  • 1. Data: 2017-01-13 13:33:39
    Temat: Nowy atak
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    https://www.mbank.pl/informacje-dla-klienta/indywidu
    alny/post,7550,zlosliwe-oprogramowanie-generujace-fa
    lszywy-komunikat-systemowy.html

    Coraz bardziej wiarygodne te ataki ... i ciagle zielona klodeczka sie
    swieci.
    Gdyby nie trzy bledy jezykowe, z czego jeden bardzo malutki, to mozna
    by nie zwrocic uwagi.

    Czytac SMS ? Na pewno nie zaszkodzi ... ale na wszelki wypadek
    odkurzyc stary telefon, absolutnie nie smartfon, i tam przelozyc
    karte, bo Androida to zhackuja :-)

    J.

  • 2. Data: 2017-01-14 11:12:28
    Temat: Re: Nowy atak
    Od: Bolko <s...@g...com>

    W dniu piątek, 13 stycznia 2017 13:33:42 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    >
    > Czytac SMS ? Na pewno nie zaszkodzi ... ale na wszelki wypadek
    > odkurzyc stary telefon, absolutnie nie smartfon, i tam przelozyc

    Ja to cały czas mam ochotę zainstalować jakiś dodatkowy system linuxo
    podobny tylko do robienia przelewów.
    Tylko mi się nie chce.

  • 3. Data: 2017-01-14 15:01:07
    Od: "jakson" <j...@e...org>

    > Coraz bardziej wiarygodne te ataki ...

    Zartujesz?
    "SMS uwierzytelniajacy komputer" brzmi rzeczywiscie bardzo wiarygodnie,
    normalnie, i w ogole :)

  • 4. Data: 2017-01-14 21:08:35
    Od: Pete <n...@n...com>

    W dniu 2017-01-14 o 11:12, Bolko pisze:
> [...]
    lszywy-komunikat-systemowy.html

    > Ja to cały czas mam ochotę zainstalować jakiś dodatkowy system linuxo

    do tego wystarczy sandbox winndowsowy

    C:\Users\piotr>bash --version
    GNU bash, wersja 4.3.11(1)-release (x86_64-pc-linux-gnu)
    Copyright (C) 2013 Free Software Foundation, Inc.
    Licencja GPLv3+: GNU GPL wersja 3 lub późniejsza
    <http://gnu.org/licenses/gpl.html>

    This is free software; you are free to change and redistribute it.
    There is NO WARRANTY, to the extent permitted by law.

    C:\Users\piotr>bash firefox --version
    Mozilla Firefox 50.1.0

    --
    Pete

  • 5. Data: 2017-01-14 21:49:55
    Od: Kris <k...@g...com>

> [...]
    alny/post,7550,zlosliwe-oprogramowanie-generujace-fa
    lszywy-komunikat-systemowy.html

    > Coraz bardziej wiarygodne te ataki ... i ciagle

    i ciągle nic większego z tych ataków nie wyszło.
    Podniecasz sie niewiadoma czym;)

  • 6. Data: 2017-01-15 09:07:32
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Kris <k...@g...com> writes:

    alny/post,7550,zlosliwe-oprogramowanie-generujace-fa
    lszywy-komunikat-systemowy.html

    > i ciągle nic większego z tych ataków nie wyszło.
    Zdefiniuj 'nic większego'. Bo parę historii o oskubaniu na kilkaset KPLN
    za pomocą typowego ataku można przeczytać, chyba nawet u Samcika.

    No i raczej należałoby napisać "szersza publika nie wie o niczym
    większym" a nie "nic większego nie wyszło".
    KJ

    --
    http://wolnelektury.pl/wesprzyj/teraz/
    There are no games on this system.

  • 7. Data: 2017-01-15 15:22:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Jan 2017 12:49:55 -0800 (PST), Kris napisał(a):
    alny/post,7550,zlosliwe-oprogramowanie-generujace-fa
    lszywy-komunikat-systemowy.html

    > i ciągle nic większego z tych ataków nie wyszło.
    > Podniecasz sie niewiadoma czym;)

    Nie podniecam, tylko ostrzegam i informuje.

    A czy nic nie wyszlo ... podejrzewam ze wyszlo, skoro ciagle nowe
    wersje powstaja.
    Nie musalo duzo wyjsc - tu milion, tam 100 tys ... zawsze to jakies
    pieniadze. Mbank sie chyba nie chwali.

    Ciekawe, jak potem klienta traktuje ... i jak go sady potraktuja :-)

    Najprostsze byloby zaproponowanie ubezpieczenia, niedrogo, 2zl co
    miesiac, a ktory klient odmowil, to potem sam sobie winien :-)

    J.

  • 8. Data: 2017-01-15 15:38:49
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 14 Jan 2017 15:01:07 +0100, jakson napisał(a):

    > Zartujesz?
    > "SMS uwierzytelniajacy komputer" brzmi rzeczywiscie bardzo wiarygodnie,
    > normalnie, i w ogole :)

    A nie ? W dobie cookie, dodatkowych zabezpieczen, wykrywania zagrozen,
    apki przypisanej do telefonu.
    Nawet jest w tobie wzbudzi czujnosc, to u wielu innych niekoniecznie.

    A przeciez dysponujac taka technologia mozna zadzialac w wielu innych
    miejscach - np poczekac az wyslesz przelew, poprosic o kod z SMS ...
    co zrobisz, jesli przelew byl do odbiorcy zaufanego i nie powinien
    pytac ?

    Na upartych mozna ambitniej "od czasu zdefiniowania odbiorcy zaufanego
    minelo ponad 36 miesiecy, czy chcesz odnowic zaufanie na kolejne 3
    lata?", "na skutek fuzji bankow konto odbiorcy nie jest juz w Banku
    XX, potwierdz, ze chcesz przelac pieniadze do banku ZZ".
    "Bank podniosl polityke bezpieczenstwa i przelewy powyzej 200 zl
    wymagaja dodatkowej autoryzacji.

    J.

  • 9. Data: 2017-01-15 16:51:00
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sat, 14 Jan 2017 02:12:28 -0800 (PST), Bolko napisał(a):

    > Ja to cały czas mam ochotę zainstalować jakiś dodatkowy system linuxo
    > podobny tylko do robienia przelewów.

    Ja natomiast zamierzam przestać chwalić linuksa czy go rozpowszechniać,
    choć sam używam. Dopóki jest marginalny, nikt nie robi na niego
    szkodników :)
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 10. Data: 2017-01-15 17:39:12
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu niedziela, 15 stycznia 2017 15:22:45 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    .

    > A czy nic nie wyszlo ... podejrzewam ze wyszlo, skoro ciagle nowe
    > wersje powstaja.
    > Nie musalo duzo wyjsc - tu milion, tam 100 tys ... zawsze to jakies
    > pieniadze. Mbank sie chyba nie chwali.

    Okradzeni by się pochwalili bez dwóch zdań

    > Ciekawe, jak potem klienta traktuje ... i jak go sady potraktuja :-)
    >
    > Najprostsze byloby zaproponowanie ubezpieczenia, niedrogo, 2zl co
    > miesiac, a ktory klient odmowil, to potem sam sobie winien :-)

    Będzie realny problem to pewnie i w tym kierunku to pójdzie
    Na razie to takie pisanie dla pisania.