  • 81. Data: 2006-08-14 21:09:57
    Temat: Re: [OT] Bankonet
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Mon, 14 Aug 2006 22:01:38 +0200, Markus Sprungk napisał(a):

    > A w jaki sposób ta wersja miałaby działać?

    Nie wiem. To nie ja usiłuję sprzedawać ten program.

    > Od początku jego powstania, czyli od wersji beta. Wcześniej używałem
    > Sokaris Wyciągi z takim samym powodzeniem, choć w przypadku Bankonetu
    > opcji, które mnie interesują jest zdecydowanie więcej

    Jakiemu okresowi czasu to odpowiada?
    Czy z programu można drukować potwierdzenia wykonania operacji?

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 82. Data: 2006-08-14 23:58:14
    Temat: Re: Bankonet
    Od: "Karoten" <k...@c...pl>

    Karol Nawrot napisał(a):
    > Powiem cos jeszcze, z wlasnego doswiadczenia. Ksiegowosc w mojej firmie
    > jest bardzo mocno zwiazana z moim programem do sciagania wyciagow. Kiedy
    > ostatnim razem WBK zmienil serwis, ja bylem na urlopie. I uswiadomilismy
    > sobie, ze nie mamy sprawnych procedur, na takie sytuacje. Poradzislismy
    > sobie z tym, ale byl to pewien problem.
    > I wydaje mi sie, ze banki powinny informowac z duzym wyprzedzeniem o
    > takich zmianach. Wydaje mi sie, ze jest dosyc duzo ludzi, ktorzy pisza
    > podobne, autorskie aplikacje - dlaczego banki nie chca ulatwic im pracy?

    Absolutnym ideałem byłoby stworzenie jakiegoś otwartego formatu
    XMLowego dla rachunków bankowych i przekonanie do niego banków. Coś
    takiego byłoby banalnie proste w zaimplementowaniu zarówno po stronie
    banku, jak i programów księgowych. Wklepywanie wyciągów ręcznie
    skończyłoby się raz na zawsze a modyfikacje systemu bankowego
    byłyby dla bankonetu bez znaczenia.

    W zasadzie moduł do synchronizacji z bankiem mógłby być wtedy w
    każdym programie księgowym przy minimalnych nakładach pracy
    programistów...

    Może jakiś zapaleniec bankowiec-programista się podejmie?;>

  • 83. Data: 2006-08-15 08:04:24
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Chris napisał(a):

    > Jakiemu okresowi czasu to odpowiada?

    Hmmm....dobre pytanie. Nie prowadzę dziennika ;)

    Typuję, że gdzieś dobre kilka miesięcy

    > Czy z programu można drukować potwierdzenia wykonania operacji?

    Nie, ale można takie potwierdzenie wysłać mailem w dowolne miejsce. Opcja
    "potwierdź przelew"

    Cytat:

    "Informacja o wykonanym przelewie pobierana jest bezpośrednio z systemu
    bankowego dłużnika, następnie dane te są wysyłane do serwera
    www.potwierdzenie.pl. Trzeba podkreślić iż użytkownik (dłużnik) nie ma
    możliwości edycji lub dodania danych w potwierdzeniu, dlatego też
    potwierdzenie stanowi odzwierciedlenie stanu faktycznego w systemie
    bankowym. Każde potwierdzenie przelewu może mieć dwa statusy:
    ? Oczekujące na realizacje (użytkownik ma możliwość wycofania przelewu
    nawet po jego potwierdzeniu)
    ? Zrealizowane (przelew został zaksięgowany i wyszedł z banku w sesji
    wychodzącej do KIR)
    System potwierdzenie.pl gwarantuje bardzo wysoki stopień bezpieczeństwa i
    autentyczności danych."

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 84. Data: 2006-08-15 08:58:02
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_sezam.pl>

    Użytkownik "Karoten"
> [...]
    > programistów...

    > Może jakiś zapaleniec bankowiec-programista się podejmie?;>

    banki takie jak ING czy BPH (inne pewnie rónież) dostarczają firmom
    wyciągi w formie elektronicznej do multicash-a. Jeśli firma chce
    uzgodnić te dane ze swoim systemem księgowym to pisze lub kupuje
    interface, ktory te dane wczytuje - nic nowego nie potrzeba wymyslac
    *** blad ***

  • 85. Data: 2006-08-15 11:18:35
    Od: Karol Nawrot <k...@a...gwshm.edu.pl>

> [...]
    > banku, jak i programów księgowych. Wklepywanie wyciągów ręcznie
    > skończyłoby się raz na zawsze a modyfikacje systemu bankowego
    Rozwiazanie idealne. Szkoda tylko, ze jest praktycznie nie mozliwe, aby
    wszystkie banki przejely jeden standard...

