  • 1. Data: 2004-10-23 09:36:57
    Temat: city handlowy - problemy z zamknięciem konta - porada?
    Od: "mat(dwojka)" <"mat(dwojka)"@:nospm.please:.underweb.net>

    witam.
    piszę, bo spotkała mnie raczej zagadkowa historia.
    (ps. sorry że długawe)

    otóż od 2 tygodni próbowałem zamknąć konto w citi
    i skończyło się to drobnym nieporozumieniem.

    1. pierwsza wizyta (2 tyg. temu)

    obsługa: "nie możemy zamknąć konta
    ponieważ ma pan na koncie blokady (nie ważne że pokryte na saldzie)"

    moja odpowiedź: poproszę o wypłacenie mi środków tak, aby saldo
    po ściągnięciu blokad wynosiło 0"

    obsługa: "proszę bardzo ... teraz na Pana koncie jest 0-we saldo księgowe"

    2. wizyta (3 dni temu)

    obsługa: "na pana koncie jest xxx zł oraz żadnych
    blokad/zleceń/czegokolwiek - zamykamy konto i wypłacamy pieniążki"

    ja na to: "ależ proszę szanownej obsługi, tutaj zaszła jakaś pomyłka
    ..." - itd. starałem się wytłumaczyć, że któraś z blokad nie została
    zrealizowana

    obsługa: "historia konta wskazuje na to że wszystk ojest ok, bieżesz pan
    pieniądze i zamykasz konto czy nie?"

    ja: "chcę zamknąć konto!!!"

    koniec wizyt.

    i teraz zaskok: telefon wczroraj wieczorem:
    "szanowny panie, to ja zmykałem konto, pojawiły się teraz na
    (zamkniętym?) koncie blokady na kwotę którą Panu wypłaciłem ..."

    i tutaj moje pytanie: co w takim wypadku się robi?

    -----------
    mat(dwójka)

  • 2. Data: 2004-10-23 09:42:12
    Od: Kamil Jonca <k...@g...pl>

    Dnia Sat, 23 Oct 2004 11:36:57 +0200,
    osoba podpisana: mat(dwojka) <"mat(dwojka)"@>
    napisała:
    [...]
    > i tutaj moje pytanie: co w takim wypadku się robi?
    ja bym po prostu poprosił o konto do wpłat i wpłacił pieniadze, nie
    bawiąc się w subtelne rozważania czy masz potwierdzenie zamknięcia
    konta czy nie.

    KJ

    --
    JIDs: k...@j...aster.pl , k...@j...wp.pl
    Advertisements contain the only truths to be relied on in a newspaper.

  • 3. Data: 2004-10-23 09:50:23
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    mat(dwojka)" <"mat(dwojka) <"mat(dwojka)"@:nospm.please:.underweb.net>
    > i tutaj moje pytanie: co w takim wypadku się robi?

    Badz uczciwy i oddaj kase - bo inaczej pracownik z wlasnej kieszeni bedzie
    musial oddac.
    Ewidentny blad systemu, ale ucierpial czlowiek.
    Nie badz taki i oddaj :)

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || finansowy wortal public relations:
    http://www.PRnews.pl Najświeższe informacje na temat banków i ich

  • 4. Data: 2004-10-23 10:00:01
    Od: "mat(dwojka)" <"mat(dwojka)"@:nospm.please:.underweb.net>

    > Badz uczciwy i oddaj kase - bo inaczej pracownik z wlasnej kieszeni
    > bedzie musial oddac.
    > Ewidentny blad systemu, ale ucierpial czlowiek.
    > Nie badz taki i oddaj :)

    a widzisz, skoro system ma błąd to dlaczego powinien odpowiadać pracownik?

    oczywiście mam zamiar oddać te pieniądze, pytanie tylko pozostaje
    co z tym błędem zrobią pracownicy banku?

    przecież nie ja jeden miałem taką sytuację
    i napewno znajdzie się paru takich co uznają to za
    "bonus pożegnalny z bankiem
    który ich pociągnął na niezłą kasę przez parę lat"

    -----------
    mat(dwójka)

  • 5. Data: 2004-10-23 10:05:21
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    wrote:
    > przecież nie ja jeden miałem taką sytuację
    > i napewno znajdzie się paru takich co uznają to za
    > "bonus pożegnalny z bankiem
    > który ich pociągnął na niezłą kasę przez parę lat"

    To zalezy jakich platnosci - ale dlatego zazwyczaj konto nie jest od razu
    zamykane - czasami platnosci nie widac w systemie i schodza po tygodniu
    itp.

