    From: Eneuel Leszek Ciszewski <Z...@d...czytania.fontem.Lucida.Console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Millennium skiepścił się...
    Date: Mon, 21 Mar 2022 13:06:04 +0100

    W dniu 9 mar 2022 o 04:55, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Problem spostrzegłem 28 lutego tuż po północy i bezzwłocznie

    Millennium rozpatrzył skomplikowany_inaczej problem
    i przekazał mi zaległe odsetki.

    -=-

    Gdybym bezzwłocznie (28 lutego) zabrał pieniądze, mógłbym teraz
    skorzystać z kolejnej Promocji w Millennium a stosowny ping-pong
    uruchomiłby dziś kolejną Promocję w Alior Banku -- 2.5%...

    To przestroga -- gdy jakiś bank ,,zapomni'' o wypłaceniu, należy
    zabrać pieniądze bezzwłocznie, bo nie ma dymu bez ognia, czyli
    nie bez powodu bank zwleka z rozpatrzeniem prostego problemu.

    Zakładanie czyjejś (zwłaszcza pracowników banku) głupoty/niezaradności
    (problem był skrajnie prosty) jest błędem! Lepszym założeniem jest
    uczciwość_osobliwa... ;)

    Podobnie z rozpatrzeniem zwlekał Credit Agricole.
    Uczciwie_inaczej wielokrotnie potraktował mnie BZWBK.

    -=-

    Stracone pieniądze niewielkie -- nauka być może cenna?
    Niestety -- ,,po szkodzie i przed szkodą głupi'', albowiem
    nie pierwszy raz rzekomo dobry bank tak/podobnie postąpił...

    Warto mieć konta w różnych bankach -- nie ma banków dobrych na zawsze,
    tak jak nie ma banków złych na zawsze. Banki tworzą rotowani ludzie.
    Dziś pracują tacy -- jutro inni. Dobry bank może popsuć się a zły
    bank może nawrócić się...

    Nieco wcześniej Millennium ostrzegł mnie telefonicznymi płatnościami.
    Powinienem był już wówczas zauważyć, że dobra obsługa Millennium
    przewędrowała do przeszłości... Może tymczasowo, może na tak
    zwane zawsze...

    -=-

    Ponoć rzeczywista inflacja w Polsce dobija 30%...
    https://youtu.be/sr4jH-BziM8
    Akurat ten człowiek niemal pół roku temu mówił o dzisiejszej
    wojnie, więc być może warto go słuchać, bo trafnie przewidział...

    - socjalizm warunkujący proso PiSowi
    - klimat
    - pandemia
    - wojna
    - ,,zdrowe'' ;) tendencje...

    -=-

    Jeśli niedawno płaciłem 2.38 pln za litr mleka a przed niespełna
    rokiem 1.19 pln za litr -- mam ponad 100% inflacji rok do roku...

    Policzmy inaczej -- jak urosły uposażenia polskiej wierchowiny?
    Moim zdaniem podobnie. Za co owej wierchowinie płacimy? Ano za
    obronę (250 Abramsów, być może bezużytecznych w polskich warunkach
    mentalno-gospodarczych) i demolowanie prawa...

    -=-

    - w imieniu państwa sąd Apelacyjny uznał pana winnym zoofilii
    - jedynie podałem chusteczki...
    - zgwałcił pan kozę, z którą przywędrował do Polski ukraiński
    uchodźca, którego pan podstępnie u siebie ugościł, by zadać
    gwałt bezbronnej kozie przywiezionej przez tegoż uchodźcę
    - wyjaśniałem już, że to była koza w nosie...
    - proszę pana, Sąd nie rozpatruje miejsca pobytu kozy,
    lecz ewentualność zadania jej gwałtu, czyli przymuszenia
    kozy do tak zwanych czynności innych
    - jak można zgwałcić kozę w nosie?
    - Sąd tego nie wie i tego nie rozpatruje, gdyż nie to jest
    przedmiotem sporu; Sąd oparł się o opinie biegłych sądowych;
    opinie te były jednoznaczne, kategoryczne i nie pozostawiały
    żadnych wątpliwości; zadaniem Sądu nie było rozpatrywanie
    miejsca dokonywania czynu zabronionego
    - ale Sąd rozumie, że to była koza w nosie?...
    - proszę nie lać wody i nie bić piany, lecz merytorycznie
    podejść do niezwykle poważnego problemu społecznego, którym
    bez wątpienia jest zoofilia; biegli orzekli a Sąd Apelacyjny
    jest związany tą opinią, która (co należy zauważyć i o czym
    trzeba bezwzględnie pamiętać bez zapominania powodu powstania
    tychże profesjonalnych opinii merytorycznych) -- powstałą
    na podstawie wywiadu oraz badań przedmiotowych i podmiotowych
    dokonanych i przeprowadzonych oraz (co należy kategorycznie
    podkreślić z pełną konsekwencją i bezwzględnością a także
    merytoryczną dociekliwością) wykonanych przez profesjonalnych
    biegłych sądowych o nieposzlakowanej opinii
    - akurat ci biegli oficjalnie (złożyłem stosowne dowody)
    cierpią na cykloidalną schizofrenię
    - Sąd zna stan zdrowia biegłych, ale teraz Sąd nie rozpatruje
    tego stanu zdrowia, gdyż nie można mieszać różnych spraw;
    proszę nie odbiegać od sedna sprawy, czyli zoofilii; żyjemy
    w cywilizowanym państwie prawa, dlatego Sąd nie może pobłażać
    tak podłym zachowaniom, jak gwałcenie uchodźców!
    - jedynie podałem paczkę papierowych chustek do nosa...

    -=-

    Najlepiej zaoszczędzić na poligonach cenne paliwo -- Abramsy
    można zwiedzać bez włączania silników... Na polu walki nie
    będą używane -- zestrzeli je hipersoniczny kindżał lub inny
    Iskander?... Rakieta rozwali składy paliwa i amunicji...

    Kałachy i czołgi były dobre -- kilkadziesiąt lat temu.

    Dziś przydałaby się obrona: przeciwlotnicza, przeciwrakietowa
    i przeciwpancerna. Zamiast 250 Abramsów można kupić 30 tysięcy
    Javelinów? Ale Abramsy potrzebują: amunicji, serwisowania,
    wykwalifikowanych załóg, garaży, paliwa... Javeliny można
    po prostu rozdać zaufanym ludziom, którzy czyhaliby niemal
    dosłownie wszędzie na ,,przyjaciół'' spieszących z ,,pomocą''...
    Javeliny są małe -- trudniejsze do zauważenia/wykrycia, ale
    skutecznie strzelają na kilka kilometrów, podobnie jak ogromne
    czołgi... Po strzele łatwiej uciekać; przed strzałem łatwiej
    zaczaić się, taniej przechowywać, przenosić, składować...
    Szkolenie obsługi Javelinów jest: tańsze, szybsze, łatwiejsze...

    Abramsy nie nadają się nawet do tłumienia zamieszek -- są zbyt ciężkie.

    --