  • 1. Data: 2017-01-12 21:38:41
    Temat: Alior-BPH zmiana oferty Alior od 27 marca 2017 dla produktów zaimportowanych z BPH
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    Dziś przyszło na maila, jest też na stronie
    http://www.fuzja.aliorbank.pl/pl/o_banku/informacje-
    o-fuzji/index-3

    Ważne informacje dla Klientów przejętych przez Alior Bank z Banku BPH
    o produktach, obsłudze, systemach funkcjonujących od 27 marca 2017 r.

    Nowe TOiP:
    http://www.fuzja.aliorbank.pl/pl/o_banku/informacje-
    o-fuzji/index-5

    Zmiany cen dla kont i kart debetowych:
    http://www.fuzja.aliorbank.pl/repo/bph/bank/fuzja/do
    c/Wykaz_najwazniejszych_zmian_konta_osobiste_karta_d
    ebetowa.pdf

    To co mnie interesowało - konto:
    było: Lubię to! Konto, Opłata miesięczna: 0 zł
    będzie: Konto Internetowe, Opłata miesięczna: 0 zł

    karta debetowa do w/w konta:
    było: wymóg 4 transakcji w miesiącu do zniesienia opłaty
    będzie: wymóg 100 zł obrotu do zniesienia opłaty

    Istotne wycinki z całości materiału:

    Połączenie działalności operacyjnej i tym samym wprowadzenie
    opisywanych zmian może zostać przesunięte z 27 marca 2017 r. na
    inny termin, nie późniejszy niż 4 maja 2017 r.

    Zostaną nadane nowe numery rachunkom oszczędnościowo-rozliczeniowym,
    oszczędnościowym, lokatom terminowym, rachunkom kredytowym i kartom
    kredytowym. Podkreślamy, że dotychczas stosowane numery rachunków będą
    w dalszym ciągu aktywne przez okres co najmniej 2 lat. Oznacza to, że
    można będzie wpłacać środki na rachunek przy wykorzystaniu zarówno
    starego, jak i nowego numeru rachunku bankowego. W danych przelewów
    wychodzących prezentowany będzie wyłącznie nowy numer rachunku.

    Do systemów Alior Banku zostanie przeniesiona między innymi historia
    Państwa rachunków oraz odbiorcy, zlecenia stałe i szablony płatności.

    Powiadomienia SMS nie zostaną przeniesione automatycznie do bankowości
    internetowej Alior Banku. Prosimy o ich ponowne zdefiniowanie w
    bankowości internetowej Alior Banku, po połączeniu operacyjnym obu
    części Banku.

    3DSecure, czyli autoryzacja płatności w Internecie kodem PIN
    było: Usługa dostępna dla wszystkich transakcji internetowych.
    będzie: Usługa niedostępna od 27.03.2017 r.
    uwagi: Bank korzysta z innych, sprawdzonych form zabezpieczenia
    transakcji kart płatniczych w Internecie.

    Zmianie ulega waluta bazowa, na podstawie której Bank będzie dokonywał
    przeliczenia transakcji wykonanych kartami Mastercard. Walutą dla
    transakcji Mastercard staje się USD (przed zmianą EUR). Sposób
    rozliczenia operacji dokonanych kartami Visa nie ulega zmianie.

    Po połączeniu działalności operacyjnej, będziecie Państwo korzystać z
    bankowości internetowej oraz aplikacji mobilnej Alior Banku, które
    zastąpią bankowość internetową Sez@m oraz aplikację mobilną przejętą z
    Banku BPH.

    Integracja obu części Alior Banku oznacza także zmiany w posiadanych
    dotychczas produktach i usługach. Od dnia połączenia operacyjnego
    zaczną Państwa obowiązywać nowe regulaminy oraz taryfy opłat i
    prowizji.

    Jeżeli powyższe zmiany nie spotkają się z Państwa akceptacją,
    przysługuje Państwu prawo do zgłoszenia sprzeciwu wobec proponowanych
    zmian przed datą ich wejścia w życie. W przypadku zgłoszenia
    sprzeciwu, Państwa umowa wygaśnie dzień przed wejściem w życie zmian.
    Jeżeli nie zgłosicie Państwo sprzeciwu wobec proponowanych zmian,
    uznaje się, że wyrażacie Państwo na nie zgodę. Sprzeciw wraz z
    podaniem sposobu zadysponowania środkami można zgłosić składając
    pisemne oświadczenie w dowolnym oddziale Alior Banku (oznakowanym logo
    Banku BPH lub logo Alior Banku) lub przesłać je na adres
    korespondencyjny Banku.

    Ponadto, przed datą wejścia w życie proponowanych zmian, możecie
    Państwo wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym. Zarówno
    zgłoszenie sprzeciwu wobec zmian, jak i wypowiedzenie umowy nie wiążą
    się z żadnymi opłatami.

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 2. Data: 2017-01-13 12:11:19
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    No to się robi aliorowo.
    Pozakładają nowe rachunki w aliorze, a "stary" BPH zostawią tylko do przyjmowania
    przelewów na stare numery rachunków i automatycznego przekazywania na nowe konta w
    aliorze - więc również wyłączą BPHowski dostęp przez net.

    A co takiego wspaniałego alior proponuje zamiast 3d-secure ?
    W sumie to chciałbym się dowiedzieć, bo debetówkę z kantoru mam.

    Ciekawe, czy karty powymieniają ? Czy dopiero przy końcu ważności, czy wcześniej ? I
    czy visy przetrwają, czy będą zamieniać na mc obowiązkowo (taki numer kiedyś robił
    getout).

  • 3. Data: 2017-01-14 11:17:11
    Od: PP <...@...pl>

    > No to się robi aliorowo.
    Dodatkowo aby ludzie pewnie pozmieniali karty na mastercarda
    wznowienie/wydanie nowej karty visa 10zł.

  • 4. Data: 2017-01-16 09:34:45
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Fri, 13 Jan 2017 03:11:19 -0800 (PST), Dawid Rutkowski
    <d...@w...pl> wrote:

    >A co takiego wspaniałego alior proponuje zamiast 3d-secure ?
    >W sumie to chciałbym się dowiedzieć, bo debetówkę z kantoru mam.
    Wyższą kulturę bezpieczeństwa albo wyższe bezpieczeństwo bankowości.

    Ciekawe jak policzą opłaty a raczej zwolnienie z opłat za debetówki za
    marzec - wg warunków bph czy warunków aliora? A może do 26 marca wg
    bph a od 27 do 31 marca wg aliora?
    Chyba będę musiał 4 transakcje zrobić do 26 marca i na 100 zł
    transakcję 27 marca żeby do 31 marca się rozliczyła.

    WAM