  • 131. Data: 2019-04-20 15:43:36
    Temat: Re: OFE - decydujące starcie
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-04-20 o 15:22, J.F. pisze:

    > Uszanowac poglady moze i nalezy, ale zaplacic to niekoniecznie.
    >
    > Dyrektorki z NBP, jakby stwierdzily, ze za malo zarabiaja, to tez
    > nalezy zaraz nagrodzic, bo poglady trzeba szanowac ? :-)
    >
    > A rzad uwaza, ze wiecej im sie nie nalezy - uszanuj i ten poglad :-P

    Ja to się dziwię tej nagonki na nauczycieli.
    Po pierwsze jak typowy polak/pies ogrodnika - po moim trupie ktoś będzie
    miał lepiej
    A po drugie i najważniejsze - wszyscy narzekają na słabą jakość nauczania.
    To tak, jakby wynająć malarza pokojowego za kasę jak za malarza
    pokojowego, żeby namalował bitwę pod Grunwaldem.
    No nie da się.
    Za marne pieniądze będą pracować marni pedagodzy.
    A mimo to większość rodziców da się pokroić za uwalenie żądań nauczycieli.
    I dalej będą płacić za korepetycje, kursy albo szkoły niepubliczne.

    Nie kumam tego podejścia.

    --
    Pete

  • 132. Data: 2019-04-20 17:59:04
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 20 kwietnia 2019 14:40:00 UTC+2 użytkownik Wojciech Bancer napisał:

    > Dopóki nie zobaczysz rozliczenia za takie pensje, to trudno cokolwiek powiedzieć
    > "co" tam jest zawarte.

    Bez większego znaczenia co tam jest zawarte
    Można po prostu oszacować ile zarabia nauczyciel
    A że tam 13tka, dodatek wiejski itp toz to tez pieniądze są

    > A w ogóle to po co zaglądać innym do kieszeni?
    Są rozbieżności ile zarabiają, inaczej podają nauczyciele inaczej w TVP a inaczej w
    TVN to i zerknąłem jak jest w praktyce

    >Skoro sami
    > twierdzą (znaczna część osób, które protestują), że zarabiają za mało w stosunku
    > do nakładów pracy które ponoszą, to w ramach rozsądku należy to uszanować,

    Zgoda
    > a nie odgórnie krytykować.

    A czy ja kogoś krytykuję?
    Czy napisałem że to co zeznaniach jest to mało czy dużo?

  • 133. Data: 2019-04-20 18:26:50
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 20 kwietnia 2019 15:43:31 UTC+2 użytkownik Pete napisał:

> [...]
    > A mimo to większość rodziców da się pokroić za uwalenie żądań nauczycieli.
    > I dalej będą płacić za korepetycje, kursy albo szkoły niepubliczne.

    Bo może rodzice nie tacy głupi i wiedzą że jak malarz pokojowy podwyżkę dostanie to
    bitwy pod Grunwaldem i tak nie namaluje.

  • 134. Data: 2019-04-20 19:04:40
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-04-20 o 18:26, Kris pisze:

    > Bo może rodzice nie tacy głupi i wiedzą że jak malarz pokojowy podwyżkę dostanie to
    bitwy pod Grunwaldem i tak nie namaluje.

    I to jest głupie podejście.
    Zaoferuj 2x więcej za tę bitwę, to i Matejko przyjdzie z ofertą.
    Ale to wymaga trochę oleju w głowie.

    --
    Pete

  • 135. Data: 2019-04-20 19:12:17
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-04-20 o 17:59, Kris pisze:

    > Bez większego znaczenia co tam jest zawarte
    > Można po prostu oszacować ile zarabia nauczyciel
    > A że tam 13tka, dodatek wiejski itp toz to tez pieniądze są
    Ww. nauczyciel to radny. Jak znam życie, to on nie na 18-tu godzinach
    pensum jedzie, tylko jak to w takich sytuacjach zwykle wygląda - oprócz
    etatu, zapewne ma jeszcze
    a. nadgodziny
    b. SKS-y i inne zajęcia pozalekcyjne
    c. dodatek uznaniowy.

    To mu i 5 brutto wyjdzie.

    Większość jednak według siatki zarabia

    > Są rozbieżności ile zarabiają, inaczej podają nauczyciele inaczej w TVP a inaczej w
    TVN to i zerknąłem jak jest w praktyce

    Wnioski wyciągasz na podstawie jednego przypadku, dodatkowo związanego z
    lokalną polityką. Proszę cię.

