  • 21. Data: 2017-01-15 19:27:37
    Temat: Re: Nowy atak
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 15 stycznia 2017 18:45:00 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > A jednak ... mam wrazenie, ze ilosc tych atakow, wymierzonych
    > konkretnie w mbank, rosnie.

    Myślę że liczba ataków na Bank ***** w Pcimiu Dolnym była by porównywalna.
    Gdyby tylko ten Bank w Pcimiu prowadził porównywalną ilość kont online(ekont)

  • 22. Data: 2017-01-15 19:30:38
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 15 stycznia 2017 18:55:30 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:

    > Ale nadal sie moga pochwalic anonimowo.
    > Co prawda moga sie nie chciec chwalic wlasna glupota ...

    Fajnie się z Tobą gada bo zadajesz pytania(bez "?" co prawda) i sam Sobie sensownie
    na nie odpowiadasz;)

  • 23. Data: 2017-01-15 20:40:47
    Od: Roman Tyczka <n...@b...no>

    On Sat, 14 Jan 2017 21:08:35 +0100, Pete wrote:

> [...]
    alny/post,7550,zlosliwe-oprogramowanie-generujace-fa
    lszywy-komunikat-systemowy.html

    > do tego wystarczy sandbox winndowsowy
    >
    > C:\Users\piotr>bash --version
    > GNU bash, wersja 4.3.11(1)-release (x86_64-pc-linux-gnu)
    > Copyright (C) 2013 Free Software Foundation, Inc.
    > Licencja GPLv3+: GNU GPL wersja 3 lub późniejsza
    > <http://gnu.org/licenses/gpl.html>
    >
    > This is free software; you are free to change and redistribute it.
    > There is NO WARRANTY, to the extent permitted by law.
    >
    > C:\Users\piotr>bash firefox --version
    > Mozilla Firefox 50.1.0

    Czekaj... że jest bash w Win10 to wiem, ale czy rzeczywiście tak jak
    pokazałeś odpalasz w sandboxie? System plików w tym bashu jest odcięty od
    reszty systemu?

    --
    pozdrawiam
    Roman Tyczka

  • 24. Data: 2017-01-15 21:30:46
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-01-15 o 20:40, Roman Tyczka pisze:

> [...]
    >
    > Czekaj... że jest bash w Win10 to wiem, ale czy rzeczywiście tak jak
    > pokazałeś odpalasz w sandboxie? System plików w tym bashu jest odcięty od

    Eeee, nie.
    Jak najbardziej jest dostęp do filesystemu Win. W zasadzie po to ten WLS
    powstał.

    --
    Pete

  • 25. Data: 2017-01-16 11:43:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    napisał:

    >Myślę że liczba ataków na Bank ***** w Pcimiu Dolnym była by
    >porównywalna.
    >Gdyby tylko ten Bank w Pcimiu prowadził porównywalną ilość kont
    >online(ekont)

    Bardzo mozliwe - zasada w koncu ta sama obowiazuje - znalezc sposob,
    najlepiej na duzy bank.

    J.

  • 26. Data: 2017-01-16 11:44:02
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:
    >Rozumiem że to sarkazm.

    Teraz sarkazm, a za pol roku to kto wie jak bedzie :-)

    Podobne ubezpieczenie do kart juz od dawna oferuja ...

    J.

  • 27. Data: 2017-01-16 16:33:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "janek z pola" napisał w wiadomości grup
    Kris wrote:

    >Myślę, że jest to skala kilkunastu tysięcy złotych dziennie per bank
    >na
    >szkodę kilku klientów - średnio.

    srednio.
    Bo to raczej leci "akcyjnie" - jest dziura, jest kradziez, sa
    zgloszenia, bank analizuje - i stosowne ostrzezenie na swoim www
    stawia.
    I ilosc spada i trzeba kolejna dziure wyszukac.

    Tak swoja droga - jak juz mamy przegladarke klienta pod kontrola ...
    to moze by zablokowac wyswietlanie ostrzezenia ?

