  • 191. Data: 2019-04-23 13:08:03
    Temat: Re: OFE - decydujące starcie
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 23 Apr 2019 03:48:56 -0700 (PDT), w
    <2...@g...c
    om>, Kris
    <k...@g...com> napisał(-a):

    > Wszędzie spisek węszysz
    > Zdziwisz się ale nie oglądałem TVPis.
    > TVNu też nie oglądałem przez kilka dni
    > W internetach przeczytałem
    > I Twoja teoria spiskowa poszła się ....

    To zmień źródła te internetowe, a z ciekawości podaj link.

  • 192. Data: 2019-04-23 13:10:06
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-04-23 o 13:06, gosc pisze:

    > Nie wiesz ile ludzi w tym sklepie żyje z podatków.
    > Oni nie płacą podatków.
    > https://www.youtube.com/watch?v=wKm2nQhcV20

    Jak nie umiesz odpowiedzieć w paru konkretnych zdaniach, to daruj sobie.

    --
    Liwiusz

  • 193. Data: 2019-04-23 13:12:03
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-04-23 o 13:07, r...@k...pl pisze:

    > No patrz, a w Grecji nie zabanglała twoja teoria (i w innych socjalistycznych
    > krajach takoż).

    To nie teoria, tylko prosta obserwacja matematyczno-podatkowa. Jeśli
    uważasz, że coś nie zabanglało, to pewnie źle obserwujesz, albo wręcz
    czynisz złe założenia (na przykład takie, że socjalizm zbankrutował, bo
    ludzie byli bogaci i nie płacili podatków).

    --
    Liwiusz

  • 194. Data: 2019-04-23 13:28:56
    Od: gosc <t...@z...com>

    Liwiusz wrote:
    > Jak nie umiesz odpowiedzieć w paru konkretnych zdaniach, to daruj sobie.

    Odpisałem w dwóch konkretnych zdaniach plus rozwinięcie w filmie.
    Jeśli nie umiesz czytać to daruj sobie.

  • 195. Data: 2019-04-23 13:44:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-04-23 o 13:28, gosc pisze:

    > Odpisałem w dwóch konkretnych zdaniach

    Nie napisałeś niczego konkretnego, to, że nie wiem, ile osób w tym
    sklepie żyje z podatków (cokolwiek to znaczy) nie zmienia faktu, że
    podatki płaci się także podczas zakupów. Jeśli ktoś płaci w sklepie
    pieniędzmi otrzymanymi od rządu, to tym bardziej potwierdza tezę, że
    wydatki rządu wracają do rządu.

    > plus rozwinięcie w filmie.

    To grupa dyskusyjna, a nie jakiś klub youtube. Jakbym miał oglądać
    wszystko, co jacyś oszołomy linkują w internecie, to by mi doby nie
    starczyło.

    > Jeśli nie umiesz czytać to daruj sobie.

    Sęk w tym, że niestety umiem czytać i tu jest problem w komunikacji z toną.

    --
    Liwiusz

  • 196. Data: 2019-04-23 13:46:32
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 23 kwietnia 2019 13:10:02 UTC+2 użytkownik r...@k...pl napisał:
    > Tue, 23 Apr 2019 03:48:56 -0700 (PDT), w
    > <2...@g...c
    om>, Kris

    > To zmień źródła te internetowe, a z ciekawości podaj link.

    Wpisz w google "opozycja wzywa do zakończeniu strajku" czy coś w ten deseń.
    Albo co tam się będziesz męczył szukaniem- podaj wersję niezmanipulowana.

  • 197. Data: 2019-04-23 14:19:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-04-23 o 12:34, J.F. pisze:

    >Czyli jednak za te pieniądze mamy dobrych nauczycieli, czy nie mamy,
    >bo już się pogubiłem. Skoro mamy, to po co dawać podwyżki?

    Jedni lepsi, drudzy gorsi, a jak place beda za niskie to:
    -ci dobrzy odejda,
    -albo nie przyjda,
    -albo sobie powiedza, ze jaka placa taka praca,

    -no i w koncu strajk zrobia, a jak spoleczenstwo uwierzy, ze za malo
    zarabiaja, to wybory przegrasz :-)

    >Po pierwsze - stawiamy ultimatum - koniec strajku za 2 dni.
    >Po drugie - kto będzie strajkował dalej, do zwolnienia.
    >(punkt 1 i 2 to wszystko, co komunikujemy na chwilę obecną).

    A mozna tak ?
    Jakies prawo mamy, postsolidarnosciowe :-)
    Strajk przeprowadzony zgodnie z ustawa :-)

    A po drugie - teraz ponoc rynek pracownika ... i kogo zatrudnisz, jak
    wszystkich wyrzucisz.

    A co zrobisz we wrzesniu ?
    Bo oni nie tacy calkiem glupi - teraz wroca, wezma co im sie nalezy za
    wakacje, i postawia ci ultimatum 1 wrzesnia - podwyzki za dwa dni,
    albo wypierdalasz.
    A to rok wyborczy :-)

    >Po trzecie - na zwolnionych dobieramy nowych.
    >Po czwarte - dajemy im te powiedzmy 500zł do podstawy więcej (realnie
    >będzie więcej, bo podstawa do tylko podstawa). Albo niech nawet mają
    >1000zł do podstawy, tyle że znosimy kartę nauczyciela.
    >I mamy po strajku. Ci, którym znudziła się praca nauczyciela, nie
    >pracują. Co do samej jakości - to systemowo niewiele się zrobi, tutaj
    >jest pole do działania dla dyrektorów i nauczyc

    Ale czy masz odpowiednio duzo studentow i policjantow, zeby wakaty
    obsadzic ?
    Bo wyborcom sie niekoniecznie spodoba, ze dzieci szkoly nie maja.

