  • 1. Data: 2004-10-23 09:39:16
    Temat: Konto oszczednosciowe?
    Od: Kuba <c...@a...pl>

    Witam.
    Pisze na grupe jako mloda osoba ktora nie do konca rozumie wszystkie
    zawilosc i zasady bankowe:)

    Moim celem jest zalozenie konta oszczednosciowego.
    Zamierzam wplacac tam 200-300zl miesiecznie. Generalnie nie zalezy
    mi, zeby zbyt czesto je z tamtad wyjmowac (planuje wogole tego nie
    robic) tak wiec koszt przelewow nie ma dla mnie wiekszego znaczenia
    podobnie jak i koszty karty (wogole mi nie bedzie potrzebna).

    Zalezy mi natomiast na dwoch rzeczach. Pierwsza to obsluga konta
    przez internet a druga i tu prosze sie nie smiac:) Chcialbym przede
    wszystkim aby moje pieniadze byly bezpieczne. Calkiem interesujaca
    jest np. oferta mBanku ale slyszalem glosy na temat niepewnej
    przyszlosci tego banku. Czy to oznacza, ze moze sie pewnego dnia
    okazac, ze bank zbankrutowal lub coskolwiek innego wskutek czego
    moje pieniadze przepadly?? Jest to dla mnie najbardziej istotne
    poniewaz chcialbym to konto otworzyc na dluzszy czas - na wiele
    lat. Zastanawialem sie nad oferta Raiffeisen Bank i co prawda tam
    jest duzo nizsze oprocentowanie ale przynajmniej czuje, ze w takim
    banku moglbym wyjechac np. bezpiecznie nawet na kilka lat za granice
    nie martwiac sie, ze po powrocie nie bede mial z powrotem swoich
    pieniazkow. Jednym slowem chcialbym miec skarbonke na czarna godzine
    taka dla zapewnienia komfortu psychicznego, ze zawsze niezaleznie
    od wszystkiego mam jakies tam oszczednosci:)

    Pozdrawiam serdecznie wszystki grupowiczow i z gory dziekuje za
    odpowiedzi.

  • 2. Data: 2004-10-23 09:44:17
    Temat: Re: Konto oszczednosciowe?
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Kuba <c...@a...pl> wrote:
> [...]
    > moje pieniadze przepadly?? Jest to dla mnie najbardziej istotne
    > poniewaz chcialbym to konto otworzyc na dluzszy czas - na wiele

    Ktos ci glupoty gada i mozesz mu powiedziec ode mnie to :)
    Co do meritum - poza mBankiem zastanow sie jeszcze nad OKO w ING BS i
    koncie lokacyjnym w VW Banku direct.
    Jest cos jeszcze np w Nordea Banku, ale te 3 rzeczy wyzej sa ok. Osobiscie
    chyba bym na tereraz wybral OKO (placowki) i jesli by sie popsulo
    oprocentowanie w przyszlosci to przenios kase gdzies indziej.
    Jesli chcesz oszczedzac na dluzej innym wyjsciem moga byc fundusze
    inwestycyjne, (bo rouzmiem, ze kasa nie ma bc na emeryture? - jatam juz
    zbieram heheheh :).
    Tutaj polecam PSO w jakims dobrym funduszu typu Arka lub po prostu SFI w
    mBanku.
    Poprzegladaj te oferty i pytaj jesli masz jakies watpliwosci

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || finansowy wortal public relations:
    http://www.PRnews.pl Najświeższe informacje na temat banków i ich

  • 3. Data: 2004-10-23 11:58:56
    Od: Kuba <c...@a...pl>

> [...]
    > mBanku.
    > Poprzegladaj te oferty i pytaj jesli masz jakies watpliwosci

    Widzisz bo generalnie chodzi mi o to czy jest mozliwosc, ze taki bank
    w jakis sposob upadnie czy wpadnie w dlugi itp. i strace swoje
    oszczednosci?
    Czy mozna sie wogole tego obawiac? Czy dzisiejsze banki sa w stanie
    upasc a pieniadze klientow zniknac? W ofertach czytalem o jakis
    ubezpieczeniach gwarantowanych itp. Po prostu wydaje mi sie, ze taki
    bank jak Raiffeisen ktory jest obecny na calym swiecie i ma
    nieporownywalnie wiekszy kapital jest bezpieczny i nigdy nie bede
    musial bac sie, ze moje pieniadze moga w jakis sposob "wyparowac".
    Co do Slaskiego to rzeczywiscie maja w tym momencie chyba jedno
    z najbardziej atrakcyjnych kont oszczednosciowych ale z pewnych powodow
    osobistych ten bank w moim przypadku odpada.

  • 4. Data: 2004-10-23 12:20:32
    Od: "Michał 'Amra' Macierzyński" <m...@p...pl>

    Kuba <c...@a...pl> wrote:
> [...]
    > z najbardziej atrakcyjnych kont oszczednosciowych ale z pewnych
    > powodow osobistych ten bank w moim przypadku odpada.

    mBank jest czescia (wydzialem bankowosci elektronicznej BRE Banku - 6 pod
    wzgledem aktywow w Polsce bank.
    Jest tez wlasnoscia Commerzbanku - jednego z najwiekszych bankow w
    Niemczech.