    --
    Remember that you're perfect; God makes no mistakes <Bon Jovi>

    Karol KAKUS Nawrot -- k...@a...gwshm.edu.pl

  • 86. Data: 2006-08-15 11:21:35
    Od: Karol Nawrot <k...@a...gwshm.edu.pl>

> [...]
    > uzgodnić te dane ze swoim systemem księgowym to pisze lub kupuje
    > interface, ktory te dane wczytuje - nic nowego nie potrzeba wymyslac
    Tak, tylko pewnie kazdy bank ma jakis swoj standard. I nie ma juz
    znaczenia, czy udostepnienie takiego interfejsu jest platne, czy nie.
    Chodzi tylko o to, aby byl to jakis standard.
    Druga sprawa, ze mnie interesje BZ WBK. Co prawda nie szukalem jakos
    intensywnie takich rozwiazan, ale nie dopatrzylem sie, aby ten bank
    udostepnial jakies swoje rozwiazanie tego rodzaju.

  • 87. Data: 2006-08-16 06:58:34
    Od: "piotr" <j...@p...onet.pl>

    "Karoten" <k...@c...pl> wrote in message
    ps.com...

> [...]
    >banku, jak i programów księgowych. Wklepywanie wyciągów ręcznie
    >skończyłoby się raz na zawsze a modyfikacje systemu bankowego

    Ale po co wymyslac nowe formaty. Takie rzeczy juz istnieja np. CITI
    umozliwia export danych do QIF.
    Quicken i MS Money maja mozliwosc zaimportowania takich informacji.
    Czekam az pozostale banki zdecyduja sie na cos takiego.

    Piotrek

  • 88. Data: 2006-08-21 08:08:43
    Od: Stregor <m...@n...post.pl>

    perio napisał(a):
    > Jacek napisał:

    > 1. Monitorowanie MOŻE jedynie pokazać, że DOTYCHCZAS dane nie były wysyłane.

    A raczej pokaże, że W TEJ CHWILI nie są wysyłane :)

    > 2. Monitorowanie jedynie pokaże, że dane ZOSTAŁY wysłane, nie
    > zapobiegnie temu.

    Przecież - gdybając sobie - nie ma to żadnego znaczenia. Widzi Pan, że
    dane zostały wysłane i:
    a) zmienia Pan loginy/hasła/co tam w Pańskim banku można zmienić
    b) podaje Pan nas do sądu

    > 3. Zapewne prędzej lub później pojawi się w programie opcja "sprawdź
    > dostępność aktualizacji", etc. - połączenie ze stroną producenta.

    Taka opcja JUŻ jest, jest wielce przydatna - Bankonet jest aktualizowany
    dosyć często - wynika to ze specyfiki produktu o której było już wiele
    wcześniej :)

    --
    Pozdrawiam,
    Paweł Mondzelewski

  • 89. Data: 2006-08-21 08:19:34
    Od: Stregor <m...@n...post.pl>

    Stefan napisał(a):

    > Mi niestety mimo komunikatu o pobieraniu czegoś z Lukasa nie wyświetla
    > operacji na koncie, tak jakby nic nie zostało ściągnięte. Nie wiem czy po
    > zarejestrowaniu się coś zmieni, na razie tak jakby nie działało...

    Rejestracja programu w okresie próbnym nie zmienia jego funkcjonalności.
    Przez 60 dni działa on jak wersja pełna.

    Co do wyświetlania - program w logu pokazywał że pobrał jakieś wyciągi?
    Być może winę za niewyświetlanie operacji ponosi jakiś włączony filtr?

    --
    Pozdrawiam,
    Paweł Mondzelewski

  • 90. Data: 2006-08-21 08:29:16
    Od: Stregor <m...@n...post.pl>

    JotKa napisał(a):
    > Użytkownik "Jacek" <j...@U...pl> napisał w wiadomości

    > Ale to klienta, za przeproszeniem, guzik obchodzi. Klienta nie
    > interesuje, że nie dogadaliście się z bankami a te nie udzielają Wam
    > informacji. Klient płaci to program ma działać a nie gdy bank wznowi
    > oprogramowanie do obsługi kont to się Wasz soft się sypie. Bankowość
    > elektroniczna jest na tyle dynamicznie rozwijająca się, że co rusz banki
    > wprowadzają nowe usługi, unowocześniają stare itd. Za każdym razem
    > będziecie się tłumaczyć "nie nasza wina, bank zmienił coś"? Bzdura jakaś
    > totalna...

    Kwestia wyboru Klienta - chce używać produktu w czasie gdy ten działa
    prawidłowo i mieć krótkie przestoje podczas stosunkowo rzadkich zmian w
    serwisach www banku - czy wystarcza mu strona www banku i comiesięczne
    papierowe wyciągi. Nikt nikogo przecież nie zmusza do kupna programu -
    niektórzy docenią wygodę, ułatwienie pracy i oszczędność czasu w 99%
    czasu pracy z programem. A jak bank coś zmieni - na dzień, dwa powrócą
    do "starej" współpracy z bankiem. Ci, którzy takie sytuacje uznają za
    niedopuszczalne, z programu korzystać po prostu nie będą.

    A my nie będziemy się tłumaczyć że "nie nasza wina, bank coś zmienił" -
    ten czas poświęcimy na sporządzanie uaktualnienia :)

    P.S. u mnie na osiedlu też raz na jakiś czas jest awaria zasilania i
    prądu nie ma przez kilka/naście godzin, a jakoś nie przychodzi mi do
    głowy oświetlać wieczorem mieszkania kagankiem bo to bezawaryjne i
    zawsze działa :)

    --
    Pozdrawiam,
    Paweł Mondzelewski