  • 121. Data: 2019-04-19 23:58:24
    Temat: Re: OFE - decydujące starcie
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Fri, 19 Apr 2019 10:28:29 +0200, w
    <s...@p...org>, Wojciech Bancer
    <w...@g...com> napisał(-a):

    > Po tej publikacji oburzeni nauczycieli odezwali się do nas podając swoją
    > wersję płac jakie otrzymują. Tak to wygląda, według relacji nauczycieli
    > z którymi rozmawialiśmy.
    >
    > Przykłady:
    > - nauczyciel stażysta - 2538 zł brutto
    > - nauczyciel kontraktowy - 2611 zł brutto
    > - nauczyciel mianowany - 2965 zł brutto
    > - nauczyciel dyplomowany - 3483 zł brutto

    A to chyba była jakaś podwyżka, bo stażysta zarabiał 2200 czy 2300 zł brutto.

    > ---
    >
    > więc masz słowo, przeciw słowu.
    > Dopóki urzędnik nie przedstawi danych źródłowych i metodologii,
    > to takie dane sobie można w buty wsadzić.

    A jakie słowo przeciw słowu, on zwyczajnie kłamie. Te podstawy są zapisane w
    ustawie (czy rozporządzeniu) i są powszechnie dostępne. Ale nie chce mi się
    szukać.

  • 122. Data: 2019-04-20 08:30:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 19 Apr 2019 23:58:24 +0200, r...@k...pl napisał(a):
    > Fri, 19 Apr 2019 10:28:29 +0200, w
    > <s...@p...org>, Wojciech Bancer

    > A to chyba była jakaś podwyżka, bo stażysta zarabiał 2200 czy 2300 zł brutto.

    Chyba bylo, bo przeciez Szydlo zaczela od tego ilez to rzad PiS
    nauczycielom juz dał.

    > A jakie słowo przeciw słowu, on zwyczajnie kłamie. Te podstawy są zapisane w
    > ustawie (czy rozporządzeniu) i są powszechnie dostępne. Ale nie chce mi się
    > szukać.

    Tylko potem sie okazuje, ze sa dodatki, premie, nagrody, nadgodziny
    ... w swietlicy.

    http://gminaswierklaniec.pl/wiadomosci/radny-nauczyc
    iel/

    5000 zl to netto, brutto, czy z ktorej ustawy ?

    J.

  • 123. Data: 2019-04-20 11:16:41
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Thu, 18 Apr 2019 15:23:15 +0200, Wojciech Bancer wrote:

    > Nie wiem czy to będzie dokładnie 22, 23, 25, czy 10, 5, 15.
    > Rzecz w tym, że w tym czasie nie znajdzie innej pracy "na pełny etat"
    > za godne pieniądze.
    >
    > A skoro tak, to:
    >
    > * albo będą zarabiać na tyle, by nie musieć dorabiać (i nieistotne czy za 18,
    > czy 22, czy 30 godzin "pensum")
    > * albo będą musieli dorabiać, co efektywmnie zmniejszy jakość usług świadczonych
    > w źródle głównym
    >
    > I serio, wszelkie próby udowadniania że przecież "na godzinę zarabaiają w chuj"
    > nie jest rozwiązaniem problemu.

    Ja im kasy nie wytykam, mają owszem mało i powinni mieć więcej, ale powinni
    siedzieć te 8h w szkole i być w zasięgu, czy to ucznia czy rodzica czy
    kogokolwiek. Chciałem kiedyś porozmawiać z nauczycielką j. polskiego mojego
    dziecięcia, trzy razy odwiedzałem szkołę w różnych porach i ani razu jej
    nie zastałem. Owszem, niech zarabnia więcej, ale niech nie będzie
    nieuchwytna.

    > Zdaje się że Łokietek wyleciał:
    > http://www.edziecko.pl/Junior/7,160035,24536503,ojci
    ec-przejrzal-podrecznik-do-historii-z-podstawowki-z-
    nonszalancja.html

    > Ale nie o tym mówi podstawa programowa, tylko o tym co ma opanować
    > w danym roku uczeń. A to się może dowolnie zmieniać.

    Przeczytałem artykuł i uważam, że to bicie piany. Jest dokładnie tak jak
    odpowiedział MEN. W czartej klasie lecą po łebkach, potem jest szczegółowo.
    Ma to sens. Z miesiąc temu w piątej klasie moja pociecha przerabiała
    podział dzielnicowy, zatem nikt nic pod dywan nie zamiata.

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 124. Data: 2019-04-20 12:09:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu piątek, 19 kwietnia 2019 10:28:36 UTC+2 użytkownik Wojciech Bancer napisał:

    > Nic, podobnie jak Tobie nic nie daje zaglądanie do PITów nauczycieli.

    Czytając tą dyskusję pokusiłem się poszukać oświadczeń majątkowych nauczycieli
    Udało mi się znaleźć 4 szt i z kalkulatora mi wychodzi ze w żadnym z tych przypadków
    średnia miesięczna netto nie była poniżej 3 tys
    Kolejny przypadek- koleżanka mojej żony- nauczycielka WF. Kilka lat temu zaczęła
    pracę, później przerwa bo urodzenie dziecka itp, teraz dostała pracę w szkole na wsi
    8km od miasta gdzie mieszkamy
    Pita nie widziałem ale żonie mówiła że 3,5tys na rękę ma. Pewnie jakiś dodatek
    "wiejski" w tym jest itp ale to raczej realna kasa.