    >Pewnie się trafiają klienci z większymi saldami, ale to pewnie
    >rzadziej.

    Sa tez rozne limity.
    Tym niemniej jak sie ktos loguje "raz na miesiac", to moze byc
    problem.

    J.

  • 28. Data: 2017-01-16 19:54:06
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > Teraz sarkazm, a za pol roku to kto wie jak bedzie :-)
    >
    > Podobne ubezpieczenie do kart juz od dawna oferuja ...

    Owszem, ale tam pokrywa to ew. skutki działań klienta (fizycznie
    zgubiona/skradziona/itp. karta). Jeśli do fraudu doszło bez utraty karty
    (i bez jakiegoś rażącego działania klienta), to - teoretycznie
    przynajmniej - bank odpowiada za to bez potrzeby posiadania żadnego
    "ubezpieczenia".

    Natomiast "włamania na konto" mogą powstać także z winy banku (przy czym
    klient może nie być w stanie tego dowieść), także z powodu umyślnego
    działania banku lub jego pracowników. To bank jest także "autorem"
    systemu dostępu do konta, a klient nie ma na to żadnego wpływu. Jeśli
    system posiada dziury (możliwe ekonomicznie do "eksploatacji"), to niech
    bank jest załata - przecież wiadomo że może to zrobić (także w sposób
    sensowny ekonomicznie).
    --
    Krzysztof Hałasa

  • 29. Data: 2017-01-16 20:53:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:
    [...]
> [...]
    >niech
    >bank jest załata - przecież wiadomo że może to zrobić (także w sposób

    No ale tu w zasadzie to nie bank ma dziury, tylko komputer klienta.

    Bank musialby zrezygnowac z przegladarki ... no moglby napisac
    program, ale program tez cudze oprogramowanie moze zhackowac ...
    tablety ma bank rozdawac, z programem do obslugi konta i bez
    mozliwosci instalacji innych programow ?
    No jest to jakis pomysl.

    W sumie, to obecne zabezpieczenie przez haslo SMS jest w miare dobre,
    tylko klient musi je czytac ... no i telefon miec bez dziur.
    Telefon w sumie moglby mbank dawac, okrojony tylko do odczytu SMS :-)

    J.

  • 30. Data: 2017-01-17 01:43:18
    Od: janek z pola <a...@e...pl>

    Krzysztof Halasa wrote:

    [...]

> [...]
    > system posiada dziury (możliwe ekonomicznie do "eksploatacji"), to niech
    > bank jest załata - przecież wiadomo że może to zrobić (także w sposób

    To samo co napisałeś o dostępnie do konta dotyczy też kart - tam też jest
    system obsługiwany przez bank i jego pracowników?

    Jeżeli ktoś uważa, że jakaś Karyna bez żadnego wykształcenia może sobie na
    swoim komputerze - bez ochrony antywirusowej i niełatanym regulanie -
    pozwolić na zainstalowanie wirusa, podać mu numer komórki, tam zainstalować
    wirusa na Androida, a potem dać się okraść dzięki złamania tych podstawowych
    zasad bezpieczeństwa (to jest prawdziwy case klient kontra mBank), a potem
    iść do sądu i sądownie wygrać i zmusić bank do zwrotu setek tysięcy złotych
    (ten sam case sądowy), to jest - moim zdaniem - zwykłym debilem o poziomie
    intelektualnym tejże Karyny.

    Ogólnie głupotą jest w dzisiejszych czasach, że sąd przyklaskuje dowolnie
    głupiemu działaniu klienta (łamanie podstawowych zasad, jak np. zezwolenie
    na zainstalowanie aplikacji na telefonie oraz samodzielne zainstalowanie
    wirusa na komputerze) i rozstrzyga, że to bank ma się zabezpieczyć
    odpowiednio? Tylko jak? Skoro głupi klient i tak każde zabezpieczenie jest w
    stanie obejść.

    --
    Wysłane z pola.