    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Millennium skiepścił się...
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Date: Tue, 29 Mar 2022 10:24:48 +0200

    On Tue, 29 Mar 2022 01:54:21 +0200, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:
    > "Eneuel Leszek Ciszewski" t1oc9c$vcf$...@g...aioe.org

    > Czary jakie czy co?... Wczoraj padła kolejna COBka -- ta, którą już raz
    > wymieniłem... Teraz mam dwie po 12W -- zdecydowanie za dużo światła...

    Ja mam w toalecie 6W LED z ikei, kupiony X lat temu.
    Na toalete w sam raz.
    A nie, przepraszam, juz mam cos innego, bo te wsadzilem gdzie indziej.

    Ale twoja 12W moze za mocna - i jesli chodzi o ilosc swiatla, i
    trwalosc.

    > Nie przegrzała się -- raczej zintegrowany zasilacz dał za duże napięcie...
    > Przekonałem się o tym za późno -- tym zasilaczem spaliłem po chwili naraz
    > aż trzy inne moduły połączone szeregowo... Dokładniej -- w każdym padły po
    > dwie LEDki SMD; następnie jeszcze dowaliłem tak, że w jednym z nich (po
    > zmostkowaniu spalonych LEDek) padły wszystkie pozostałe LEDki...

    Kombinator :-)

    > Moduły były drogie -- ponad stówka za jeden...
    > COBki 10W ze zintegrowanymi zasilaczami 230 V były
    > jeszcze droższe -- chyba po 3 i pół stówy za COBkę...

    A Ledowka w ikei kosztowala kilkanascie zl.
    Dzis bym kupil jakies za kilka ...

    > COBki 12W ze zintegrowanymi zasilaczami 230 V były po jednym groszu...
    > [cena dobra -- ale czy jakość też dobra?]
    >
    > Dlaczego padały po dwie naraz? Bo były po dwie równolegle łączone...
    > Dziesięć par połączonych szeregowo, ale w parze -- dwie równolegle...
    > [celowa złośliwość?]

    Jakas tam normalnosc.
    Ale czemu dwie w parze polecialy - prad widac byl dobry, skoro inne
    nie polecialy.

    No chyba, ze zepsula sie jedna LED, czy z wady fabrycznej czy z pracy
    na granicy/przegrzania, caly prad poszedl drugą, wiec ta poleciala
    szybko.

    > Ale dlaczego naraz po dwie w każdym module, skoro moduły były
    > połączone szeregowo?

    Moze wcale nie tak naraz.

    > Dlaczego byłem aż tak głupi, że nie sprawdziłem napięcia przed
    > eksperymentem, dlaczego naraz podłączyłem aż trzy moduły?...

    Leniwość. Sie msci :-)

    > 10W LED COB w łazience świeci najdłużej ze wszystkich -- na najmniejszym
    > radiatorze z najmniejszą ilością powietrza wokoło radiatora... Kąpię się
    > znacznie dłużej niż... Przebywam w WC...
    >
    > Akurat w łazience przydałoby się więcej niż 10W...

    W zaleznosci od wielkosci łazienki i efektywnosci tego COB.

    Ale jak ci brakuje ... wstaw dwa :-)

    > Oczywiście w łazience mam też inne źródła światła...

    J.