    Pytanie natomiast czy zagraniczny wlasciciel bedzie chcial pomoc "swojemu"
    bankowi bedacemu w klopotach. Pamietaj, ze to jest osobny podmiot. Upadek
    polskiej "czesci" w zasadzie odbiloby sie na prestizu calej grupy, bo w
    Polsce ten podmiot dziala na swoj rachunek. W przypadku duzych kryzysow -
    mozna sie spodziewac, ze te globalne banki nie kiwna nawet palcem - co
    pokazal przyklad Argentyny. Czyli patrz raczej jaka jest pozycja banku na
    lokalnym rynku, a nie jakich ma wlascicieli ;)

    No ale to co wyzej pisalem, to raczej taka teoria, ktorej nie skosztujemy
    (przynajmniej sie na to nie zanosi). Wszystkie dzialajace banki sa objete
    programem gwarantujacym ci zwrot 100% kasy z odsetkami do wysokosci
    (Bankowy Fundusz Gwarancyjny). 100% do rownowartosci 1000 Euro, w 90% od
    1000 do 22500. Czyli ponad 4300 w 100% i 84 tysiace z tych 90%.
    Jesli jest to dla ciebie takie wazne podziel oszczednosci po "dozbieraniu"
    rownowartosci 100 euro na dwa lub wiecej bankow i juz masz pewnosc, ze kase
    odzyskasz :)
    A teraz jeszcze - mozliwosc upadku - w przypadku duzych bankow to sie nie
    zdaza - banki ktore tutaj wymieniasz sa "za duze zeby upasc". Dziala nadzor
    bankowy (coraz lepiej), sa inne banki, ktore pomagaja i przejmuja itp.
    Taki Eurobank powstal zlicencji dwoch malych i w bardzo zlej kondycji
    bankow - nikt nic nie stracil z trzymajacych tam kase.

    Jednym slowem zupelnie nie masz sie co martwic o to czy upadnie itp.
    Wybierz najlepsza oferte.
    Konto lokacyjne Raiffeisena dla drobnych sum nie jest zbyt dobre - to tak
    na marginesie.
    Jak nie OKO - to zobacz VW Bank direct lub mBank.
    Ciekawym rozwiazaniem moze byc w twoim przypadku inwestowanie w obligacje
    jesli nie w fundusze.

    No mam nadzieje, ze ci wjasnilem - dalsze pytania prosze bardzo dobrze
    przemyslec :)

  • 5. Data: 2004-10-23 12:22:35
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    www.bfg.pl - Bankowy Fundusz Gwarancyjny, poczytaj sobie co i jak dokladnie.

> [...]
    > nieporownywalnie wiekszy kapital jest bezpieczny i nigdy nie bede
    > musial bac sie, ze moje pieniadze moga w jakis sposob "wyparowac".

    Za mBankiem stoi BRE BANK : http://www.brebank.com.pl/

    pozdrawiam
    --
    Mithos
    mithos(at)op.No.More.Spam.polska

  • 6. Data: 2004-10-24 10:20:57
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl>

    Kuba napisał(a) w wiadomości: ...
> [...]
    >podobnie jak i koszty karty (wogole mi nie bedzie potrzebna).
    >
    >Zalezy mi natomiast na dwoch rzeczach. Pierwsza to obsluga konta

    Czy internet jest niezbędny, skoro b. radko będziesz używać. Bez
    internetu to: np. Kredyt Bank Konto Oszczędnościowe:
    %-ty średnie, zależne od salda na rzchunku (naliczane codziennie,
    kapitalizowane co kwartał)
    prowadzenie darmo, wpłaty/przelewy na rach. bez ograniczeń,
    wypłaty: tam, gdzie zakładasz, ew. darmowa kartę identyfikacyjna
    (wtedy w każdym oddziale a w bankomatach banku można sprawdzić saldo)
    wypłata (może przelew też?) raz w miesiącu za darmo, następne 15zł

    >poniewaz chcialbym to konto otworzyc na dluzszy czas - na wiele
    >lat.

    Tu nie wiem, ale niektóre banki miały w regulaminach, że po np.
    2 latach bez transakcji na rachunku mogą przenieść na
    nieoprocentowany depozyt.
> [...]
    >banku moglbym wyjechac np. bezpiecznie nawet na kilka lat za granice
    >nie martwiac sie, ze po powrocie nie bede mial z powrotem swoich
    "Za granicę" - rozumiem dlaczego internet...
    uwaga j.w. Poza tym po kilku latach to twój rachunek może prowadzić
    już inny bank (konsolidacja itp.)
    Na długie lata? To może niekoniecznie bank? Albo coś w ramach IKE?
    --
    Arek

  • 7. Data: 2004-10-24 12:56:30
    Od: Kuba <c...@a...pl>

> [...]
    > (wtedy w każdym oddziale a w bankomatach banku można sprawdzić saldo)
    > wypłata (może przelew też?) raz w miesiącu za darmo, następne 15zł

    Wszedlem aby poczytac na www.kredytbank.pl i jak widze to Kredyt Bank
    ma obsluge przez internet - usluga nazywa sie KB24.
    Pozdrawiam...Kuba.