  • 51. Data: 2008-11-16 15:27:28
    Temat: Re: Najlepsza KK dla studenta bez dochodów
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Olgierd pisze:

    > No to jeszcze jedna różnica (między debetówką a kredytową): jak mi skubną
    > kartę to jest różnie z odpowiedzialnością (ale tu też dużo zależy od tego
    > z jakiego to banku karta jest).

    Doprawdy?
    KJ

  • 52. Data: 2008-11-16 15:41:56
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    > http://bankowe.info.pl/2008/10/10/wiecej-wydajemy-gd
    y-nie-widzimy-pieniedzy/
    > http://www.dziennik.pl/nauka/article233759/Uczeni_za
    dbali_o_nasze_portfele.html
    > http://www.wykop.pl/ramka/93903/plac-gotowka-schowaj
    -karty

    Jeśli ktoś jest głupi, zawsze będzie dymany przez mądrzejszych. Obojetnie
    czy ma kartę czy nie. Sposobów na to jest mnóstwo. Przy czym warto zwrócić
    uwagę, iż dla gospodarki jako całości wcalenie jest to złe, bo rośnie
    konsumpcja, szczególnie towarów o charakterze masowym.

    Co do samego zjawiska ciężko powiedzieć na ile jest ono uniwersalne i czy
    przypadkiem nie dotyczy jedynie drobnych kwot, bo żew ogóle zachodzi jest
    raczej niewątpliwe. Równie dobrze można by wysnuwać teorie, że łatwiej się
    wydaje gotówkę, szczególnie monety, bo ludzie dążą aby portfel jak najmniej
    ważył i usiłują się pozbywać końcówek.

    marekz

  • 53. Data: 2008-11-16 16:12:55
    Od: "MarekZ" <m...@i...pl>

    Użytkownik "złodziejpodatków" <e...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:32e5.000004a7.49201db2@newsgate.onet.pl...

    > To tak jak ja. Do czego może słyżyć ( oprócz możliwości noszenia w
    > portfelu )
    > KK z limitem poniżej 5 kPLN ? I dlaczego za możliwość jej noszenia jeszcze
    > musiał bym płacić ?

    Zupełnie nie rozumiem dlaczego nie rozumiesz do czego może służyć KK z
    limitem poniżej 5k. Czy to możliwe żeby mogła słuzyła do płacenia nią? O
    rany, chyba tak!

    marekz

  • 54. Data: 2008-11-16 16:47:06
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2008-11-16, MarekZ <m...@i...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > uwagę, iż dla gospodarki jako całości wcalenie jest to złe, bo rośnie
    > konsumpcja, szczególnie towarów o charakterze masowym.

    To nie jest głupota. Łapanie się na różnego rodzaju sztuczki
    socjotechniczne jest nieuniknione choćbyś niewiem jakim IQ dysponował.
    I arogancją jest sądzić, że jest się na nie w 100% odpornym.

> [...]
    > wydaje gotówkę, szczególnie monety, bo ludzie dążą aby portfel jak najmniej

    No to wysnuj ową teorię. Nie bronię. Tylko ją jeszcze udowodnij. :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 55. Data: 2008-11-16 16:48:13
    Od: Marcin Mokrzycki <m...@p...pl>

    On Sun, 16 Nov 2008 16:27:28 +0100, Kamil Jońca wrote:

    > Doprawdy?

    *Chyba* kredytówkom częściej zdarza się mieć dodatkowe ubezpieczenia
    odpowiedzialności za fraudy.

    --
    Marcin Mokrzycki
    gg:659336 o2:mmokrzycki

  • 56. Data: 2008-11-16 18:48:58
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    "MarekZ" <m...@i...pl> writes:

    > Użytkownik "cef" <c...@i...pl> napisał w wiadomości

    > Myślę, że można przyjąć, że każde 1000 zł wydane KK powoduje
    > oszczędność około 6 zł. z tytułu opóźnienia płatności. Dla

    Fajnie, ale nawet mając nieograniczony limit na kartach (i przy
    założeniu spłacania długu w terminie bezodsetkowym) możemy wydać w
    miesiącu tyle, ile zarobimy.