    A starzy nauczyciele ... no coz, tez moga powiedziec, ze bez karty
    nauczyciela, to 500 nie wystarczy ...

    Mlodych, to moze jeszcze mieszkaniem przyciagniesz, ale Mieszkanie+ to
    tez pieniadze :-)

    I po co bylo wprowadzac jezyki obce od szkoly ? :-)

    J.

  • 198. Data: 2019-04-23 14:38:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2019-04-23 o 14:19, J.F. pisze:

    > Jedni lepsi, drudzy gorsi, a jak place beda za niskie to:
    > -ci dobrzy odejda,
    > -albo nie przyjda,
    > -albo sobie powiedza, ze jaka placa taka praca,

    Skąd się zatem wzięli ci dobzi, skoro mieli już dawno "odejść, nie
    przyjść lub olać"?

    > -no i w koncu strajk zrobia, a jak spoleczenstwo uwierzy, ze za malo
    > zarabiaja, to wybory przegrasz :-)

    Strajk przegrali. Każdy kolejny tydzień strajku uświadamia rodzicom, że
    nauczyciele nie są tak potrzebni, jak się to wydawało. Trwa już 2
    tygodnie, świat się nie zawalił, dzieci mają labę, już nawet groźby
    nieklasyfikacji rodziców nie przerażają. W tym całym bałaganie to już
    nie będzie ich problem (tak jak z pożyczką 100zł i milion, gdzie 100zł
    to problem dłużnika, a milion, to problem banku). Na miejscu rządu
    olałbym nauczycieli tak, aby obudzili się w ręką w nocniku przed
    wakacjami, wszyscy strajkujący WON, a od nowego roku wszyscy zwolnieni
    do wymiany, i nawet podwyżkę bym dał, aby sprowokować tę "mityczną"
    selekcję pozytywną.

    > A mozna tak ?
    > Jakies prawo mamy, postsolidarnosciowe :-)
    > Strajk przeprowadzony zgodnie z ustawa :-)

    To jest wojna, niektóre prawa powinno się wówczas zawiesić.

    > A po drugie - teraz ponoc rynek pracownika ... i kogo zatrudnisz, jak
    > wszystkich wyrzucisz.

    Tych lepszych, co to niby nie przyszli, albo odeszli.

> [...]
    > Bo oni nie tacy calkiem glupi - teraz wroca, wezma co im sie nalezy za
    > wakacje, i postawia ci ultimatum 1 wrzesnia - podwyzki za dwa dni, albo

    Wtedy to już nawet najspokojniejsi rodzice ich widłami pogonią.

    --
    Liwiusz

  • 199. Data: 2019-04-23 15:10:47
    Od: gosc <t...@z...com>

    Liwiusz wrote:
> [...]
    > podatki płaci się także podczas zakupów. Jeśli ktoś płaci w sklepie
    > pieniędzmi otrzymanymi od rządu, to tym bardziej potwierdza tezę, że

    Napisałem konkretnie.
    Widocznie masz problem ze zrozumieniem tekstu.
    Nie każdy w sklepie płaci podatki.
    Jest grupa ludzi, którzy nie płacą podatków.
    Oni żyją z nich.
    Wydatki rządu nie muszą w ogóle trafiać do rządu.
    Wystarczy, że rząd wyda kasę np. na budowę torów, a tory wybuduje
    firma z Włoch.
    Wystarczy, że dzieciak wyda 500+ na zakupy w chińskim portalu.
    Wystarczy, że nauczyciele wyjadą na wycieczki do Grecji.
    Wystarczy, że politycy łykną sobie holenderskiego Heinekena.
    Za takie wydatki płacą tylko i wyłącznie podatnicy.

    > Sęk w tym, że niestety umiem czytać i tu jest problem w komunikacji z toną.

    Czytać to nie wszystko.
    Należy jeszcze rozumieć to co się czyta.
    Tu jest ten problem.

  • 200. Data: 2019-04-23 15:21:15
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "gosc" napisał w wiadomości grup
    pl...
    Liwiusz wrote:

    >Napisałem konkretnie.
    >Widocznie masz problem ze zrozumieniem tekstu.
    >Nie każdy w sklepie płaci podatki.
    >Jest grupa ludzi, którzy nie płacą podatków.
    >Oni żyją z nich.

    Zyja, ale i placa

    >Wydatki rządu nie muszą w ogóle trafiać do rządu.
    >Wystarczy, że rząd wyda kasę np. na budowę torów, a tory wybuduje
    >firma z Włoch.

    Ale VAT musi zaplacic.

    Poza tym tory, beton, pracownicy - sporo ta wloska firma zostawi w
    Polsce.

    >Wystarczy, że dzieciak wyda 500+ na zakupy w chińskim portalu.

    To moze byc ... dopoki go celnicy nie przylapia :-)

    >Wystarczy, że nauczyciele wyjadą na wycieczki do Grecji.

    Sprawdzic jak to VAT przy wycieczkach.

    >Wystarczy, że politycy łykną sobie holenderskiego Heinekena.

    Ale w Holandii łykna, czy w Polsce ?
    Bo w piwie to i VAT, i akcyza - niech pija jak najwiecej

    A Heineken moze byc z Zywca, z Warki ...

    J.