  • 1. Data: 2017-01-13 17:34:45
    Temat: przelew do niemiec
    Od: niepełnosprawny intelektualnie 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    jak w mBanku przelać na niemieckie konto eurosy?

    mam taki numer konta: IBAN: DE304016005000....................

    jak go wpisuję to pojawiają mi się dwa przyciski SWIFT

    nie chciałbym umoczyć, może mi Ktoś powiedzieć jak poprawnie wykonać
    przelew?

  • 2. Data: 2017-01-20 13:33:59
    Temat: Re: przelew do niemiec
    Od: MrMrooz <z...@g...pl>

    W dniu piątek, 13 stycznia 2017 17:34:54 UTC+1 użytkownik niepełnosprawny
    intelektualnie 'POPIS/EU napisał:
> [...]
    >
    > jak go wpisuję to pojawiają mi się dwa przyciski SWIFT
    >
    > nie chciałbym umoczyć, może mi Ktoś powiedzieć jak poprawnie wykonać
    SOA. U mnie jest 3 przyciski do wyboru: SEPA i 2 x SWIFT. Nawet jak ustawiam przelew
    z eKonta PLN, a walutę wybieram Eur. Ale mam co prawda konto Eur również. Jak zmienię
    konto, z którego przelewam na Eur, to zmienia się tylko opłata za SEPA - z 5 PLN na
    1,18 Eur.

    Dwa SWIFTy do wyboru mam tylko w sytuacji, jak wybiorę przelew 'na rachunek poza UE'
    Może sprawdź, czy masz wybrany przelew 'na rachunek w Polsce lub UE'. Bo jak
    wybrałeś/aś przelew zagraniczny, to może to traktować jako przelew poza UE.

  • 3. Data: 2017-01-23 21:43:54
    Od: Jer <j...@k...pl>

    W dniu 20.01.2017 o 13:33, MrMrooz pisze:

> [...]
    wybrałeś/aś przelew zagraniczny, to może to traktować jako przelew poza UE.

    Cześć,

    Podepnę się pod temat.

    Czy warto płacić za przelew z konta ekonto w PLN za przelewy na konto
    zagraniczne w Euro, gdzie kurs sprzedaży na dzień dzisiejszy jest w
    Mbank 4,5 PLN?

    Mam tez do wysłania przelew na konto zagraniczne w UE w Euro i
    doktoryzuję się właśnie w kosztach takiego przelewu (jest to raczej
    jednorazowy przypadek na rok).

    mLinia, kiedy zadzwoniłem na nią konsultowała się z wew mlinią:) i po
    tym powiedziała abym założył konto walutowe - darmowe, które sobie
    bedzie istniec za darmo. Teraz się przyda, ale tutaj padło moje pytanie
    - czy jak przeleje srodki z mojego konta PLN na moje konto walutowe w
    Euro to bede mial korzystniejszy kurs? Opowiedz po konsultacjach ze nie
    - taki sam kurs sprzedaży jaki widnieje czyli 4,5 PLN.

    Więc pytanie do Ciebie i innych znawców tej przebiegłości bankierskiej -
    jaki jest sens zakładania tego konta?

    No dobra pomyślałem, założe to konto walutowe i może kupię gdzieś taniej
    poprzez internet to Euro, abym mogł go przelać na nowe konto walutowe w
    Mbanku i zapłacić w koncu przelew ...

    ... Ktoś przetarł ścieżki zdzierstwa i wytyczył lżejsze dla portfela :)

    --
    J.

  • 4. Data: 2017-01-23 22:11:02
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Internetowy kantor aliora - kantor.aliorbank.pl.
    Dobry kurs i przelew wymienionej kasy za darmo (również SEPA poza PL).
    Zakładasz przez net, "podpisujesz się" przelewem, po sesji elixir konto gotowe do
    używania. Potrzebną do wymiany na euro kasę można przelać od razu tym przelewem
    "podpisem", odsyłają z tego bodajże 1gr jako potwierdzenie.
    Login dostajesz w tytule tego potwierdzającego przelewu (albo można logować się
    mailem), hasło przychodzi w sms.
    mBąkowi nie daj się narżńąć ;>
    Oczywiście w kantorze otwórz konto w euro i kup euro, a potem przelew w euro zlecaj z
    konta euro - bo jak zlecisz z konta w PLN to zabulisz jeszcze drożej niż w mBąku !
    Dodatkowo można dostać darmową debetową kartę walutową (musisz tylko raz jej użyć w
    ciągu 6 miesięvy od zamówienia, inaczej pobiorą 15zł).

  • 5. Data: 2017-01-24 17:15:10
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Jer" napisał w wiadomości grup
    >Podepnę się pod temat.
    >Czy warto płacić za przelew z konta ekonto w PLN za przelewy na konto
    >zagraniczne w Euro, gdzie kurs sprzedaży na dzień dzisiejszy jest w
    >Mbank 4,5 PLN?

    Za przelew jak za przelew - tu placisz za przewalutowanie.

    >Mam tez do wysłania przelew na konto zagraniczne w UE w Euro i
    >doktoryzuję się właśnie w kosztach takiego przelewu (jest to raczej
    >jednorazowy przypadek na rok).

    Koszt przelewu SEPA jest raczej nie warty doktoryzowania ... ale jak
    kwota duza, to chyba jednak lepiej zalozyc konto w euro (niekoniecznie
    w mbanku), wymienic za pomoca walutomatu, cinkciarza, alior kantor
    itp, i przelac dopiero euro ...

    J.