    Chyba, że chcecie komuś radzić spłacanie długu z drugiej karty... Aż
    do bankructwa.

    MJ

  • 57. Data: 2008-11-16 19:01:35
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    MarekZ wrote:

    > Myślę, że można przyjąć, że każde 1000 zł wydane KK powoduje
    > oszczędność około 6 zł. z tytułu opóźnienia płatności. Dla
    > uproszczenia przyjąłem, że typowy okres bezodsetkowy z jakiego
    > korzysta przeciętny użytkownik karty to 44 dni oraz że bez zbytniego
    > zachodu,czyli bez jakichś dodatkowych kosztów jest w stanie ulokować
    > swoje oszczędności na 5% netto rocznie.

    No ale jak uwzględnisz, że bez specjalnego zachodu będę miał te
    zmniejszające się środki na rachunku bieżącym karty debetowej, ale też na ok
    5% -
    to ten zysk (różnica w stosunku do charakteru rozliczeń KK i debetówki)
    jest jeszcze mniejszy i wyniesie może 1%.

  • 58. Data: 2008-11-16 19:07:02
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Szymon wrote:

    > Powiedzmy, ze mam limit 6000 na dzien dobry (6x1000 pensji) np. w
    > Invest Banku i taki sam np. w Millenium. Ide sobie do Multi i daja mi
    > karte na 14.400 z przeniesienia. Ide do Getina i mam 14.600. Rezygnuje w
    > kart w
    > Invest i Milenium. W dloni mam Getin i Multi. Ide do BPH i daja mi
    > karte z przeniesienia na 30000 i wedruje z nia do Aliora i chce
    > 39000. Procedure mozna powtarzac.
    > Efekt... pierwotnie mialem karty na 12000, a spokojnie do 100.000
    > limit mozna zrobic w ten sposob. "Wyhamuje" z przenosinami majac
    > zlota i srebrna w Aliorze i Getinie.

    Nie znam procedur bakowych, ale podejrzewam, że przy limitach rzedu
    30 000 bank zacznie się baczniej przyglądać historii spłat i charakterowi
    obrotu na karcie
    i dodatkowo może chcieć się podeprzeć kwitami dotyczącymi dochodu i tu
    procedura
    napompowania limitu do 100 tys choć jest teoretycznie możliwa i legalna, to
    może się nie udać.

    Chętnie przeczytam wypowiedzi osób, którym udało się w ten sposób
    uzyskać limit 100 tys.

  • 59. Data: 2008-11-16 20:21:57
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sun, 16 Nov 2008 16:27:28 +0100, Kamil Jońca napisał(a):

    > Doprawdy?

    'W przypadku utraty karty, Bank przejmuje odpowiedzialność za transakcje
    bez użycia PIN dokonane bez Twojej wiedzy i zgody, nawet do 72 godzin
    *przed* zgłoszeniem. Dotyczy to zarówno kart ze zdjęciem, jak i bez
    zdjęcia. Bank pokrywa w całości straty posiadacza karty wynikłe z
    nieautoryzowanego użycia.'

    Pokaż mi debetówkę z takim zakresem ochrony. Za darmo.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 60. Data: 2008-11-16 20:24:21
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Sun, 16 Nov 2008 16:24:21 +0100, Wojciech Bancer napisał(a):

    > http://www.wykop.pl/ramka/93903/plac-gotowka-schowaj
    -karty

    > Ja stawiam, że jego potencjalny zarobek to nie te 5%.

    Ja stawiam, że wyciągając 'ze ściany' 1000 złotych można być o wiele
    prędzej o wiele bardziej w plecy.

    BTW naiwnością jest myśleć, że ta kasa jest ze ściany... ale to już inna
    sprawa.