  • 11. Data: 2002-01-23 23:08:55
    Temat: Re: Multiport - opinie
    Od: <t...@p...onet.pl>

    "Andrzej 'Kaszpir' Kaźmirowski" <k...@k...waw.pl> napisał(a):
    > Cala moja znajomosc z Multibankiem opiera sie glownie na ogladaniu ich stron
    > www. W koncu to bank od poczatku internetowy.
    >
    > Poruszalem juz watek o braku informacji na temat ograniczen wynikajacych z
    > korzystania z netkarty, a teraz mam pretensje do banku, ze nie ma informacji
    > o ograniczeniach dotyczacych firm. Nic nie tlumaczy nie podawania informacji
    > na temat ograniczen. To nieeleganckie i nierzetelne w stosunku do klientow.

    "MultiKonto Business Class to rachunek bieżący dla osób fizycznych prowadzących
    działalność gospodarczą, przedstawicieli wolnych zawodów i spółek cywilnych."
    ze strony http://www.multibank.pl/biznes/multikonto.jhtml

    pozdrawiam
    thewind

  • 12. Data: 2002-01-24 07:18:07
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Wed, 23 Jan 2002 19:55:49 +0100, "Andrzej 'Kaszpir' KaĽmirowski"
    <k...@k...waw.pl> wrote:

    >Era spolek cywilnych juz chyba powoli przemija.

    Jaja sobie robisz? Chyba większość podmiotów na rynku to sc.
    Tyle, że niekoniecznie umieszczają sc w nazwie, więc może i o tym nie
    wiesz...

    >Sam taka musialem rozwiazac
    >z powodu zmian w prawie.

    Skoro Twoja spółka wykonywała działalność niezgodną z obecnym prawem,
    to i tak. Ale co za różnica czy sc czy inna forma? I tak musiałbyś
    zaprzestać działania.

    W innym przypadku nie ma powodu prawnego do rozwiązania spółki.
    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 13. Data: 2002-01-24 08:41:11
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    "Andrzej Baranowski" <m...@h...pl> wrote in message

    > A co to za promocja? W oddziale nic mi nie powiedziano pomimo, ze sie
    > pytalem o firmowe...

    TYLKO przez www.multiport.pl (trzeba założyć konto firmowe przez formularz z
    MultiPortu) - w MultiBanku nic Wam prawdopodobnie o tym nie powiedzą.

    K. Kowalski

  • 14. Data: 2002-01-24 08:45:47
    Od: "Krzysztof Kowalski" <k...@b...pl>

    "Andrzej 'Kaszpir' Kaźmirowski" <k...@k...waw.pl> wrote in message
    > Ja wiem co pisze. Pisze o Multibanku. I o zadnym innym banku nie pisze.

    Od większych firm jest BRE.

    > Era spolek cywilnych juz chyba powoli przemija. Sam taka musialem
    rozwiazac
    > z powodu zmian w prawie.

    A to przykre. Ja nie musiałem. Ba, nie widzę powodu by kiedykolwiek ją
    rozwiązywać (w świetle prawa). Mylisz podmiot prawa z podmiotem
    gospodardczym.

    > Cala moja znajomosc z Multibankiem opiera sie glownie na ogladaniu ich
    stron
    > www. W koncu to bank od poczatku internetowy.

    Nieprawda. mBank to bank internetowy - ale i tutaj jest przecież bardzo
    często wykorzystywane Call Center i IVR. MultiBank od początku zakładał
    wykorzystywanie (silne) placówek.

> [...]
    informacji
    > na temat ograniczen. To nieeleganckie i nierzetelne w stosunku do

    Informacje są na stronach WWW. A jak byś i tego nie zauważył - to w
    formularzu do zakładania konta Business Class jest lista firm do wyboru - i
    nie ma tam żadnych podmiotów prawa handlowego.

    K. Kowalski

  • 15. Data: 2002-01-24 15:31:08
    Od: "YuGin" <y...@p...onet.pl>

    > Wlasnie zlozylismy wypowiedzenie. Citi jest tansze. I nie zada chorych
    > depozytow na KK. A tokena moge sobie zostawic na pamiatke.