    > Zgoda
    >
    > A czy ja kogoś krytykuję?
    > Czy napisałem że to co zeznaniach jest to mało czy dużo?

    Ja ci mogę podać przykład 30tys rocznie. I czy to zmieni twój punkt
    widzenia?

    --
    Pete

  • 136. Data: 2019-04-20 19:48:21
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu sobota, 20 kwietnia 2019 19:12:14 UTC+2 użytkownik Pete napisał:
    itp toz to tez pieniądze są
    > Ww. nauczyciel to radny. Jak znam życie, to on nie na 18-tu godzinach
    > pensum jedzie, tylko jak to w takich sytuacjach zwykle wygląda - oprócz
> [...]

    Mniej więcej tak wychodziło

    > Większość jednak według siatki zarabia

    Tak twierdzisz bo w tvn mówili czy jakieś inne źródło wiarygodne masz
    Bo ja jakiegoś pecha mam skoro 4 których oświadczenia widziałem i jedna która znam
    zarabiają więcej jak siatka
    Ja bym zaryzykował stwierdzenie ze mało który wg siatki zarabia.

    > Wnioski wyciągasz na podstawie jednego przypadku,

    4+1 dla ścisłości
    >dodatkowo związanego z
    > lokalną polityką. Proszę cię.
    Nawet nie wiem czy z opozycji czy z od rządzących na danym terenie oni byli
    Z polityką to póki co Broniarz się związał i wciągnął w to nauczycieli

    Jakie wnioski?
    Podałem tylko fakty a wnioski to Ty pewnie z tego wyciągasz

    > Ja ci mogę podać przykład 30tys rocznie.

    No i ok

    >I czy to zmieni twój punkt widzenia?

    A jaki mam punkt widzenia?

  • 137. Data: 2019-04-20 20:12:00
    Od: ń <k...@t...sie>

    Akurat w Niemczech nauczyciele to jedna z najwyższych grup zawodowych, w świecie.

    -----

  • 138. Data: 2019-04-20 20:15:00
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2019-04-20 o 19:48, Kris pisze:
    > W dniu sobota, 20 kwietnia 2019 19:12:14 UTC+2 użytkownik Pete napisał:
    > itp toz to tez pieniądze są

    > Mniej więcej tak wychodziło

    > Tak twierdzisz bo w tvn mówili czy jakieś inne źródło wiarygodne masz

    mam

    > Bo ja jakiegoś pecha mam skoro 4 których oświadczenia widziałem i jedna która znam
    zarabiają więcej jak siatka
    > Ja bym zaryzykował stwierdzenie ze mało który wg siatki zarabia.

    Każdemu belfrowi się trafią godziny ponadwymiarowe np. zastępstwa
    za chorego kolegę.
    Ale żeby zarobić 60tys to naprawdę trzeba mieć lokalne układy.
    Uwierz mi, znam temat od podszewki.

    > 4+1 dla ścisłości
    > Nawet nie wiem czy z opozycji czy z od rządzących na danym terenie oni byli
    > Z polityką to póki co Broniarz się związał i wciągnął w to nauczycieli

    Wskaż, który przewodniczący ZZ nie jest politykiem.

    > Jakie wnioski?
    > Podałem tylko fakty a wnioski to Ty pewnie z tego wyciągasz

    Proszę, nie odwracaj kota ogonem. Sam stwierdziłeś, że na podstawie
    oświadczeń widać że nauczyciele nie zarabiają tyle ile podają w TVNie.

    > No i ok

    > A jaki mam punkt widzenia?

    Poczytaj swoje wcześniejsze posty.
    --
    Pete

  • 139. Data: 2019-04-20 20:17:13
    Od: ń <k...@t...sie>

    To dlaczego do pracy szuka Lidl i Biedronka, a nie szkoły?
    Znasz regułę popytu i podaży?
    Chcesz co piątek i sobota zamykać sklep o 22:00 i jeszcze rozłożyć towar na jutro?

    -----
    > No to patrzymy, stawki za 2018 (lidl i biedronka):
    [...]

  • 140. Data: 2019-04-20 20:59:47
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    ń <k...@t...sie> writes:

    > To dlaczego do pracy szuka Lidl i Biedronka, a nie szkoły?

    Jak to szkoły nie szukają?
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    There cannot be a crisis next week. My schedule is already full.