  • 125. Data: 2019-04-20 12:16:56
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 17 kwietnia 2019 23:34:51 UTC+2 użytkownik r...@k...pl napisał:

    > I szkoła zagraniczna to nie jest cofanie się w rozwoju tak jak od 3 lat szkoła
    > polska.

    A czemu od 3 lat?
    Nauczycieli od nastu już lat wszelkie rządy ignorowały
    I straszną obłuda jest jak resztki ośmiornicożerców teraz strajk nauczycieli
    popierają i ich "wspierają" obiecując im złote góry. A przecież jeszcze niecałe 4
    lata temu mogli nauczycielom pomóc.

    > Ale taką drogę obatele wybrali przy urnie.

    Między innymi i nauczyciele. A teraz dali się uwikłać w polityczną zadymę
    Słabo to świadczy o poziomie tych co nasze dzieci uczą.

  • 126. Data: 2019-04-20 13:41:30
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 20 Apr 2019 03:09:56 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

> [...]
    > Pita nie widziałem ale żonie mówiła że 3,5tys na rękę ma. Pewnie jakiś dodatek
    "wiejski" w tym jest itp ale to raczej realna kasa.

    Ale odlicz jakies 300km./mc, tak powiedzmy z 300 zl.

    No ale dodaj ulge w pit :-)

    J.

  • 127. Data: 2019-04-20 13:50:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 20 Apr 2019 03:16:56 -0700 (PDT), Kris napisał(a):

> [...]
    popierają i ich "wspierają" obiecując im złote góry. A przecież jeszcze niecałe 4

    Ale nauczyciele wtedy nie strajkowali (?).

    Teraz cos mowili, ze po PiS zastali pensje male, dogadali sie ze
    zwiazkami, podnosili.
    Ile w tym prawdy ... polityk jak wiadomo - jak mowi, to klamie.
    Potem wiadomo - kryzys przyszedl, zarobki realne spadly, ale
    wszystkim, to i strajkowac nie bylo o co.

    Pod koniec kadencji srednia poszla w gore, PiS znow trafil w
    koniunkture gospodarcza, to i nauczycielom sie nalezy.
    Ale nie w/g PiS.

    > Między innymi i nauczyciele. A teraz dali się uwikłać w polityczną zadymę
    > Słabo to świadczy o poziomie tych co nasze dzieci uczą.

    No ale jak im teraz, przed wyborami, nie dadza, to kiedy ?

    J.

  • 128. Data: 2019-04-20 14:39:43
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-04-20, Kris <k...@g...com> wrote:

    [...]

> [...]
    > Pita nie widziałem ale żonie mówiła że 3,5tys na rękę ma. Pewnie jakiś dodatek
    > "wiejski" w tym jest itp ale to raczej realna kasa.

    Dopóki nie zobaczysz rozliczenia za takie pensje, to trudno cokolwiek powiedzieć
    "co" tam jest zawarte. A w ogóle to po co zaglądać innym do kieszeni? Skoro sami
    twierdzą (znaczna część osób, które protestują), że zarabiają za mało w stosunku
    do nakładów pracy które ponoszą, to w ramach rozsądku należy to uszanować,
    a nie odgórnie krytykować.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 129. Data: 2019-04-20 14:43:12
    Od: Wojciech Bancer <w...@g...com>

    On 2019-04-20, Roman Tyczka <n...@b...no> wrote:

    [...]

    > Ja im kasy nie wytykam, mają owszem mało i powinni mieć więcej, ale powinni
    > siedzieć te 8h w szkole i być w zasięgu, czy to ucznia czy rodzica czy
    > kogokolwiek.

    Szkoły na to nie są przygotowane. Tak po prostu.
    I na to też nie ma pieniędzy. Ten argument to może i niektórzy
    rodzice wysuwają, ale nigdy nie jest to postulat rządowy.

> [...]
    > dziecięcia, trzy razy odwiedzałem szkołę w różnych porach i ani
    > razu jej nie zastałem. Owszem, niech zarabnia więcej, ale niech

    No patrz. A ja ze swoją się umówiłem mailem i podjechałem w umówionym
    terminie. *Magia*.

    --
    Wojciech Bańcer
    w...@g...com

  • 130. Data: 2019-04-20 15:22:41
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 20 Apr 2019 14:39:43 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):
> [...]
    > do nakładów pracy które ponoszą, to w ramach rozsądku należy to uszanować,

    Uszanowac poglady moze i nalezy, ale zaplacic to niekoniecznie.

    Dyrektorki z NBP, jakby stwierdzily, ze za malo zarabiaja, to tez
    nalezy zaraz nagrodzic, bo poglady trzeba szanowac ? :-)

    A rzad uwaza, ze wiecej im sie nie nalezy - uszanuj i ten poglad :-P

    J.