  • 6. Data: 2004-10-23 10:16:09
    Od: "mat(dwojka)" <"mat(dwojka)"@:nospm.please:.underweb.net>

    > To zalezy jakich platnosci - ale dlatego zazwyczaj konto nie jest od
    > razu zamykane - czasami platnosci nie widac w systemie i schodza po
    > tygodniu itp.

    no tak, ale te płatności już kiedyś były widoczne w systemie
    a potem ... pssst ... zniknęły, aby pojawić się ponownie.

    przez prawie miesiąc nie używałem tego konta właśnie po to
    aby móc je zamknąć.

    -----------
    mat(dwójka)

  • 7. Data: 2004-10-23 11:41:49
    Od: Kamil Jońca <k...@g...pl>

    On 2004-10-23 11:50, Michał 'Amra' Macierzyński wrote:
> [...]
    > bedzie musial oddac.
    > Ewidentny blad systemu, ale ucierpial czlowiek.
    Dlaczego błąd systemu ? Może to była transakcja kartowa?
    Poza tym nie jest dla mnie jasne czy Citi w takim przypadku nie mogłoby
    dochodzić od niego tej kasy.
    KJ
    > Nie badz taki i oddaj :)
    A to tak :-)
    KJ

  • 8. Data: 2004-10-23 11:55:14
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Kamil Jońca <k...@g...pl> wrote:
    > Dlaczego błąd systemu ? Może to była transakcja kartowa?
    > Poza tym nie jest dla mnie jasne czy Citi w takim przypadku nie
    > mogłoby dochodzić od niego tej kasy.

    Do konta mogl miec jedynie maestro - skoro blokada nie byla widoczna w
    systemie, a potem nagle sciagnieto cala kwote (pomimo braku wczesniej
    widocznej blokady), to co to - dobrze dziala system? Ewidentny blad systemu
    skoro pozwala na takie rzeczy.

  • 9. Data: 2004-10-23 12:03:55
    Od: "mat(dwojka)" <"mat(dwojka)"@:nospm.please:.underweb.net>

> [...]
    > systemie, a potem nagle sciagnieto cala kwote (pomimo braku wczesniej
    > widocznej blokady), to co to - dobrze dziala system? Ewidentny blad

    no właśnie. blokada była, zniknęła
    poczym pojawiła się ponownie. ot co.

    chyba że pracownik czegoś nie sprawdził.
    no ale czy system powinien pozwolić mu w takim wypadku zamknąć konto???

    blokada była napewno z karty, co więcej, raczej na pewno
    były to 2 albo więcej oddzielnych transakcji.

    -----------
    mat(dwójka)

  • 10. Data: 2004-10-23 13:53:37
    Od: JaKi <j...@g...plbzdodatkow>

    Dnia Sat, 23 Oct 2004 13:55:14 +0200, Michał 'Amra' Macierzyński
    <m...@p...pl> napisał:

> [...]
    > systemie, a potem nagle sciagnieto cala kwote (pomimo braku wczesniej
    > widocznej blokady), to co to - dobrze dziala system? Ewidentny blad

    Ja to widzę jednak prosciej:

    - blokada powiedzmy 7 dni i wygasa
    - 8. lub 9. dnia przychodzi obciążenie konta

    Dziwi mnie tylko fakt natychmiastowego zamknięcia - normalnie dają sobie
    na to 30 dni.

    --
    JaKi

    :Ziemia jest więzieniem, gdzie odbywa się swój wyrok i gdy on się kończy,
    tutaj się umiera powracając na 'wolność':