  • 1. Data: 2004-10-23 10:58:31
    Temat: obligacje 10 letnie IKE
    Od: "danielos" <d...@w...pl>

    Witam
    czy jezeli wczesniej ich nie odsprzedam zostanie pobrany podatek Belki?
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-10-23 11:05:07
    Temat: Re: obligacje 10 letnie IKE
    Od: "Wiesława Zaleska" <w...@p...onet.pl>

    Użytkownik "danielos" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam
    > czy jezeli wczesniej ich nie odsprzedam zostanie pobrany podatek Belki?

    jesli zakup zostanie dokonany w ramach konta ike i dotrzymane zostaną
    warunki IKE (www.ike.edu.pl), to od zyskow nie zostanie naliczony podatek

    Wiesia
    www.ike.edu.pl

  • 3. Data: 2004-10-23 11:14:19
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    danielos <d...@w...pl> wrote:
    > Witam
    > czy jezeli wczesniej ich nie odsprzedam zostanie pobrany podatek
    > Belki? pozdrawiam

    Jesli w ramach IKE - to w ogole podatek nie jest pobierany - nawet jak je
    sprzedasz a za te pieniadze kupisz inne instrumenty.
    Natomiast jesli kupisz 10latki bez IKE to kase dostaniesz po 10 latach
    razem z odsetkami, wszystko pomniejszone o wysokosc podatku belki w 2014
    roku :D

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || finansowy wortal public relations:
    http://www.PRnews.pl Najświeższe informacje na temat banków i ich

  • 4. Data: 2004-10-23 15:21:08
    Od: "danielos" <d...@w...pl>

    > Jesli w ramach IKE - to w ogole podatek nie jest pobierany - nawet jak je
    > sprzedasz a za te pieniadze kupisz inne instrumenty.

    jesli sprzedam w ramach IKE (np po 5 latach, przed osiagnieciem wieku
    emerytalnego) to oczywiscie podatek wezma, tak?
    pozdr

  • 5. Data: 2004-10-23 15:58:45
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    danielos wrote:

    > jesli sprzedam w ramach IKE (np po 5 latach, przed osiagnieciem wieku
    > emerytalnego) to oczywiscie podatek wezma, tak?

    Ale jak sprzedasz? AFAIK obligacje 10-letnie można kupić tylko w IKE
    prowadzonym przez PKO BP. Możesz zrezygnować z tego IKE i przenieść się do
    innego, wtedy podatku Belki nie zapłacisz. Jeżeli zrezygnujesz całkiem z IKE
    to podatek zostanie pobrany.

    Bogdan B.

  • 6. Data: 2004-10-23 20:30:30
    Od: Kamil Jonca <k...@g...pl>

    Dnia Sat, 23 Oct 2004 17:58:45 +0200,
    osoba podpisana: Bogdan B. <b...@w...pl>
    napisała:

    > Ale jak sprzedasz? AFAIK obligacje 10-letnie można kupić tylko w IKE

    Nie !!!
    Trzba rozróżnić dwie rzeczy.
    Obligacje EDO 10-letnie i konto IKE.

    Można kupić owe obligacje tak jak się kupuje obecnie i .. tyle. Ja
    kupiłem w Inteligo (z ciekawości bardziej)
    Mozna również założyć sobie konto IKE w BDM i __w_ramach_niego_ kupwać
    obligacje EDO.
    KJ

    --
    JIDs: k...@j...aster.pl , k...@j...wp.pl
    EMACS = Each Manual's Audience is Completely Stupified

  • 7. Data: 2004-10-23 21:20:16
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Kamil Jonca wrote:

    > Nie !!!

    Bogdan do Kamila - słyszę Cię głośno i wyraźnie ;-)

> [...]
    > kupiłem w Inteligo (z ciekawości bardziej)
    > Mozna również założyć sobie konto IKE w BDM i __w_ramach_niego_ kupwać

    Obligacje EDO, czyli takie:
    http://www.obligacjeskarbowe.pl/index.php?id=listy_e
    do
    są odmianą obligacji oszczędnościowych i jako takie nie są wprowadzone do
    obrotu giełdowego.