    A ile kosztuje w Citi prowadzenie rachunku ? I czy sa jakies sensowne
    zabezpieczenia przy dostepie przez net ?
    YuGin

  • 16. Data: 2002-01-24 15:39:30
    Od: "YuGin" <y...@p...onet.pl>

    > Era spolek cywilnych juz chyba powoli przemija. Sam taka musialem
    rozwiazac
    > z powodu zmian w prawie.

    Tak sie sklada ze jestem prawnikiem i pierwsze slysze o koniecznosci
    zamnkiecia spolki SC. Owszem jest obowiazek przeksztalcenia SC na SJ zgodnie
    z nowym KSH (Kodeksem Spolek Handlowych) ale tylko i wylacznie w przypadku
    gdy SC ma duze obroty. Trzeba to bylo zrobic do konca ub.r. Ale to nie to
    samo co obowiazek rozwiazania. Powyzsze podyktowane jest pewnoscia obrotu
    gospodarczego i bezpieczenstwem kontahentow. Do dnia dzisiejszego istnieja
    przeciez Sp. z o.o. z kapitalem 25 zl !!!!!! Ale to juz inna bajka...
    Pozdrawiam
    Witold Debicki

  • 17. Data: 2002-01-24 16:19:09
    Od: "YuGin" <y...@p...onet.pl>

    > Jaja sobie robisz? Chyba większość podmiotów na rynku to sc.
    > Tyle, że niekoniecznie umieszczają sc w nazwie, więc może i o tym nie
    > wiesz...

    Wiekszosc to moze nie ale jest ich istotnie bardzo duzo. Najwiecej jest
    chyba jednoosobowych podmiotow gospodarczych... o czym bylo i jest glosno w
    mediach. A co do nazwy to musza byc wymienieni wspolnicy z imienia i
    nazwiska oraz forma dzialalnosci w tym przypadku spolka cywilna (lub skrot
    S.C). To tyle teorii praktyka bywa inna.

  • 18. Data: 2002-01-25 20:07:23
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Thu, 24 Jan 2002 17:19:09 +0100, "YuGin" <y...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >nazwiska oraz forma dzialalnosci w tym przypadku spolka cywilna (lub skrot
    >S.C). To tyle teorii praktyka bywa inna.

    Taka była teoria chyba kiedyś. Mi po zmianach:
    a) zarejestrowali nazwę BEZ sc
    b) zarejestrowali nazwę skróconą bez nazwisk

    A już na materialach promocyjnych, to zupełnie nie jest ważne, więc
    sporo podmiotów reklamuje się jako ,,Dupalex und zagraniczne cóś'', bo
    ,,Dupalex und zagraniczne cóś sc. Jan Nowak-Kaczka, Marian Bymło''
    brzmi gorzej...

  • 19. Data: 2002-01-27 00:19:29
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 25 Jan 2002, Tristan Alder wrote:

> [...]
    >+ >S.C). To tyle teorii praktyka bywa inna.
    >+
    >+ Taka była teoria chyba kiedyś. Mi po zmianach:
    [...pomijam, dziwne...]
    >+ b) zarejestrowali nazwę skróconą bez nazwisk

    Hm... Nie widzę sprzeczności.
    AFAIK nazwa "pełna" musi zawierać nazwiska :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 20. Data: 2002-01-27 13:38:05
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Sun, 27 Jan 2002 01:19:29 +0100, Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne
    <s...@s...com.pl> wrote:

    > a) zarejestrowali bez sc
    >[...pomijam, dziwne...]

    Do tego stopnia, że pani z UM dzwoniła do mnie czy chcę z SC jak
    poprzednio było, czy bez sc. Skoro można bez, to wziąłem bez, bo co
    jakieść SC szlajać w nazwie?

    > Hm... Nie widzę sprzeczności.
    > AFAIK nazwa "pełna" musi zawierać nazwiska :)

    Ale spokojnie można się posługiwać skróconą...