spokoju, oddawanie długów znajomym, a potem znowu
    trafiała się "okazja". Rozwiązaniem był rozwód.

    --
    Z prawdą jest tak: wszyscy jej szukają, nieliczni nie boją się jej znaleźć
    Andrzej Majewski

  • 10. Data: 2004-10-23 21:10:19
    Temat: [OT] kodowanie
    Od: wizardx12 <w...@p...onet.pl>

    Dnia 10/23/2004 4:54 PM, Użytkownik Michal 'Amra' Macierzynski napisał :

    [Coś napisał, ale jak wysłał??]

    Jak dojdziesz do siebie, to zmień kodowanie na "rodzime". Nie mogę
    patrzeć na tą "niepolskoczcionkowość" (ciekawe czy wyszedł mi neologizm
    :-) )

    --
    Mówi się, że pierwszy milion dolarów można tylko ukraść, a potem... nie
    zmienia się skutecznej metody