    Czy masz na myśli IKE Obligacje w BDM PKO BP? Ale tam można chyba kupić
    tylko i wyłącznie obligacje 10-letnie
    (http://www.bdm.pkobp.pl/index.php/id=ike/wiecej=2/z
    one=-1/section=ogol).
    Bo w IKE Inwestycje nie jestem pewien czy 10-latki można
    kupić:(http://www.bdm.pkobp.pl/index.php/id=ike/wiec
    ej=1/zone=-1/section=ogol).

    Dobrze by było mieć możliwość kupienia EDO na IKE w formie rachunku
    brokerskiego ale ja nie widzę takiej możliwości.

    Bogdan B.

  • 8. Data: 2004-10-23 21:22:34
    Od: Kamil Jonca <k...@g...pl>

    Dnia Sat, 23 Oct 2004 23:20:16 +0200,
    napisała:

> [...]
    do
    > są odmianą obligacji oszczędnościowych i jako takie nie są wprowadzone do
    Ale to się nijak nie ma do tego czy to ike czy nie. 2- i 4-latki nie są
    też na giełdize.

    > Czy masz na myśli IKE Obligacje w BDM PKO BP? Ale tam można chyba kupić
    > tylko i wyłącznie obligacje 10-letnie
    > (http://www.bdm.pkobp.pl/index.php/id=ike/wiecej=2/z
    one=-1/section=ogol).
    Tak. Dokładnie to miałem na myśli. Kupienie 10-latek poza tym ike
    _nie_ skutkuje brakiem podatku.
    KJ

    --
    JIDs: k...@j...aster.pl , k...@j...wp.pl
    Spokojnie... To tylko prowokacja.

  • 9. Data: 2004-10-23 21:39:20
    Od: "Bogdan B." <b...@w...pl>

    Kamil Jonca wrote:
    > Ale to się nijak nie ma do tego czy to ike czy nie. 2- i 4-latki nie
    > są też na giełdize.

    Chodzi o to że obligacji oszczędnościowych nie można kupić w ramach IKE w
    formie rachunku brokerskiego.

    > Tak. Dokładnie to miałem na myśli. Kupienie 10-latek poza tym ike
    > _nie_ skutkuje brakiem podatku.

    Wiem.
    Dlatego na pytanie:
    "jesli _sprzedam_ _w_ _ramach_ _IKE_ (np po 5 latach, przed osiagnieciem
    wieku
    emerytalnego) to oczywiscie podatek wezma, tak?"
    odpowiedziałem:
    "AFAIK obligacje 10-letnie można kupić _tylko_ _w_ _IKE_ prowadzonym przez
    PKO BP".
    A potem napisałem o różnicy między wypłatą transferową a zwrotem.

    To że podatek od zysków z obligacji kupionej w Inteligo czy
    www.obligacjeskarbowe.pl jest pobierany nie budzi żadnych wątpliwości.

    Bogdan B.

  • 10. Data: 2004-10-23 21:42:26
    Od: Kamil Jonca <k...@g...pl>

    Dnia Sat, 23 Oct 2004 23:39:20 +0200,
    napisała:
    > "AFAIK obligacje 10-letnie można kupić _tylko_ _w_ _IKE_ prowadzonym przez
    > PKO BP".
    Hmm. no to ja nie wiem o co ci chodzi. Bo to zdanie na pewno prawdziwe
    nie jest, ale mam wrażenie, że chciałeś napisać coś innego, tylko nie
    wiem co ? Może "Obligacje 10-letnie, z przeznaczeniem na IKE, możne
    kupić tylko itd. "?

    KJ

    --
    JIDs: k...@j...aster.pl , k...@j...wp.pl
    Remember: Silly is a state of Mind, Stupid is a way of Life.