    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Millennium skiepścił się...
    Date: Tue, 29 Mar 2022 01:54:21 +0200

    "Eneuel Leszek Ciszewski" t1oc9c$vcf$...@g...aioe.org

    > W ubikacji przepaliła się kolejna LEDka -- wstawiłem w jej miejsce 12W
    > kupioną za jeden grosz... Trochę zimniejsza w barwie, ale dla równowagi ;)
    > cieplejsza na termometrze, bo większej mocy... Szkoda, że nie kupiłem 7W...
    > (na oko światła tyle samo -- 5 razy więcej niż trzeba) Płaciłem ;) za 10W...
    > Wymiana żetonu trwała chwil kilka... Oględziny zwłok -- znacznie dłużej...

    > To już druga przepalona LEDka w ubikacji. Żarówki Philipsa mocy 20W wytrzymały
    > tam kilkanaście lat. Może warto dorzucić termiczne bezpieczniki? -- wyłączające
> [...]

    Czary jakie czy co?... Wczoraj padła kolejna COBka -- ta, którą już raz
    wymieniłem... Teraz mam dwie po 12W -- zdecydowanie za dużo światła...

    Nie przegrzała się -- raczej zintegrowany zasilacz dał za duże napięcie...
    Przekonałem się o tym za późno -- tym zasilaczem spaliłem po chwili naraz
    aż trzy inne moduły połączone szeregowo... Dokładniej -- w każdym padły po
    dwie LEDki SMD; następnie jeszcze dowaliłem tak, że w jednym z nich (po
    zmostkowaniu spalonych LEDek) padły wszystkie pozostałe LEDki...

    Moduły były drogie -- ponad stówka za jeden...
    COBki 10W ze zintegrowanymi zasilaczami 230 V były
    jeszcze droższe -- chyba po 3 i pół stówy za COBkę...

    COBki 12W ze zintegrowanymi zasilaczami 230 V były po jednym groszu...
    [cena dobra -- ale czy jakość też dobra?]

    Dlaczego padały po dwie naraz? Bo były po dwie równolegle łączone...
    Dziesięć par połączonych szeregowo, ale w parze -- dwie równolegle...
    [celowa złośliwość?]

    Ale dlaczego naraz po dwie w każdym module, skoro moduły były
    połączone szeregowo?

    Dlaczego byłem aż tak głupi, że nie sprawdziłem napięcia przed
    eksperymentem, dlaczego naraz podłączyłem aż trzy moduły?...

    Jak długo pożyją wstawione niedawno LEDki 12W?...

    -=-

    10W LED COB w łazience świeci najdłużej ze wszystkich -- na najmniejszym
    radiatorze z najmniejszą ilością powietrza wokoło radiatora... Kąpię się
    znacznie dłużej niż... Przebywam w WC...

    Akurat w łazience przydałoby się więcej niż 10W...
    Oczywiście w łazience mam też inne źródła światła...

    -=-

    Ogólnie LEDKi z AliExpress są marnej jakości!
    (nie wszystko jest makabrycznie złe, ale prawie wszystko)
    Oczka to też jakaś pomyłka w czasach LEDek -- znacznie lepsze są listwy itp...

    -=-

    Zintegrowane zasilacze COBek mają zaznaczone L i N na
    wejściu 230V -- czy odwrotne połączenie może coś uszkodzić?

    -=-

    Do ubikacji wystarczyłyby dwie LEDki po 7W -- ale takich nie mam.
    Dwie po 5W -- to trochę za mało. Gdy zamówię 7W -- Chińczyk chętnie
    przyśle 3W, lub nawet niepełne 3W...

    --